نخستین مسافر خط ریلی اهواز – اندیمشک مشخص شد

۷۰ کیلومتر از پروژه خط ریلی اهواز – اندیمشک در سفر رئیس جمهور به خوزستان افتتاح و آیت الله رئیسی به عنوان نخستین مسافر این خط راهی اهواز شد.

سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز پنج شنبه در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان خوزستان، ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دو خطه سازی محور اهواز- اندیمشک حد فاصله ایستگاه شوش تا بامدژ را افتتاح کرد.

در اقدامی جالب توجه، رییس جمهور به عنوان مسافر، سوار بر همین قطار شد و راهی اهواز شد. این اقدام آیت الله سیدابراهیم رئیسی مورد توجه حاضرین در محل قرار گرفت.

رییس جمهور ظهر امروز در ادامه سفر خود به استان خوزستان راهی اهواز شد.

گفتنی است احداث خط دوم راه آهن اهواز به اندیمشک از جمله مصوبه های سفر اول رییس جمهور به خوزستان است که ۷۰ کیلومتر از خط دوم این راه آهن در این سفر به دست رییس جمهور به بهره برداری رسید.

افزایش سرعت سیر قطارهای مسافری به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ظرفیت سالانه بار این محور ریلی از ۱۰ میلیون تن به ۱۴ میلیون تن از جمله مزایای این پروژه است.

این پروژه قسمتی از طرح احداث خط دوم راه آهن اندیمشک – اهواز- بندر امام خمینی (ره) است. طرح احداث ۲ خطه کردن مسیر اندیمشک – اهواز با۹۰ درصد و خط اهواز به بندر امام ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اجرای طرح ۲ خطه کردن مسیر راه آهن اندیمشک به اهواز به طول ۱۴۰ کیلومتر با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح پنجشنبه همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه صبح پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه دزفول از سوی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

تعدادی از نخبگان استان خوزستان و سران عشایر برای استقبال از رئیس جمهور حضور داشتند.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml