رقیب KMC T8 به ایران می‌آید؟/ عکس

گجت‌نیوز نوشت: نسخه معمولی (تجاری) پیکاپ گریت وال کانون ۲۰۲۳ ، شانس زیادی برای وارد شدن به ایران دارد. به همین خاطر بد نیست تا با مشخصات فنی و قیمت Great Wall Cannon آشنا شویم.

رقیب KMC T8 به ایران می‌آید؟/ عکس

شرکت گریت وال یکی از خودروسازان درست و حسابی در کشور چین به حساب می‌آید که متاسفانه در ایران، آنچنان طرفدار ندارد و زیاد شناخته نمی‌شود. برای اینکه سطح گریت وال را بهتر درک کنید، فقط کافی است تا به هیولای ۶ چرخ جدید آن‌ها یعنی گریت وال سایبرپیکاپ نگاهی بیاندازید. سایبر پیکاپ به الماس درخشان نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳ تبدیل شده بود و توجه همه را به خود جلب می‌کرد؛ پس محصول جدید آن‌ها هم می‌تواند حسابی در ایران بدرخشد!

مشخصات فنی و امکانات پیکاپ گریت وال کانون ۲۰۲۳

پیکاپ گریت وال کانون 2023

قبل از هر چیزی بد نیست تا به پیکاپ کنون فایبر بمب ادیشن نگاهی داشته باشیم. فایبر بمب ادیشن، یک پیکاپ آفرودی است و اکنون نسخه تجاری و معمولی آن با اسم گریت وال کانون ۲۰۲۳ به میدان آمده تا با قیمت پایین‌تر، اما با همان پیشرانه و مشخصات فنی، نیازهای شما از یک پیکاپ شهری را برطرف کند و در عین حال، عملکرد مناسبی را برای آفرود سبک ارائه دهد.

وانت گریت وال Cannon جدید - سایبر پیکاپ

گریت وال سایبر پیکاپ

وانت گریت وال Cannon جدید - فایبر بمب ادیشن

پیکاپ گریت وال کانون فایبر بمب ادیشن

تمام این توان از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته AT در اختیار هر چهار چرخ قرار می‌گیرد. سیستم حرکت ۴WD روی تمام مدل‌های گریت وال کانون ۲۰۲۳ نصب شده است اما اگر به دنبال سیستم حرکت AWD هستید، باید پول بیشتری پرداخت کنید.

پیکاپ گریت وال کانون 2023

در مقام مقایسه بد نیست اشاره کنیم که موتور توربو شارژ ۲ لیتری در پیکاپ KMC T8 تقریبا ۱۷۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و هرچند که این وانت چینی به سیستم حرکت دو دیفرانسیل مجهز شده اما از گیربکس اتوماتیک بی‌بهره است! در ادامه به لیست امکانات رفاهی و آپشن‌های گریت وال کانون ۲۰۲۳ می‌رسیم که برای یک پیکاپ شهری، فوق العاده خواهند بود:

طراحی ظاهری، ابعاد و کابین و داشبورد

وانت گریت وال Cannon جدید

نسخه شهری با کابین لاکچری و کلاستر دیجیتال و مولتی مدیای مدرن

ابعاد و اندازه گریت وال کانون ۲۰۲۳ بسته به مدل انتخابی، متغیر خواهد بود چرا که فضای صندوق یکی از آن‌ها، بزرگ‌تر است.

ابعاد خودرو (میلی متر) ابعاد فضای بار (میلی متر)
نسخه شهری ۵۴۱۳ / ۱۸۸۳ / ۱۸۸۲ با فاصله محوری ۳۲۳۰ ۱۵۲۰ / ۱۵۲۰ / ۵۴۰
نسخه کارگو یا همان مخصوص به کار ۵۶۵۳ / ۱۸۸۳ / ۱۸۸۲ با فاصله محوری ۳۴۷۰ ۱۷۶۰ /۱۵۲۰ / ۵۴۰

شکل و شمایل گریت وال کانون ۲۰۲۳ دقیقا همان چیزی است که شما را به یاد یک وانت مخصوص به کار می‌اندازد. از فرم چراغ‌ها تا هندسه‌ی سپر و نمای کناری و حتی رینگ‌ها، همه و همه در ساده‌ترین حالت طراحی شده‌اند تا تمام تمرکز سازنده، فقط روی قوای محرکه و بحث‌های فنی باشد.

پیکاپ گریت وال کانون 2023

نسخه مخصوص به کار با کابین معمولی و مولتی مدیای قدیمی

حتی طراحی کابین و داشبورد هم از همین تفکر پیروی می‌کند اما طراحان سعی کرده‌اند تا جای ممکن، اِلمان‌های مربوط به سال ۲۰۲۳ را در اتاق و داشبورد گریت وال کانون ۲۰۲۳ پیاده کنند. برای مثال به فرم اهرم دنده و یا طراحی مولتی مدیا و کلاستر نگاه کنید. البته عکس بالا، به نسخه شهری از گریت وال کانون ۲۰۲۳ مربوط می‌شود و کابین نسخه مخصوص به کار، کمی تفاوت دارد.

قیمت گریت وال کانون ۲۰۲۳ و شانس واردات به ایران

وانت گریت وال Cannon جدید

قیمت پیکاپ گریت وال کانون ۲۰۲۳ در نسخه مخصوص به کار، تقریبا ۱۸ هزار دلار است که این عدد برای نسخه شهری تا ۲۴ هزار دلار هم بالا می‌رود. هرچند که محصولات برند گریت وال نسبت به سایر چینی‌ها، در سطح بالاتری قرار دارد اما به نظر می‌رسد که شرکت‌های وارد کننده خودرو، هیچ تمایلی به آن‌ها نشان نمی‌دهند. در صورت واردات گریت وال کانون ۲۰۲۳ به ایران، قیمت این پیکاپ ۵.۶ متری کمتر از ۲ میلیارد تومان خواهد بود که همین مسئله، حسابی می‌تواند روی فروش KMC T8 اثر منفی بگذارد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml