تسهیلات کمک به سپرده مسکن چه زمانی دو برابر می شود؟

سقف تسهیلات کمکی سپرده مسکن که در حال حاضر ۱۰۰ میلیون تومان است، در خرداد ۱۴۰۲ در قالب طرح کنترل بازار زمین، مسکن و اجاره توسط شورای اسلامی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.
البته افزایش وام به ۲۰۰ میلیون تومان مستلزم آن است که طرح کنترل بازار زمین، مسکن و اجاره املاک مسکونی مصوب مجلس به تصویب شورای نگهبان برسد. در حال حاضر شورای نگهبان به این طرح ایراداتی وارد کرده است که در ۳۱ مرداد ماه سال جاری توسط شورای اسلامی اصلاح شد.
در صورت تایید شورای نگهبان، بانک ها با توجه به منابع خود در خصوص پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی تصمیم گیری کنند. هم اکنون رایزنی ها از طریق شورای عالی مسکن با استانداران و مدیران کل راه و شهرسازی استان ها برای توجیه شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات کمک سپرده مسکن در حال انجام است.
به گزارش اخبار تایمز؛ بررسی ها نشان می دهد برخی بانک ها در پرداخت وام اجاره ۱۰۰ میلیون تومانی با متقاضیان همکاری نمی کنند. از سوی دیگر طرح کنترل بازار زمین، مسکن و اجاره املاک مسکونی هنوز به تصویب شورای نگهبان نرسیده است و افزایش دو برابری وام اجاره ای مستلزم تصویب این طرح در شورای نگهبان است.
تسهیلات کمک به سپرده مسکن چه زمانی دو برابر می شود؟
در حال حاضر سقف وام اجاره (سپرده مسکن) در تهران ۱۰۰ میلیون، مراکز استان ها ۷۰ میلیون و شهرستان ها ۴۰ میلیون تومان است و مهلت اعطای این تسهیلات تا پایان شهریور ۱۴۰۲ تمدید شده است.اعتبار در نظر گرفته شده است. برای این نوع وام امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده که احتمالا طبق قانون جدید افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml