بیوگرافی پارسا پیروزفر / جذاب ترین بازیگر ایران

پارسا پیروزفر، از جمله بازیگران موفق کشورمان می‌باشد که در بسیاری از فیلم و سریال‌ها، ایفای نقش کرده است. در کارنامه هنری این بازیگر، تعداد زیادی از فیلم و سریال‌های معروف به چشم می‌خورد که هر کدام از آن‌ها، نمایانگر رزومه موفق این بازیگر خوش سیمای کشورمان می‌باشد. لازم به ذکر است، پارسا پیروزفر برای بازی در نمایش ماتریوشکا، موفق به دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر مرد در بخش بین الملل جشنواره فجر در سال ۱۳۹۵ شد.

در این مقاله سعی داریم یک بیوگرافی کامل از این بازیگر موفق کشورمان، داشته باشیم. لازم به ذکر است که بسیاری از افرادی که این بازیگر را دنبال می‌کنند، متوجه خوش پوشی او نیز شده‌اند. در واقع لباس مردانه شیک و زیبایی که پیروزفر آن‌ها را انتخاب می‌کند، همواره مورد انتخاب بسیاری دیگر از افراد نیز قرار می‌گیرد.

اگر علاقه‌مند به دریافت اطلاعات و بیوگرافی درباره این بازیگر هستید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا به اطلاعات مفید و سودمندی در این رابطه دست پیدا کنید.

بیوگرافی پارسا پیروزفر / جذاب ترین بازیگر ایران

بیوگرافی و زندگینامه پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر در ۲۲ شهریور ۱۳۵۱ در تهران به دنیا آمد و در حال حاضر ۵۰ سال سن دارد. فعالیت هنری او در سال ۱۳۷۰ آغاز شد. جالب است بدانید پیروزفر دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می‌باشد. البته که او دانش‌آموخته رشته بازیگری در آکادمی هنر‌های نمایشی حمید سمندریان است.

پارسا پیروزفر به هنر نقاشی علاقه فراوانی داشت. این علاقه به قدری بود که در طی سال های ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۹، او در مقطع دبیرستان و در رشته ریاضی فیزیک مشغول به تحصیل بود و داستان‌های مصور خلق می‌کرد. علاوه بر این، پیروزفر در طی سال های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵ به صداپیشگی نیز پرداخت. نخستین حضور او در سینمای ایران مربوط به سال ۱۳۷۳ و در نقش کوتاه شیخ سالک و در فیلم پری به کارگردانی داریوش مهرجویی بود.

اولین حضور پارسا پیروزفر در یک نقش تئاتر، مربوط به سال ۱۳۷۴ و در نقش ماریوس در نمایش بینوایان اثر ویکتور هوگو بود که به کارگردانی بهروز غریب پور شکل گرفت. پیروزفر در سال ۱۳۷۶ و در مقطع لیسانس، توانست از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، فارغ التحصیل شود. در این سال، پیروزفر توانست دومین حضور خود را در تئاتر در اثر یوکیو میشیما و نقش بانو آئویی به کارگردانی بهرام بیضایی تجربه کند.

جالب است بدانید پیروزفر در سال ۱۳۸۰، نمایشنامه هنر به اثر یاسمینا رضا را کارگردانی کند و این نمایش را به روی صحنه ببرد. این بازیگر خبره، توانست در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ در موسسه فرهنگی و هنری کارنامه، به کار تدریس بازیگری مشغول شد. علاوه بر این کلاس‌های بازیگری پیروزفر در دانشگاه علامه طباطبایی نیز برگزار شد. او در سال‌های ۱۳۸۶، ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ در مدرسه فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج نیز به تدریس بازیگری پرداخت.

پارسا پیروزفر از نقطه پرش تا اوج

شاید اصلی‌ترین نمایشی که پارسا پیروزفر با آن به شهرت رسید، نمایش تلویزیونی در پناه تو باشد که در سال ۱۳۷۴ از طریق تلویزیون پخش شد. این سریال ایرانی که به کارگردانی حمید لبخنده تولید شده، از شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی پخش و پیروزفر در آن نقش پارسا را بازی کرده است.

دومین نمایشی که از پیروزفر در تلویزیون شاهد بودیم، در سال ۱۳۷۷ و در سریالی به نام در قلب من با کارگردانی حمید لبخنده بود. این سریال از شبکه سه جمهوری اسلامی پخش و پیروزفر در آن نقش رضا طلوعی را بازی کرد. پس از این، پیروزفر در مجموعه سفر سبز که به کارگردانی محمد حسین لطیفی تولید شد، در شبکه سه سیما به ایفای نقش پرداخت. این سریال در سال ۱۳۸۱ به نمایش درآمد و پیروزفر در آن نقش دنیل وسبرگ را بازی کرد.

شاید یکی از جدیدترین و معتبرترین مجموعه‌هایی که پارسا پیروزفر در آن به ایفای نقش مشغول بوده است، سریال در چشم باد است. این سریال در طی سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۷ تولید شد. کارگردانی این مجموعه به عهده مسعود جعفری جوزانی بود و پیروزفر در آن نقش اصلی بیژن ایرانی را بازی کرد.

آخرین مجموعه ای که از پیروزفر در شبکه نمایش خانگی نیز وجود دارد، مجموعه یاغی می‌باشد که در آن پارسا در کنار امیر جعفری به ایفای نقش می پردازد.. این سریال به کارگردانی محمد کارت تولید و در سال ۱۴۰۱ به نمایش درآمد. پیروزفر با استایل مردانه جذاب خود، در این سریال نقش بهمن کاظمی را ایفا کرد و با آن به شهرت بسیار فراوانی رسید.

کارنامه هنری پارسا پیروزفر

کارنامه هنری پارسا پیروزفر در سینما نیز در جدول زیر قابل مشاهده است:

نام اثر سال ساخت
مجسمه ۱۳۷۱
پری ۱۳۷۳
ضیافت ۱۳۷۴
مرسدس ۱۳۷۶
شیدا ۱۳۷۷
دختران انتظار ۱۳۷۸
اعتراض ۱۳۷۸
دختری بنام تندر ۱۳۷۹
عروس خوشقدم ۱۳۸۱
اشک سرما ۱۳۸۲
وقت چیدن گردو‌ها ۱۳۸۲
مهمان مامان ۱۳۸۲
دیر وقت ۱۳۸۳
زن زیادی ۱۳۸۳
نقاب ۱۳۸۳
شبانه روز ۱۳۸۸
اسب حیوان نجیبی است ۱۳۸۹
اینجا بدون من ۱۳۸۹
زندگی جای دیگریست ۱۳۹۲
نزدیکتر ۱۳۹۳
شکاف ۱۳۹۳
بی حسی موضعی ۱۳۹۷
مجبوریم ۱۳۹۸
مست عشق ۱۳۹۸
تی تی ۱۳۹۹

در پایان این مقاله، امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید و اطلاعات مفیدی را از این بازیگر خبره، دریافت کرده باشید. شما می‌توانید سایر مقالات ما را مطالعه نمایید و اطلاعات خود را در زمینه‌های مختلفی، گسترش دهید.

 

 

 

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml