دست‌هایی معجزه‌گر/ مهر تایید ستاره پرسپولیس بر روی جمله معروف فوتبالی‌ها زده شد!

علیرضا بیرانوند دروازه بان شماره یک پرسپولیس و تیم ملی در بازی های زیادی ناجی تیمش بوده است.

به گزارش اخبار تایمز؛ فوتبالیست ها ضرب المثل معروفی دارند که می گوید دروازه بان خوب از هر چیز دیگری در فوتبال مهمتر است و این پست مهمترین شغل در فوتبال است. حتی یک بار بعد از قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم، عبدالله ویسی در تمجید از دروازه بان تیمش جمله عجیبی به کار برد و مدعی شد که دروازه بان خوب بهتر از پدر و مادرش است.

تقریبا تمام تیم هایی که جام را به دست آوردند یک دروازه بان خوب و قابل اعتماد در ترکیب خود داشتند. تیم هایی بودند که با وجود نمایش های بسیار باکیفیت و استثنایی، تنها به دلیل نداشتن دروازه بان خوب، از قهرمانی دور ماندند و به جام نرسیدند.

علیرضا بیرانوند مصداق بارز این جمله معروف فوتبالیست هاست. گلری که بارها در تیم ملی و پرسپولیس دست مربیانش را گرفت و پرسپولیس و تیم ملی را نجات داد. علیرضا قبل از رفتن به اروپا دروازه بان بزرگی بود و دروازه بان شماره یک تیم ملی در جام جهانی بود. با این حال او پس از دو سال حضور در اروپا، حالا با بازگشت به پرسپولیس، سطح دیگری از دروازه بانی را به نمایش می گذارد و به دروازه بانی بسیار بهتری تبدیل شده است.

واقعا گلزنی به بیرانوند سخت است و حالا علیرضا در دوئل با مهاجمان برتری محسوسی دارد و خیلی از بازیکنان به دلیل ترس از بیرانوند نمی توانند گلزنی کنند. علیرضا در سال های اخیر بارها پرسپولیس را نجات داده و با واکنش های خود بازی را به سود پرسپولیس برگردانده است.

اولین مهار پنالتی آسیایی بیرانوند

علیرضا در بازی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان باز هم ناجی تیمش شد و پرسپولیس را در بازی نگه داشت. او در دقایق ابتدایی موفق شد پنالتی استقلال تاجیکستان را مهار کند و پرسپولیس با همان ضربه پنالتی به بازی برگشت و موفق شد پیروز شود. لازم به ذکر است این اولین مهار پنالتی بیرانوند در لیگ قهرمانان آسیا بود که بسیار خاطره انگیز شد.

پنالتی علیرضا بیرانوند

بیرو در بازی با نفت مسجدسلیمان و گل‌گهر

پرسپولیس تمام جام های فصل قبل را به دست آورد و بیرانوند یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان پرسپولیس در فصل گذشته بود. به عنوان مثال علیرضا در همان ابتدای بازی مقابل گل گهر سیرجان یک پنالتی گرفت که بازی بسیار مهمی برای پرسپولیس بود و پس از آن پرسپولیس موفق شد برنده بازی شود. در بازی خانگی مقابل نفت مسجد سلیمان نیز همین اتفاق افتاد و در همان ابتدای بازی بیرانوند پنالتی حریف را مهار کرد و پس از آن پرسپولیس ۳ گل به حریف زد.

بیرانوند، متخصص دربی‌ها

علیرضا یکی از بهترین دربی‌بازان نسل کنونی فوتبال ایران است و همیشه در دربی‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. بیرانوند در دربی خارج از خانه لیگ نوزدهم پنالتی علی کریمی را گرفت و تیمش را به برد مهمی رساند. او در دو دربی برگشت فصل قبل و همچنین فینال جام حذفی نقش پررنگی در برتری تیمش داشت. چند مهار عالی و گرفتن دو تک به تک بابایی و قیدی باعث شد پرسپولیس به مهمترین برد خود در راه قهرمانی لیگ برتر دست یابد و با شکست استقلال در فینال جام حذفی قهرمان شود.

صعود به فینال با دست‌های معجزه‌گر!

اگرچه در سال ۲۰۱۸ تیم برونکو بسیار یکدست و کیفیت بالایی داشت اما نمی توان نقش پررنگ بیرانوند در صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا را نادیده گرفت. پرسپولیس در بازی برگشت نیمه نهایی مقابل السد خیلی زود از حریف عقب افتاد و همه چیز به تساوی کشیده شد. علیرضا بعد از گل اول یک تک به تک فوق العاده از بغداد بونجاح گرفت و تیمش را در بازی نگه داشت. پرسپولیس در نیمه دوم گل تساوی را به ثمر رساند و در آستانه صعود به فینال بود که واکنش بیرانوند به ضربه سر ژاوی بازی را ۱-۱ نگه داشت و پرسپولیس با همین نتیجه راهی فینال شد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml