بیوگرافی پژمان جمشیدی + از پاس کوتاه تا فیلم بخارست

پژمان جمشیدی با بازی‌های فوق العاده‌ای که در طول دوره فعالیتش به اجرا درآورده، نام خود را درخشان کرده است. او با نقش های متنوع و چالش برانگیزی که در فیلم ها و سریال های مختلف به تصویر کشیده، همیشه توانسته است تماشاگران را به خود جذب کند.

زندگی شخصی پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی (زادهٔ ۲۰ شهریور ۱۳۵۶)بازیگر ایرانی و بازیکن سابق فوتبال است. او در طول فعالیت حرفه‌ای خود در فوتبال برای باشگاه‌هایی مانند سایپا، پرسپولیس، پاس تهران، فولاد خوزستان، استیل آذین و نیز برای تیم ملی ایران بازی کرد. جمشیدی از پول‌سازترین و فعال‌ترین بازیگران سینمای ایران در سال‌های اخیر است. او دانشجوی انصرافی رشته مهندسی عمران می باشد.
بیوگرافی پژمان جمشیدی + از پاس کوتاه تا فیلم بخارست
او حرفهٔ بازیگری‌اش را نخست در سال ۱۳۹۰ با بازی در قسمتی از مجموعهٔ تلویزیونی ساختمان پزشکان و سپس در سال ۱۳۹۲ و با بازی در نقش اصلی مجموعهٔ تلویزیونی پژمان آغاز کرد. او برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های سوءتفاهم (۱۳۹۶)، شیشلیک (۱۳۹۹) و علفزار (۱۴۰۰) نامزد دریافت جایزهٔ سیمرغ بلورین از جشنوارۀ فیلم فجر شده‌است. همچنین نقش‌آفرینی او در مجموعهٔ تلویزیونی زیرخاکی برایش تندیس جشن حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی در تلویزیون را به همراه داشت. همچنین جمشیدی در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱ برای بازی در نقش مکمل فیلم یادگار جنوب در جشنواره فجر نامزد شد و دیپلم افتخار این جشنواره را کسب کرد.

خانواده پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی در خانواده ای کم جمعیت در تهران به دنیا آمد. او فرزند دوم خانواده است و یک برادر بزرگتر از خود و یک خواهر کوچکتر به نام مامک دارد، پدرش دبیر زمین شناسی و زیست شناسی و مادر مرحوم اش معلم اول دبستان بود.

بیوگرافی پژمان جمشیدی + از پاس کوتاه تا فیلم بخارست

پژمان خانواده ای نسبتا ورزشی داشته و پدرش پیش از انقلاب سال ها رئیس هیات کشتی کرج و بعد از انقلاب رئیس هیات کوه نوردی کرج شد، او از بهترین کوهنوردهای تاریخ ایران است. مادر پژمان جمشیدی نیز زمانی والیبال بازی می کرد.

برادر پژمان جمشیدی  سال ۷۰ مهندسی دانشگاه شریف قبول شد و خواهر او نیز معلم بود.

ازدواج و همسر پژمان جمشیدی

پژمان هنوز مجرد است و ازدواج نکرده است ، خواهر و برادر پژمان ازدواج کرده و دارای فرزند هستند.

ازدواج اتفاقیه که هنوز برای من رخ نداده به نظر من ملاک و معیار برای ازدواج تعیین کردن اشتباهه مهم اینه که یه نفر به دلت بشینه و دوسش داشته باشی.

طبیعتاً آدم هایی که با آن ها اشنا می شویم و باهاشون رفت و آمد میکنیم از نظر شخصیتی و رفتار مورد قبول مون هستند اینکه قلاب دلمون کجا گیر کنه معلوم نیست.

 

بیوگرافی پژمان جمشیدی + از پاس کوتاه تا فیلم بخارست

ماجرای سقوط هواپیمای پژمان جمشیدی

ماجرای سقوط هواپیمای پژمان جمشیدی از جایی شروع می شود که او از خودش یک استوری منتشر کرده که سوار بر هواپیما شده است (پژمان جمشیدی دوره خلبانی را گذرانده است) و با اینکه خلبان اصرار میکند که پژمان این کار رو نکن، او پرواز کرده و بعد از چند دقیقه سقوط می کند و خلبان با گفتن یا ابوالفضل به سمت هواپیمای سقوط کرده می دود.

به گفته پژمان جمشیدی این فیلم فقط یه شوخی بوده که پژمان جمشیدی با خلبانش ترتیب داده بود. این شوخی منجر به ممنوع پرواز شدن خلبان شد.

دوران فوتبالی پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی از همان کودکی عاشق فوتبال بوده و در کنار فوتبال ورزش های دیگر را نیز دنبال می کرد، او دیپلم رشته سنگ نوردی را دارد.

بازیکن سابق تیم ملی بعد از رفتن به مدرسه فوتبال عضو تیم نوجوانان دارایی تهران شد. در سال ۱۳۷۱ و درحالی‌که ۱۵ سال داشت به باشگاه کشاورز تهران پیوست و در ۶۷ بازی ۷ گل به ثمر رساند.

او در سال ۱۳۷۴ به تیم ملی نوجوانان ایران دعوت شد.

پژمان جمشیدی به مدت شش سال در باشگاه‌های کشاورز و سایپا تهران بازی کرد و از باشگاه سایپا تهران به تیم ملی جوانان و تیم ملی امید ایران ملحق شد.

بیوگرافی پژمان جمشیدی + از پاس کوتاه تا فیلم بخارست

بازی های ملی پژمان جمشیدی

جمشیدی در زمان حضور توسط میروسلاو بلاژویچ در پرسپولیس به تیم ملی ایران دعوت شد. او در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ آسیا حضور داشت و در ۱۴ بازی برای تیم ملی به میدان رفت.

پژمان جمشیدی در مصاحبه ای در مورد تعداد بازی های ملی می گوید:

من می‌ گویم بیست و یکی ، عادل فردوسی‌ پور می‌ گوید ۱۴ و فدراسیون هم می‌ گوید ۱۹ (با خنده) اما خیلی هم فرق نمی‌ کند، یک بازی ملی هم افتخار کردن دارد.

خداحافظی پژمان جمشیدی از فوتبال

او در سال ۱۳۸۴ دو فصل به تیم پاس تهران به دلیل خدمت سربازی پیوست و با پاس به نائب قهرمانی لیگ برتر در فصل ۸۵–۱۳۸۴رسید. سپس یک فصل به استیل آذین تهران پیوست وبا پیشنهاد  مجید جلالی به فولاد خوزستان رفت.

پژمان جمشیدی در دهه ۱۳۹۰ پس از دو دهه حضور در مستطیل سبز، برای همیشه از آن خارج شد و به سراغ پرده سینما و جعبه جادویی رفت تا در یک فضای جدید، ستاره شود.

ورود پژمان جمشیدی به عرصه هنر

پژمان جمشیدی در سال ۱۳۸۱ در مراسمی با خانم بهاره رهنما آشنا شد و خانم رهنما به دلیل علاقه پژمان به همسر سابقش پیمان قاسم خانی او را به منزل خود دعوت کرد. او بعد از دیدار با پیمان قاسمخانی با وی دوست شد و با هم به فوتبال می رفتند.

پژمان جمشیدی از زندگی خود و برخورد مردم با او از دوران فوتبالییست بودن خود و زمان خداحافظی اش از فوتبال برای قاسمخانی تعریف کرد و قاسمخانی از همین صحبت ها فیلمنامه سریال پژمان را نوشت.

پژمان جمشیدی در این سریال ایفاگر نقش خود در دوران فوتبالی اش بود و سام درخشانی به عنوان مدیر برنامه در کنار او ایفای نقش کرد.

او قبل از سریال پژمان در سریال ساختمان پزشکان سروش صحت هم بعنوان بازیگر میهمان دریک قسمت بازی کرده بود اما با نقش آفرینی در سریال پژمان بیش از پیش به شهرت و محبوبیت رسید.

تجربه پژمان جمشیدی در سینما

پژمان جمشیدی سال ۱۳۹۳ با فیلم «آتش بس ۲» در سینما حضور یافت.

او پس از آن در آثار مختلفی مانند ۵۰ کیلو آلبالو، خوب، بد، جلف، آذر، من دیوانه نیستم، لونه زنبور و تگزاس و…ایفای نقش نمود و با هشتمین تجربه خود سال ۹۶ در سوء تفاهم نامزد نقش مکمل سیمرغ فجر شد که واکنش های عجیبی و تمسخراتی را در پی داشت اما جمشیدی با سختکوشی بی نظیرش در سال ۹۸ با حضور در ۵ فیلم سینمایی به یکی از بازیگران پرفروش سال بدل شد که در مجموع فیلم هایش بیش از ۶۲/۸ میلیارد در گیشه فروش داشت.

پژمان جمشیدی در دینامیت

فیلم سینمایی دینامیت به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان در سال ۱۴۰۰ است که با فروش بالای خود رکورد پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به دست آورد.

این فیلم در آپارتمانی روایت می شود که افرادی از اقشار مختلف جامعه چون ساقی و طلبه در آنجا زندگی می کنند.
پژمان جمشیدی در نقش طلبه به همراه احمد مهران فر و ساقی با بازی محسن کیایی در همسایگی دو دختر با نقش آفرینی نازنین بیاتی و زیبا کرمعلی حضور دارند که تضادهای فکری این افراد موقعیت های کمدی را ایجاد می کند.

بیوگرافی پژمان جمشیدی + از پاس کوتاه تا فیلم بخارست

معرفی فیلم سینمایی بخارست با بازی پژمان جمشیدی

فیلم سینمایی بخارست، که در ژانر کمدی تهیه شده است، به تازگی و در اواخر آبان ماه بر روی پرده سینمای رفت تا به عنوان ناجی گیشه وارد میدان شود. بعد از فیلم «دینامیت»، شورای صنفی نمایش باز هم برای بیرون آمدن از وضعیت رکود، به سراغ اکران فیلم کمدی بخارست رفت.

بیوگرافی پژمان جمشیدی + از پاس کوتاه تا فیلم بخارست

مهدی توفیقی: فیلم سینمایی بخارست به‌کارگردانی سیدمسعود اطیابی حدود یک سال پیش یعنی سال ۱۴۰۰ در ژانر کمدی تولید شده است. علی طلوعی تهیه‌کننده بخارست این فیلم را، به‌عنوان محصول کشور ایران تهیه کرده است. فیلم کمدی بخارست برای اولین بار در ۲۵ آبان ماه سال ۱۴۰۱ در پردیس سینمایی کوروش اکران عمومی شد.

نگارش فیلم‌نامه، فیلم سینمایی بخارست برعهده حمزه صالحی بوده است. در خلاصه داستانی که یا از سوی تیم رسانه‌ای اثر و یا توسط دیگر رسانه‌ها درباره داستان بخارست منتشر شده است، می‌خوانیم: «اینجا ایران است و ما داستان‌های هیجان‌انگیز داریم.»بیوگرافی پژمان جمشیدی + از پاس کوتاه تا فیلم بخارست

 

جوایز و افتخارات پژمان جمشیدی

افتخارات پژمان جمشیدی در ورزش

  • با پرسپولیس تهران : قهرمان لیگ برتر ایران:فصل ۸۱–۱۳۸۰
  • با پاس تهران : نائب قهرمان لیگ برتر ایران:فصل ۸۵–۱۳۸۴

جوایز سینمایی پژمان جمشیدی

  • برنده بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی در سریال زیرخاکی، ۱۴۰۰
  • کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فجر برای فیلم های سوءتفاهم و شیشلیک، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۹

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml