توضیح گمرک در مورد تاخیر و احتکار خودروهای وارداتی

ناظر گمرکات هرمزگان گفت: از هزار و ۱۰ خودروی وارداتی تاکنون ۳۳۵ خودرو، ۳۰۰ خودرو در گمرک شهید باهنر و ۳۵ خودرو در گمرک بندرلنگه اظهار شده و منتظر مجوز از مراجع ذیربط هستند.

به گزارش اخبار تایمز، حسین سعیدی با اشاره به دستور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان مبنی بر تعیین تکلیف خودروهای وارداتی در بنادر استان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰۱۰ دستگاه خودروی خارجی وارد بنادر استان شده است که با توجه به اظهارنامه نظارتی صاحبان کالا به گمرک در خرداد ماه سال جاری ۳۳۵ دستگاه آن قید شده است.

وی افزود: انجام تشریفات گمرکی برای ترخیص خودروهای مذکور مستلزم صدور مجوزهای لازم از سوی سازمان های استاندارد و توسعه تجارت کشور است که این دو سازمان نقش تعیین کننده ای در فرآیند صدور مجوز ترخیص و ترخیص نهایی خودروها دارند. وسیله نقلیه طبق قانون باید با سازمان های مذکور مشورت شود. ارائه مجوزهای لازم به گمرک جهت ترخیص نهایی.

مدیرکل گمرک شهید رجایی با بیان اینکه ۶۷۵ دستگاه از تعداد باقی مانده توسط صاحبان کالا به گمرک اظهار نشده است، افزود: طبق قوانین قبل از اظهارنامه هیچ مسئولیتی در قبال گمرک وجود نداشته است. بنابراین هیچ اقدامی از سوی گمرک برای انجام مراحل ترخیص انجام نخواهد شد.

سعیدی خاطرنشان کرد: در صورتی که نمایندگی های همجوار در کمترین زمان ممکن مجوز خود را صادر کنند، بدون شک پس از پرداخت عوارض ورودی، مراحل ترخیص خودرو یا هر کالای دیگری در کمترین زمان ممکن توسط گمرک انجام می شود.

 


 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml