دلار کامبک زد؛ طلا ریخت

قیمت طلا توانست پس از بازگشت از ۱۹۷۶ دلار به بالای ۱۹۹۰ دلار برسد اما این جهش قیمتی پایدار نبود و در ۲۴ ساعت گذشته فلز زر افت بی‌سبقه‌ای را تجربه کرد.

دلار کامبک زد؛ طلا ریخت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرمایه گذاران انتظار داشتند که افزایش سقف بدهی ایالات متحده بتواند بر رتبه بلندمدت اقتصاد ایالات متحده تأثیر بگذارد، که بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد و جذابیت قیمت طلا به عنوان یک پناهگاه را بهبود بخشد اما تاخیر در مذاکرات سقف بدهی آمریکا بر قیمت طلا تاثیر زیادی گذاشت و منجر به به افت قیمت طلا شد.

شاخص دلار آمریکا پس از دفاع از حمایت بحرانی ۱۰۱.۰۰ با وجود احتمال بیشتر این که یک افزایش نرخ دیگر از سوی فدرال رزرو اتفاق افتد، بازگشته است. افزایش متوالی ۲۵ واحد پایه (bp) نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، نرخ بهره را به بالای ۵ درصد خواهد رساند.

بازگشت شاخص دلار آمریکا فشار بیشتری بر قیمت طلا وارد کرد؛ تا جایی در ۲۴ ساعت گذشته هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۳ دلار و ۷۱ سنت افت کرده است و به قیمت هزار و ۹۸۳ دلار و ۶۲ سنت رسیده‌است.

دلار کامبک زد؛ طلا ریخت

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه‌شنبه از ۹۲۵.۷ تن در روز دوشنبه ۰.۱۶ درصد کاهش یافت و به ۹۲۴.۲۵ تن رسید. در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۵.۲۳ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۰۸۱ دلار و ۶۶ سنت رسید و پالادیوم با ۱.۲ درصد افزایش به ۱۶۲۷ دلار و سه سنت رسید.

۲۲۳۲۲۷

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml