نظر خالق چت جی پی تی در مورد آینده بیت کوین و ارزهای دیجیتال

سم آلتمن، خالق شرکت چت جی پی تی، در یک پادکست ظاهر شد و در مورد آینده نگران کننده بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال صحبت کرد.

سم آلتمن، مدیر عامل توسعه دهنده هوش مصنوعی چت جی پی تی OpenAI، اخیرا نظرات خود را در مورد نقش بیت کوین در پیشرفت فناوری به اشتراک گذاشته است. او نظرات خود را در جریان حضور اخیر در پادکست محبوب جو روگن بیان کرد و همچنین در مورد مقررات دولتی در فضای ارزهای دیجیتال بحث کرد.

آینده بیت کوین و ارزهای دیجیتال از زبان خالق چت جی پی تی

به گزارش اخبار تایمز؛ آلتمن با اشاره به نگرانی‌ها در مورد محیط نظارتی پیرامون ارزهای دیجیتال، از آن به عنوان «جنگ روانی علیه ارزهای دیجیتال» یاد کرد. وی همچنین وجود ارز جهانی را که مستقل از هرگونه کنترل دولتی عمل می کند ضروری دانست و تاکید کرد: در این راستا پیشرفت منطقی و چشمگیری در دنیای فناوری حاصل شده است.

نظر خالق چت جی پی تی در مورد آینده بیت کوین و ارزهای دیجیتال

در سال های اخیر، قیمت بیت کوین نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده است که عمدتاً تحت تأثیر سقوط صرافی ارزهای دیجیتال FTX قرار گرفته است. علاوه بر این، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اقدامات قانونی را علیه سایر صرافی های برجسته مانند Binance و Coinbase به عنوان بخشی از سرکوب این صنعت انجام داده است. در همین راستا، سناتور الیزابت وارن لایحه‌ای را با هدف رسیدگی به نگرانی‌ها در مورد دخالت ارزهای دیجیتال در پولشویی، قاچاق مواد مخدر، تامین مالی تروریسم و تجارت با کشورهای سرکش ارائه کرد.

در طول پادکست، آلتمن همچنین به طور خلاصه درباره پروژه ارزهای دیجیتال خود، Worldcoin که از زمان عرضه رسمی آن در ماه جولای، درگیر بحث و جدل بوده است، صحبت کرد. این پروژه شامل جمع آوری داده های بیومتریک افراد از طریق اسکن عنبیه در ازای سهمی از ارز دیجیتال WLD است. هدف از جمع‌آوری این داده‌ها تأیید «شخصیت منحصربه‌فرد» افراد برای جلوگیری از ادعای بیش از سهم تخصیص یافته‌شان از ارز دیجیتال است.

این رویکرد منحصر به فرد واکنش های متفاوتی را در میان کارشناسان ارزهای دیجیتال برانگیخته است و برخی آن را «غیرقابل قبول» و برخی دیگر آن را «انقلابی» می دانند. علاوه بر این، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی نیز با احتمال سوء استفاده از داده‌های حساس جمع‌آوری‌شده توسط عوامل مخرب به وجود آمده است.

ارز دیجیتال Worldcoin توجه رگولاتورها را در کشورهای مختلف از جمله فرانسه و آلمان به خود جلب کرده است. آنها در حال بررسی عملیات آن هستند تا مشخص کنند که آیا استانداردهای امنیت داده ها را نقض می کنند یا خیر. در پاسخ به این نگرانی‌ها، مقامات Worldcoin یک پست وبلاگی منتشر کردند که در آن بیان کرد که جمع‌آوری داده‌ها اختیاری است و نیازی به پیوند دادن اطلاعات شخصی به اسکن عنبیه وجود ندارد. آنها تصریح کردند که تصاویر عنبیه به صورت محلی در دستگاه پردازش می شوند و پس از تولید کد عنبیه به سرعت حذف خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml