مصوبه جذب این دسته از بازنشستگان در راه است

جزئیات دریافت حکم همسان سازی بازنشستگان کشوری را در ادامه این مطلب بخوانید.
به گزارش اخبار تایمز؛ در سال های اخیر تلاش هایی برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان در ایران صورت گرفته است. برخی از این تلاش ها شامل تغییر قوانین و مقررات بازنشستگی، اصلاح نظام بازنشستگی و تعیین استانداردهای جدید در پرداخت حقوق بازنشستگان است. با این حال، یکسان سازی حقوق بازنشستگان همچنان یک چالش بزرگ در ایران است.
دریافت و مشاهده مصوبه همسان سازی بازنشستگان کشوری از طریق سایت اختصاصی مستمری بگیران سایت صبا به آدرس و آدرس الکترونیکی امکان پذیر است. بازنشستگان محترم جهت دریافت حکم همسان سازی مستمری بگیران کشوری به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نام صبا مراجعه و نسبت به آخرین وضعیت حکم، فیش حقوقی و ثبت نام و دریافت وام اقدام نمایند.

دریافت حکم همسان سازی بازنشستگان کشوری

حقوق مستمری بگیران کشوری در سال ۱۴۰۲ نسبت به آخرین حکم حقوق سال قبل ۲۰ درصد افزایش می یابد و از این رو احکام جدید مستمری بگیران کشوری در سال ۱۴۰۲ متناسب با این میزان افزایش حقوق و از طریق سامانه اصلاح شده است. احکام جدید بازنشستگان کشوری در سایت صندوق بازنشستگی کشوری قابل دریافت است.
با توجه به اینکه نرخ تورم در کشور ما به سرعت در حال افزایش بوده و هر ساله شاهد افزایش قیمت ها در بخش های مختلف اقتصادی کشور هستیم، سازمان های حامی کارکنان و کارگران نیز با اخذ مصوبه شورای عالی حقوق بشر سعی در افزایش حقوق این گروه ها داشته اند. دولت و مجلس تا جایی که ممکن است با توجه به نرخ تورم افزایش داده ایم تا این افراد برای تامین زندگی خود و خانواده خود دچار مشکل نشوند.
سازمان بیمه گر مربوط به بازنشستگان کشوری، صندوق بازنشستگی کشوری است که دارای شخصیت حقوقی مستقل از زیرمجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و مدیریت امور بازنشستگان کشوری را بر عهده دارد. صندوق بازنشستگی کشوری هر ساله براساس تصمیم دولت و مصوبه مجلس افزایش مستمری بازنشستگان کشوری را اجرا و منابع لازم برای پرداخت آن را تامین می کند.
افزایش حقوق بازنشستگان کشوری همه ساله در مصوبه حقوق بازنشستگان کشوری منعکس و از طریق صندوق بازنشستگی کشوری به آنها ابلاغ می شود. بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، حقوق بازنشستگان کشوری سال ۱۴۰۲ نسبت به آخرین مصوبه حقوق سال ۱۴۰۱ ۲۰ درصد افزایش می یابد و از این رو مصوبات جدید سال ۱۴۰۲ مستمری بگیران کشوری به تناسب اصلاح شده است. به این میزان افزایش حقوق و در آن به تشخیص خود خواهد بود.

به همین دلیل در راستای گسترش مفهوم دولت الکترونیک و عدم حضور خدمات دولتی، صندوق بازنشستگی کشوری نیز سامانه ای را ایجاد کرده است که بازنشستگان کشوری می توانند در بدو ورود به آن برای دریافت احکام جدید بازنشستگان کشوری به آن مراجعه کنند. از هر سال
سامانه احکام جدید ۱۴۰۲ بازنشستگان کشوری همانند سال های گذشته پایگاه اینترنتی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir می باشد که بازنشستگان کشوری می توانند از طریق قسمت (الکترونیکی) و بدون نیاز به مراجعه حضوری به آن مراجعه کنند. درگاه خدمات) جهت دریافت احکام جدید مستمری بگیران کشوری. ۱۴۰۲ و میزان افزایش مستمری خود را به آنها اعلام کند.
مصوبه جذب این دسته از بازنشستگان در راه است
صندوق بازنشستگی کشوری با استقرار دولت سیزدهم موضوع تامین رفاه و معیشت با تناسب حقوق بازنشستگان را که مطالبه و مطالبه همه بازنشستگان تحت پوشش این صندوق با جمعیت آماری یک میلیون و یک میلیونی است پیگیری کرد. ۶۳۹ هزار نفر
صندوق بازنشستگی کشوری در طول فعالیت خود در این دولت مردمی اقدامات مهمی از جمله تناسب حقوق بازنشستگان، توجه به معیشت و معیشت مشمولان، انجام اقدامات مسکن، رفاهی و فرهنگی، افزایش سقف تکمیلی را انجام داد. خدمات بیمه با بیمه جدید و اختیاری. افزایش سقف تسهیلات ضروری بازنشستگان به ۳۰ میلیون تومان و افزایش ۲ برابری آن و پرداخت تسهیلات ویژه ازدواج فرزندان و طرح همپاد پایان نامه های دانشگاهی در دستور کار وی قرار دارد که تاکنون برخی از آنها اجرایی شده است.
تخصیص ۹ هزار میلیارد تومان برای موضوع تناسب حقوق بازنشستگان یکی از مهمترین اقدامات در دولت سیزدهم بود که با این منابع اعتباری یکسان سازی حقوق بازنشستگان در این صندوق بازنشستگی محقق خواهد شد. این موضوع تاکنون در چند مرحله اجرا شده است.
در صورت نقد شدن مبلغ ۹ هزار میلیارد تومانی تعیین شده برای موضوع تناسب حقوق بازنشستگان کشوری، موضوع تناسب و طلب ۶ ماهه دوم سال ۹۸ برای یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر پرداخت می شود.
بر اساس آمارهای موجود در صندوق بازنشستگی کشوری تا نیمه اول سال ۱۳۹۸ حقوق بازنشستگان یکسان شده است و از نیمه دوم امسال این ادعا همچنان برای ۱.۵ میلیون نفر به صورت ۳.۸ هزار میلیارد تومان وجود دارد.
البته از سال ۱۴۰۰ بازنشستگان صندوق بازنشستگی با همین شرایط حقوق دریافت می کنند. بر اساس توافق با سازمان برنامه و بودجه در مورد گروه های دارای مطالبات همسان سازی حاصل می شود. با تحقق ۹ هزار میلیارد تومانی مطالبات حوزه همسان سازی برخی بازنشستگان، مطالبات این جامعه تحت پوشش صندوق محقق می شود.
بر اساس اطلاعات موجود از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۳ موضوع تناسب حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری انجام شده است و به همین دلیل حقوق بازنشستگان باید ۹۰ درصد حقوق بازنشستگان باشد. گروهی از کارگران در سال ۱۴۰۰ و زمان اجرای این طرح در سال گذشته؛ دولت سقف و رقمی را تعیین کرد که ۹ هزار میلیارد تومان برای تناسب در قانون بودجه ۱۴۰۱ آمد اما به دلیل کمبود نقدینگی به صورت سهام پیشنهاد کرد و قرار شد از طریق بورس فروخته شود و تبدیل شود. به پول تبدیل شد، اما اجرا نشد.
تخصیص این مبلغ زمینه را برای ارائه خدمات رفاهی و معیشتی فراهم می کند و امیدواریم با نقد شدن این مبلغ در آینده ای نه چندان دور تمامی مطالبات مربوط به تناسب مستمری بگیران کشور پرداخت شود.
با وجود اینکه بیمه تکمیلی بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری از سال های گذشته باز بوده است، اما به منظور حفظ حرمت و توجه به حوزه درمانی بازنشستگان، این صندوق تصمیم به ایجاد نوع دیگری از بیمه تکمیلی اختیاری برای بازنشستگان گرفت. .
ارائه خدمات جدید برای جبران هزینه درمان بازنشستگان و نیروهای خدماتی تحت پوشش این صندوق در قالب طرح اختیاری با هر نفر ۲۰۵۰۰۰ تومان. با اجرای بسته جدید سلامت که در قالب طرح اختیاری ارائه می شود، برخی از خدمات مشترک مورد نیاز بازنشستگان به تعهدات قرارداد عمل می کند. اضافه شده و سقف برخی از خدمات متعهد نیز چندین برابر افزایش یافته است.
همچنین خدمات درمانی گران قیمت مانند بستری شدن طولانی مدت یا جراحی های گران قیمت و داروهای بیماران خاص در سال جاری هم در قراردادها و هم در طرح بیمه درمانی فعلی اختیاری شده است. حذف سقف پرداختی از کلیه خدمات بستری و جراحی، حذف سقف پرداختی برای تهیه دارو برای بیماران خاص و حذف سقف پرداخت برای برخی از خدمات گران قیمت تشخیصی (مانند آندوسکوپی، کولونوسکوپی و …) در هر دو طرح اصلی و اختیاری ارائه می شود.
همچنین برای اولین بار پرداخت هزینه درمان مربوط به خدمات دندانپزشکی و داروی بیماران غیرخاص در طرح جدید اختیاری و افزایش چهار برابری سقف تعهد ویزیت از خدمات اصلی پیش بینی شده است. گروه مورد نیاز جامعه بازنشستگان و افزایش سقف تعهد برای عینک، عصا، واکر و ویلچر. و سمعک از دیگر ویژگی های این طرح می باشد.
اکنون ۲ میلیون نفر و خانواده بازنشستگان صندوق بازنشستگی بیمه تکمیلی دارند که امسال هشت هزار میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده است. با تمامی مراکز درمانی کشور قرارداد بسته شده و قبض ودیعه بیمه تکمیلی بازنشستگان ظرف ۱۵ روز پرداخت می شود.
۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مستمری بازنشستگان تا پایان امسال در نظر گرفته شده است و هر ماه ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر قرعه کشی می شوند.
صندوق بازنشستگی در سال ۱۴۰۲ وام قرض الحسنه را با افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال قبل محقق کرده و برای هر بازنشسته حدود ۳۰ میلیون تومان تسهیلات لازم قرض الحسنه تعیین شده و ۱۵ هزار تومان. میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات مستمری بگیران تا پایان سال جاری در نظر گرفته شده است. هر ماه ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر قرعه کشی می شوند.
صندوق بازنشستگی کشوری در دولت سیزدهم افزایش تسهیلات لازم برای بازنشستگان را در دستور کار قرار داد و به همین منظور در سال ۱۴۰۲ سقف وام این قشر از جامعه هدف به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت.
تاکنون سه مرحله از وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان به افراد واجد شرایط و هر مرحله به حدود ۳۳ هزار نفر پرداخت شده است.
اکنون امکان ثبت نام مستمر این نوع تسهیلات برای بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری فراهم شده است و بازنشستگان متقاضی دریافت این وام می توانند به قسمت تسهیلات مالی در سایت صندوق به آدرس cspf.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. وام ضروری با کارمزد سالانه چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml