خرید جدید پرسپولیس راه کدام بازیکن را میرود؟/ اسطوره ای مثل عابدزاده و حسینی یا بازیکنی که فقط یک فصل دوام می آورد!

یاسین سلمانی پنجمین بازیکنی شد که در دو فصل اخیر از سپاهان راهی پرسپولیس شد.

به گزارش اخبار تایمز، یاسین سلمانی یکی از بازیکنانی بود که خیلی زود و در سنین پایین در فوتبال ایران چهره شد. سلمانی که ۲۱ سال سن دارد، در تیم های پایه سپاهان بزرگ شده و آنقدر خوب بود که خیلی زود به تیم اصلی راه پیدا کرد. یاسین از ابتدا نشان داد که بازیکن با استعدادی است. شاید اگر مصدومیت طولانی مدتش در یکی دو سال اخیر نبود، حالا یکی از لژیونرهای فوتبال ایران به حساب می آمد. تابستان قبل و قبل از شروع لیگ بیست و دوم، مدیران سپاهان برای تمدید قرارداد سلمانی به هر دری زدند. این باشگاه نمی خواست به این راحتی ستاره آینده دار خود را از دست بدهد و یاسین را در تیم دیگری ببیند.

با این حال فصل قبل برای سلمانی خوب نبود و مورایس چندان به این بازیکن اعتماد نداشت. خیلی زود و بعد از آخرین بازی سپاهان مشخص شد که این بازیکن از سپاهان جدا می شود و سرمربی پرتغالی سپاهان علاقه ای به تمدید قرارداد این بازیکن ندارد. سرانجام سلمانی پس از کش و قوس های فراوان دیروز پرسپولیسی شد و با قهرمان فصل قبل فوتبال ایران قراردادی ۲ ساله امضا کرد.

خیلی ها معتقدند سپاهان تا حد امکان ستاره هایش را به رقبای اصلی خود نمی دهد. به خصوص اگر آن تیم پرسپولیس باشد. درگیری‌های دو باشگاه در سال‌های اخیر و مشکلاتی که هواداران دو تیم دارند، کار این دو باشگاه را برای دادن بازیکن به یکدیگر سخت کرده است، مگر اینکه قرارداد بازیکنان به پایان رسیده باشد و کاری از دستش برنمی‌آید. باشگاه های مربوطه مثل انتقال ۳ بازیکن سپاهان در فصل گذشته که با تمام شدن قراردادشان به پرسپولیس رفتند.

سلمانی پس از مسعود ریگی دومین بازیکنی بود که امسال پس از پایان قراردادش در سپاهان راهی پرسپولیس شد. اتفاقی که پارسال برای افرادی مثل گلسیانی، اسماعیلی فر و رفیعی افتاد. یاسین پنجمین سپاهانی بود که در دو سال اخیر راهی پرسپولیس شد. در طول تاریخ لیگ برتر ستاره های زیادی بودند که در هر دو تیم پرسپولیس و سپاهان بازی کردند. در بین افرادی که از سپاهان به پرسپولیس رفتند، برخی موفق و برخی ناموفق بودند.

حالا مشخص نیست چه بازیکنانی راه ستاره مستعد و خرید جدید پرسپولیس را در پیش خواهند گرفت. مسعود ریگی که به تازگی شبیه سلمانی پرسپولیس شده است، نمی تواند در مورد عملکردش خیلی اظهار نظر کند. دانیال اسماعیلی فر، گئورگی گلسیانی و سروش رفیعی ۳ بازیکنی بودند که فصل گذشته از سپاهان به پرسپولیس آمدند و هر ۳ نفر در این تیم عملکرد بسیار خوبی داشتند و از مهره های اصلی شاگردان یحیی گل محمدی بودند.

خرید جدید پرسپولیس راه کدام بازیکن را میرود؟/ اسطوره ای مثل عابدزاده و حسینی یا بازیکنی که فقط یک فصل دوام می آورد!

جدا از گلسیان که با وجود کیفیت بالا و عملکرد خوب در فصل قبل، با آمدن کنعانی ها نیمکت نشین شد، دانیال و سروش مهره های اصلی و کلیدی پرسپولیس در این فصل محسوب می شوند. یکی از مهم ترین بازیکنانی که سپاهان را به مقصد پرسپولیس ترک کرد سیدجلال حسینی بود. کاپیتان پرافتخار فوتبال ایران و رکورددار قهرمانی در لیگ برتر ۳ فصل فوق العاده را در سپاهان سپری کرد و موفق شد ۳ قهرمانی متوالی را با این تیم به دست آورد.

سیدجلال در لیگ چهاردهم از سپاهان به پرسپولیس پیوست اما پس از یک فصل از این تیم جدا شد. سیدجلال در بازگشت به پرسپولیس کاپیتان اول این تیم شد و با این تیم ۵ قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد تا رکوردی بی نظیر برای این بازیکن به ثبت برساند. همچنین سیدجلال دو بار به عنوان کاپیتان با پرسپولیس به فینال آسیا رسید اما نتوانست این جام را مانند جام های داخلی کسب کند.

زوج سیدجلال در پرسپولیس که روزهای خوبی را با هم سپری کردند شجاع خلیل زاده بود که او هم از سپاهان راهی پرسپولیس شد. شجاع که مدافع مورد علاقه برونکو بود در لیگ شانزدهم راهی پرسپولیس شد و پس از پایان قراردادش با سپاهان چندین فصل فوق العاده را در این تیم سپری کرد. خلیل زاده پس از دو فصل دوری از فوتبال ایران، تابستان امسال به لیگ برتر بازگشت و راهی تراکتور شد. یکی دیگر از سربازانی که پرسپولیس شد محسن بنگر بود. این مدافع در سپاهان به اوج دوران حرفه ای خود رسید و با این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید.

این بازیکن شمالی پس از درخشش در سپاهان یکی از ستاره هایی بود که در دوران مدیریت رویانیان به پرسپولیس آمد و چند فصل در این تیم بازی کرد. بنگر سابقه بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را نیز در کارنامه خود دارد و در سال های گذشته جزو مدافعان خوب پرسپولیس بوده و در بین هواداران این باشگاه نیز محبوب است.

شاید معروف ترین و مهم ترین انتقال دو باشگاه احمدرضا عابدزاده باشد. اسطوره تکرار نشدنی فوتبال ایران یکی از کسانی بود که از سپاهان راهی پرسپولیس شد. احمدرضا پس از قهرمانی با استقلال در آسیا، یک فصل به سپاهان رفت و در این تیم بازی کرد. عابدزاده بعد از سپاهان به پرسپولیس آمد و سال ها در دروازه این تیم بازی کرد و قهرمان شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml