تایید استفاده از سیستم جدید استیبل کوین توسط بانک مرکزی امارات

اکوایران: امارات متحده عربی طرحی را تصویب کرده است که هدف آن بهبود تراکنش های دیجیتال، پیشبرد اقتصاد دیجیتال کشور و تقویت نوآوری است. طبق گزارشات، استفاده از این سیستم جدید مجوز و ردیابی توکن های پرداخت با پشتوانه هش را شفاف تر می کند.

به گزارش اخبار تایمز، هیئت مدیره بانک مرکزی امارات متحده عربی استفاده از سیستم جدید نظارت و صدور مجوز استیبل کوین ها را تایید کرد.

به گفته کوین تلگراف، این ابتکار با هدف بهبود تراکنش های دیجیتال، پیشرفت اقتصاد دیجیتال امارات متحده عربی و تشویق نوآوری است. طبق گزارشات، استفاده از این سیستم جدید مجوز و ردیابی توکن های پرداخت با پشتوانه هش را شفاف تر می کند.

علاوه بر این، توکن‌های پرداخت باید توسط درهم امارات پشتیبانی شوند و نمی‌توانند به ارزهای دیگر، دارایی‌های دیجیتال یا الگوریتم‌ها متصل شوند.

پیش از این، بانک مرکزی امارات متحده عربی اعلام کرده بود که یک ارز دیجیتال بانک مرکزی را به عنوان بخشی از یک برنامه دولتی به نام «تغییر زیرساخت های مالی» ایجاد خواهد کرد.

هدف از استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی توسط امارات، رفع ناکارآمدی پرداخت های برون مرزی و تسریع نوآوری در پرداخت ها در داخل کشور است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی امارات، استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی به این کشور خلیج فارس کمک می‌کند تا به عنوان مرکز پرداخت‌های مالی و دیجیتالی رقابت‌پذیری بهتری کسب کند.

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین نوعی ارز دیجیتال است که ثبات قیمت آن به دارایی دیگری مانند ارز فیات (دلار، یورو)، یک فلز گرانبها (طلا، نقره)، یا یک کالا (نفت) بستگی دارد. هدف از ایجاد استیبل کوین ها کاهش نوسانات شدید قیمت است که در بازار ارز دیجیتال رایج است.

به عبارت دیگر، با خرید یک استیبل کوین، در واقع مالک مقدار معادل دارایی پایه (مانند یک دلار آمریکا) هستید. این ثبات قیمت از طریق مکانیسم های مختلفی مانند ذخیره سازی دارایی های اساسی، الگوریتم های پیچیده و قراردادهای هوشمند به دست می آید.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

طبق داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه (۱۷ ژوئن) از ۷۰۸۰۸ دلار تا ۷۱۵۰۵ دلار متغیر بود. این ارز دیجیتال در ساعت ۱۸:۴۵ به وقت ایران به قیمت ۷۱۴۰۶ دلار معامله شد. تغییر قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۱۸۰ دلار کاهش یافته است.

ارزش تراکنش بزرگترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱.۲۶ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به یک هفته قبل تقریباً ۵ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۳۸۲۹ دلار به ۳۸۷۸ دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال در ساعت ۱۸:۴۵ به وقت ایران با قیمت ۳۸۳۹ دلار معامله می شد. تغییرات قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن ۴۵ دلار افزایش یافته است.

ارزش تراکنش های دومین ارز دیجیتال جهان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴.۰۹ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل تقریباً ۲ درصد افزایش یافته است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml