ترفند غیرقابل تصور برای سرقت از حساب بانکی شما

یکی از جرایم رایج در حوزه سایبری کلاهبرداری از طریق پیامک است که جعلی بوده و توسط کلاهبرداران برای هک گوشی و حساب های بانکی طراحی شده است.

به گزارش اخبار تایمز؛ امروزه یکی از رایج ترین جرایم در حوزه سایبری کلاهبرداری از طریق پیامک است. عموما این پیامک ها دارای لینک هایی هستند که به سایت های جعلی اشاره می کنند و زمانی که فردی وارد این نوع لینک ها می شود بدافزاری روی سیستم نصب می شود و مجرم می تواند به طرق مختلف از فرد سوء استفاده کند. به عنوان مثال، این امکان وجود دارد که مجرم با دسترسی به لیست مخاطبین شخص، چندین پیام برای دیگران ارسال کند.

شماره شخصی به این معنی است که پیامک جعلی است. همچنین متن پیامک ها بسیار مهم است و به طور کلی با مقایسه آن ها با پیامک های ارسال شده توسط سازمان های رسمی می توانید به جعلی بودن آنها پی ببرید.

پیامک‌های سامانه‌های قوه قضائیه مانند ابلاغ، نظرسنجی و اطلاع‌رسانی بدون شماره و با عبارت ADLIRAN ارسال می‌شود لذا شماره‌های شخصی که پیامکی مبنی بر رسیدگی به پرونده‌های دادگاهی برای شما ارسال می‌کنند جعلی است.

اگر این اتفاق افتاد، ابتدا باید اینترنت همراه خود را خاموش کنید و حساب بانکی مربوطه را خالی یا مسدود کنید. وی همچنین به دوستان و مخاطبان خود اعلام کرد که هر پیامکی که از وی دریافت می کنند جعلی است. پس از آن لازم است در اسرع وقت به پلیس فتا مراجعه و پیگیری های قانونی انجام شود.

در روزهای اخیر پیامکی با این مضمون از یک شماره شخصی برای فردی ارسال شد که به محض کلیک بر روی لینک حساب کاربری مورد هک و کلاهبرداری قرار گرفت. این پیامک جعلی بوده و توسط کلاهبرداران برای هک گوشی و حساب های بانکی طراحی شده است.

کلاهبرداری از حساب بانکی با ارسال پیامک جعلی

پیش از ظهر امروز فرد مالباخته‌ای در تماس با خبرگزاری مهر مدعی شد امروز صبح پیامکی از یک شماره ناشناس با عنوان ابلاغیه علیه شما برای من ارسال شد که به محض ورود به لینک موجود در پیامک مبلغی از حساب بانکی من برداشت شد.

وی ادامه داد، پس از گذشت یک ساعت، چند نفر و آشنا با من تماس گرفتند و مدعی شدند که از طرف من پیامکی برایشان ارسال شده و با وارد کردن لینک در پیامک، از حساب بانکی آنها پول کسر شده است.

این مالباخته مدعی شد بلافاصله متوجه هک شدن موبایلم شد و گوشی را خاموش کردم و سیم کارت را از گوشی خارج کردم اما نمی دانم قبلا برای چند نفر پیامک ارسال شده است.

این فرد که معلم بود گفت: مثلا ۸ میلیون تومان از حساب اولیای یکی از دانش آموزانم کسر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml