بیشتر به پرسپولیس توجه می شود تا استقلال!

پیشکسوت استقلال معتقد است خطیر همه را سر کار گذاشته است.

به گزارش اخبار تایمز؛ علی جباری حذف از لیگ قهرمانان آسیا را اتفاقی تلخ برای باشگاه استقلال می داند و معتقد است که فرصت حضور در این عرصه به راحتی از استقلال گرفته شد که شاید هیچ گاه چنین فرصتی برای بازیکنان استقلال برای بازی مقابل استقلال وجود نداشته باشد. بزرگان فوتبال جهان که اکنون در تیم های عربستانی حضور دارند، تامین شود. جباری این وضعیت را ناشی از بی توجهی مدیران می داند. اما او از شیوه مدیریتی علی خاطرر راضی نیست و معتقد است این مدیر به هیچ یک از وعده هایی که داده عمل نکرده است.

اکنون در استقلال با بحران مالی مواجه هستیم. وضعیت را چگونه ارزیابی می کنید؟
باید بگویم استقلال الان در جنگ مالی نابرابر است. شما به وضعیت مالی تیم های دیگر نگاه کنید. خیلی راحت بازیکنان چند میلیاردی گرفتند و بدون اینکه برخی از آنها سقف قرارداد را برآورده کنند، چنین پولی دادند و وارد لیگ برتر شدند. رویارویی با چنین تیم هایی سخت است. درست است که می توان گفت مثلاً استقلالی ها با غیرت مقابل سپاهان بازی کردند که بازیکنان گرانقیمتی بر آنها مسلط بودند، اما نمی توان این حقیقت را کتمان کرد که متاسفانه این باشگاه به جنگی نابرابر رفته است.

_بسیاری معتقدند مشکلات داوری گریبانگیر این باشگاه شده است.

همین بازی با سپاهان را باید مثال بزنیم. دیدی چی شد این موقعیت به ضرر استقلال پنالتی اعلام شد. چه پنالتی! بازیکن ما جلوی چشمان داور هل داده شد اما داور هندی اشتباه بازیکن ما را گرفت و یک پنالتی به سود سپاهان اعلام شد. بسیار مایه تاسف بود که با چنین قضاوتی مواجه شدیم. به نظر شما قهرمانی لیگ چگونه انتخاب می شود؟ پاسخ روشن است. در این بازی های رو در رو با تیم های مدعی. اگر ۳ امتیاز از استقلال مقابل سپاهان گرفته شود یا در یک، دو بازی برای دیگر مدعیان باقی بماند، برای حذف کامل این تیم از قهرمانی کافی است. لیگ ما تکلیف مشخصی دارد. سه، چهار تیم برای قهرمانی می جنگند و بقیه تیم ها مقابل تیم های مدعی حرفی برای گفتن ندارند. کافی است داور در این بازی های بزرگ یک سوت اشتباه بزند. آن تیم تا پایان فصل هر چقدر هم بدود به امتیازات از دست رفته اش نمی رسد.

بیشتر به پرسپولیس توجه می شود تا استقلال!

_باور می کنی امتیازهای از دست رفته در بازی با سپاهان در آینده جبران نمی شود؟!

لازم نیست در بازی برگشت با سپاهان دوباره چنین اشتباهی تکرار شود. تصور کنید در دربی هم همین اتفاق بیفتد. آن وقت چه اتفاقی می افتد؟ استقلال همچنان از رقبا عقب است و این ماجرا می تواند در بازی های برگشت نیز تکرار شود و دیگر امیدی برای این تیم باقی نمانده است. تیمی که واقعا شایسته تقدیر مقابل سپاهان بود. من معتقدم استقلال در آن روز بازی را نباخت. ما آن بازی را بردیم و تا پایان فصل، اگر از من بپرسید، به شما می گویم که استقلال بازی با سپاهان را برد چون علاوه بر پنالتی که علیه ما اعلام شد، یک پنالتی هم برای استقلال دریافت نکردند. .

بعد از آن بازی صحبت هایی درباره محرومیت احتمالی کوپال ناظمی مطرح شد. آیا این محرومیت می تواند مرهمی بر دردهای استقلال باشد؟

کدام محرومیت؟ به نظر من کمیته داوران همیشه جلوی استقلال نقش دارد. شک نکنید این بازی سیاه است و من معتقد نیستم کمیته داوران بخواهد کاری به سود استقلال انجام دهد. در سال های اخیر داوران آسیب های زیادی به استقلال زده اند. سوت ها همیشه به ضرر استقلال بوده و این موضوع در فصل بیست و دوم که ساپینتو سرمربی استقلال بود به وضوح دیده شد. ده ها اشتباه داوری وجود داشت که هیچ کدام قابل توجیه نبود. در بازی با سپاهان یک پنالتی به ناحق برای استقلال گرفته شد و هیچ یک از اعضای کمیته داوران از ما عذرخواهی نکردند. چه اشکالی دارد که یک بار اظهار نظر کنی و عذرخواهی کنی تا این ذهنیت پاک شود؟! انگار همه چیز مخالف استقلال است…

آیا همچنان منتقد مدیریت علی خاطر در استقلال هستید؟

صدر به درصد علی خطیر از زمان فتحی به دنبال مدیریت در باشگاه استقلال بود. او فقط به دنبال فرصتی بود تا مدیرعامل باشگاه استقلال شود. سوال من این است که حالا که مدیرعامل باشگاه شدید چه گل هایی برای این باشگاه زدید؟ آقای خطیر بیا جواب بده برای تقویت مالی این باشگاه چه کردی؟ او و سایر اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال فقط قول می دهند. وقت عمل است. نباید اینقدر با وعده های هواداران کار کنیم. من هم از کریمی انتقاد کردم اما خطیر کار را به جایی رسانده که از رفتن کریمی از استقلال پشیمان شویم. خطیر هیچ نتیجه ای برای استقلال نداشته و حتی هوادارانش هم به این نتیجه رسیده اند که خطیر هیچ کاری برای استقلال نکرده است. مدیر باید برنامه داشته باشد. شما باید یک برنامه داشته باشید

 

چرا چنین ذهنیتی در شما برجسته شده است؟

چندین نشانه وجود دارد. از قضاوت ها و اظهارات برخی مسئولان تا محرومیتی که بلافاصله بعد از بازی با سپاهان علیه روزبه چشمی اعلام شد. چطور ممکن است بازیکن ما به خاطر مصاحبه ای که باعث دلخوری هیچکس نشده اما با مربی و بازیکن پرسپولیس آشتی کند این گونه مورد انتقاد قرار بگیرد؟ همین که بازی تمام شد آقایان اعلام کردند روزبه کشمی محروم است! این دیدگاه چیست؟ این رفتارها نشان می دهد که آنها نمی خواهند استقلال راحت نفس بکشد. اما من به شما می گویم که هیچکس نمی تواند آبروی استقلال را بردارد و هواداران این باشگاه پشت تیمشان هستند و اجازه نمی دهند عده ای با اظهارنظرهای جهت دار و تصمیمات عجیب به این باشگاه آسیب بزنند و قطعا با آن برخورد خواهند کرد. استقلال در فوتبال ایران میلیون ها هوادار دارد و حتی اگر سال ها قهرمان نشود، هوادارانش را از دست نمی دهد.

علاوه بر مواردی که ابراز نگرانی کردید، محرومیت از لیگ قهرمانان آسیا این روزها بر ذهن هواداران استقلال فشار زیادی وارد کرده است.

یک اتفاق وحشتناک رخ داده است. اگر بدهی استراماچونی را به موقع پرداخت کرده بودند، الان باید درباره این رقابت صحبت می کردیم. این در حالی است که پول استراماچونی دیر پرداخت شد و شایعات زیادی درباره زمان پرداخت آن وجود دارد. سوال من این است که اگر پول نبود چرا دو سه هفته بعد از حذف از آسیا به این مربی دستمزد پرداخت شد؟ چقدر راحت اجازه دادند استقلال از آسیا حذف شود؟ حق استقلالی ها بود که با حضور در لیگ قهرمانان آسیا پاداش قهرمانی خود در لیگ برتر را بگیرند و این فرصت را داشته باشند که بدن خود را در این زمینه گسترش دهند. بازیکنان استقلال باید جلوی رونالدو و نیمار بازی می کردند اما یک تصمیم اشتباه چنین فرصتی را از استقلال گرفت. چه زمانی چنین فرصتی برای استقلال فراهم می شود؟ اگر فصل بعد در لیگ قهرمانان آسیا نباشیم چه کنیم؟ سپاهان و پرسپولیس در این رقابت ها حضور دارند. حتی نساجی قائمشهر هم هست اما استقلال نیست. برای فوتبال ایران بد است که یکی از بهترین تیم هایش در لیگ قهرمانان آسیا نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml