دلیل کاهش قیمت طلا چیست؟!

در پی افزایش ارزش دلار، قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی به کمترین رقم ۲ هفته اخیر کاهش یافت.
به گزارش اخبار تایمز؛ در عین حال، سرمایه گذاران منتظر هستند تا امروز آمار تورم آمریکا منتشر شود.
هر اونس طلا با ۲ دلار و ۷۷ سنت کاهش به قیمت ۱۹۱۰.۹۰ دلار فروخته شد.
باب هابرکورن، تحلیلگر ارشد بازار طلا گفت: «مردم در حال خروج از بازار هستند و منتظرند تا ببینند اعداد و ارقام چقدر است و شاید طلا را با قیمت پایین‌تری بخرند، زیرا هنوز خرید مطمئنی برای طلا وجود دارد.»
با افزایش ۰.۲ درصدی شاخص دلار در آستانه انتشار آمار قیمت مصرف کننده آمریکا، قیمت طلا برای صاحبان سایر ارزها گران شد. این آمار می تواند بر تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره تاثیر بگذارد.
بر اساس نظرسنجی رویترز، نرخ تورم آمریکا در ماه اوت ۰.۶ درصد افزایش یافت. این رقم در ماه قبل ۰.۲ درصد افزایش داشته است.
با این حال، فدرال رزرو نیویورک روز دوشنبه گزارش داد که دیدگاه کلی آمریکایی ها نسبت به تورم در ماه اوت تغییر چندانی نکرده است.
دلیل کاهش قیمت طلا چیست؟!
افزایش نرخ بهره باعث می شود طلا برای سرمایه گذاران جذابیت کمتری داشته باشد زیرا طلا یک دارایی بدون بهره است، به طوری که ۴۷ درصد از معامله گران انتظار دارند که پس از احتمال قوی برای توقف افزایش نرخ در هفته آینده، نرخ بهره در نوامبر افزایش یابد.
لوکمان اوتونوگا، تحلیلگر بازار طلا، معتقد است که اگر ارقام تورم بالاتر از پیش‌بینی‌های بازار باشد، احتمالاً با تقویت این انتظار که بانک مرکزی آمریکا فرصت دیگری برای افزایش نرخ بهره تا پایان سال خواهد داشت، قیمت طلا کاهش خواهد یافت. .
معامله گران همچنین منتظر تصمیم بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ روز پنجشنبه بودند. پیشرفت‌های مربوط به نرخ کوتاه‌مدت یورو (ESTR) بانک مرکزی اروپا، احتمال افزایش نرخ بهره را در جلسه سیاست‌گذاری این هفته کمی بیش از ۵۰ درصد می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml