معرفی خودرو تیگو ۸ پرومکس و آشنایی با امکانات باورنکردنی این خودرو خاص

خودروی ۸ پرومکس جدید محصول کشور چین است. تفاوت بین نسخه های پرومکس و پرو در سیستم چهار چرخ متحرک یا AWD آنها خلاصه می شود.

به گزارش اخبار تایمز؛ این خودروها با برند فونیکس رونمایی شدند که اکنون به نام تجاری محصولات چری در ایران تبدیل شده است. فینیکس تیگو ۸ پرومکس کابین زیباتری خواهد داشت. در ادامه به بررسی بیشتر خودروی جدید تیگو ۸ پرومکس می پردازیم.

امکانات تیگو۸ پرو مکس 

جلوپنجره تیگو ۸ پرو مکس بزرگتر و برجسته تر است و همین امر باعث شده است که شکل سپر نیز تغییر کند. رنگ توری به رنگ خاکستری درآمده و نمای بهتری ایجاد کرده است. در عقب ماشین گرافیک چراغ ها جدید است. علاوه بر این، طراحی دیفیوزر تغییر کرده و چهار خروجی اگزوز واقعی وجود دارد.

فضای داخلی خودرو همانند تیگو ۸ پرو است و تنها تفاوت آن اضافه شدن سه حالت رانندگی برفی، گلی و آفرود است. سیستم AWD Tigo 8 Pro Max بر اساس تکنولوژی ZF آلمان توسعه یافته است که برای اولین بار بر روی این محصول نصب می شود.

تیگو ۸ پرومکس

مشخصات فنی تیگو ۸ پرو مکس

فونیکس تیگو ۸ پرو مکس، که اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی تحت نام تیگو ۸ پلاس Kunpeng Edition در چین رونمایی شده بود، به پیشرانه ۲ لیتری TGDI با سامانه تزریق سوخت مستقیم مجهز شده است، که با بنزین اکتان ۹۲ سازگاری دارد و در محصولات برند اکسید نیز نصب می­‌شود.

خروجی این پیشرانه در نسخه بازار چین ۲۵۴ اسب­‌بخار و ۳۹۰ نیوتن‌متر اعلام شده است. اما در برخی بازارهای صادراتی از جمله روسیه، این ارقام به ۱۹۷ اسب‌­بخار و ۳۷۵ نیوتن‌متر کاهش یافته است.

نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه تر (wet) و سامانه تمام چرخ محرک با کلاچ BorgWarner در محور عقب، به چرخ‌ها منتقل می­‌شود. آنطور که مدیران خودرو قولش را داده، تیگو ۸ پرو مکس، در قوی‌ترین نسخه خود به ایران خواهد آمد.

شتاب صفر تا صد چری تیگو ۸ پرو مکس با این مشخصات فنی، ۸.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۱۹۵ کیلومتر برساعت اعلام شده است.

تیگو ۸ پرومکس

ظاهر تیگو ۸ پرو مکس

تفاوت ظاهری چری تیگو ۸ پرو مکس با نسخه دیفرانسیل جلوی تیگو ۸ پرو به افزایش ابعاد جلوپنجره با حاشیه بزرگتر، سپر جدید، گرافیک متفاوت چراغ های جلو و عقب و چهار عدد محدود می شود.

قیمت تیگو ۸ پرو مکس در پاییز ۱۴۰۲

آبان ۱۴۰۲: شورای رقابت قیمت پایه تیگو ۸ پرو مکس را هفتم آبان ماه اعلام کرد. سپس از هشتم آبان ماه شرکت مدیرش خودرو اقدام به فروش این خودرو با قیمت جدید کرده است:

قیمت گذاری تیگو ۸ پرو مکس

قیمت پایه شورا ۲,۲۸۹,۶۷۷,۰۰۰
قیمت مصوب نهایی ۲,۵۸۴,۴۰۰,۰۰۰

منبع : باما


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml