در خرید رمزارز توصیه های دوستان را فراموش کنید

بنا بر گزارشات حدود ۳۱ درصد از خریدهای صورت گرفته توسط افراد تازه وارد در حوزه رمزارز به توصیه دوستان اشخاص انجام شده است. کارشناسان از این مسئله ابراز نگرانی کردند.

شاید شما هم با توصیه اطرافیان در خصوص خرید یک رمزارز خاص مواجه شده باشید. وعده سودهای کلان و رشد تاریخی توسط افراد ناآگاه که خود و اطرافیان را به دردسر می‌اندازند در بازار رمزارزها همیشه وجود داشته است. طبق ادعاهای صورت گرفته، ۳۱ درصد از خریداران جدید بازار کریپتو تحت تاثیر پیشنهاد دوستان خود وارد این بازار می‌شوند.

پیشنهاد اطرافیان، دلیل اصلی خرید رمزارز

کارشناسان حوزه رمزارز ضمن هشدار به کاربران، مدعی شدند ممکن است که تله‌هایی گریبان افراد بی‌احتیاط را بگیرد. آن‌ها در ادامه اظهار کردند که افراد معمولاً از زیان‌ها و روزهای تاریک بازار صحبت نمی‌کنند و تنها زیبایی‌های بازار را به تصویر می‌کشند.

بر اساس یک مطالعه مشترک توسط بنیاد آموزش سرمایه‌گذاران و دانشگاه شیکاگو، در سال ۲۰۲۲ حدود یک سوم از سرمایه گذاران جدید رمزارزها علت اصلی خرید را پیشنهاد دوستان عنوان کردند. این علت در بازار سهام رقمی معادل هشت درصد اعلام شده است.

طبق این مطالعات، می‌توان نتیجه گرفت که عناصر اجتماعی در بازار رمزارز بسیار پررنگ‌تر از سایر بازارها است. البته لزوماً توصیه دوستان دلیل ضعیفی برای خرید رمزارز نیست اما می‌تواند همانند یک شمشیر دو لبه عمل کند. کارشناسان حداقل اقدام را برای دوری از خطرات احتمالی، پرهیز از اعتماد بی دلیل به دوستان حاضر در شبکه‌های مجازی عنوان کردند.

در خرید رمزارز توصیه های دوستان را فراموش کنید

چگونه سرمایه‌گذاران رمزارز به دام می‌افتند؟

یکی از شایع‌ترین تله‌هایی که اغلب به دام آن می‌افتند، توصیه به خرید رمزارز هایی است که پتانسیل رشد خود را محقق ساخته‌اند. بیت‌کوین و سایر رمزارزها تا سال ۲۰۲۱ روندی خوشایند را طی کردند. پرچمدار بازار در عرض حدود یک سال از ۱۰هزار دلار به ۶۸ هزار دلار صعود کرد.

اما پس از آن مسیر بازار به سرعت به (زمستانی شدن) تغییر مسیر داد. در این حین سرمایه‌گذاران در مقایسه با اوج بازار بیش از دو تریلیون دلار از دست دادند. تعدادی از افراد مشهور طی این وضعیت بازار به دلیل توصیه اشتباه به سرمایه گذاری جریمه شدند.در خرید رمزارز توصیه های دوستان را فراموش کنید

 

توصیه کارشناسان رمزارز

طبق توصیه‌ها در این زمینه تحقیق در مورد هر ارز دیجیتال  توسط خود کاربران از مهم ترین ارکان سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. همچنین، سرمایه‌گذاران تنها باید به افراد آگاه در مسائل مالی و قانونی اعتماد کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml