سقوط آزاد اتریوم ادامه دارد. نگرانی معامله گران از تداوم بازار خرسی

اکوایران: قیمت اتریوم برای اولین بار در ۵۰ روز گذشته به کمتر از ۳۰۰۰ دلار رسیده و ارزش این ارز دیجیتال کاهش قابل توجهی داشته است.

به گزارش اخبار تایمز، قیمت اتریوم در روز جمعه (۱۵ ژوئیه) برای اولین بار در ۵۰ روز گذشته به زیر ۳۰۰۰ دلار رسید. این بخشی از کاهش قیمت گسترده تر در بازار ارزهای دیجیتال است که تا حد زیادی تحت تأثیر بیت کوین قرار گرفته است.

به گفته کوین تلگراف، معامله گران اکنون نگران هستند که روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال به پایان رسیده است و با راه اندازی قریب الوقوع یک صندوق قابل معامله در مبادلات اتریوم در ایالات متحده، برخی نگران هستند که قیمت ارز دیجیتال همچنان کاهش یابد.

در روز جمعه، کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال به زیر ۲ تریلیون دلار رسید که بیشترین میزان از ۲۶ فوریه بود. کاهش ۱۸ درصدی قیمت اتریوم از ۳۴۵۰ دلار به ۲۸۱۵ دلار صرفاً نشان دهنده کاهش ۱۶ درصدی ارزش در طی ۳ روز است که به دلیل بدتر شدن اعتماد سرمایه گذاران به بازار ارزهای دیجیتال است.

کارشناسان ادعا کرده اند که این روند نزولی با رشد فزاینده فشار فروش بیت کوین مرتبط است. به طور کلی، فشار بر بازار ارزهای دیجیتال افزایش یافته است. از ۱۹ ژوئن (۳۰ ژوئن) دولت آلمان ۷۵۸۳ بیت کوین به ارزش ۴۱۵ میلیون دلار را به صرافی ها منتقل کرده است. نگران‌کننده‌تر این است که مجموع بیت‌کوین‌های نگهداری شده توسط مقامات آلمانی ۴۲۲۷۴ بیت‌کوین است که ارزش آن بیش از ۲ میلیارد دلار است. ترس، عدم اطمینان و عدم اطمینان پیرامون این تراکنش های بزرگ منجر به انحلال ۹۳۶ میلیون دلار در موقعیت های خرید اهرمی در سه روز گذشته شده است که شامل ۲۳۵ میلیون دلار در معاملات آتی اتریوم است.

“Liquidation” یا “Margin Call” فرآیند از دست دادن تمام سرمایه درگیر در یک حساب “Margin” یا “Futures” است.

معامله گران نگران هستند که روند صعودی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ به پایان برسد، به خصوص که کاهش قیمت ارزهای دیجیتال همزمان با S&P 500 به بالاترین حد خود در روز جمعه بود. بازار سهام به خبر افزایش نرخ بیکاری در آمریکا واکنش مثبت نشان داده است. نرخ بیکاری آمریکا در ماه ژوئن به ۱.۴ درصد افزایش یافت.

اقتصاد ضعیف تر، فدرال رزرو را به کاهش نرخ بهره سوق می دهد و درآمد ثابت را برای سرمایه گذاران جذاب تر می کند.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز شنبه (۱۶ ژوئیه) از ۵۶۰۲۶ دلار تا ۵۷۷۲۲ دلار متغیر بود. این ارز دیجیتال در ساعت ۱۹:۵۷ به وقت ایران به قیمت ۵۷۷۴۴ دلار معامله شد. تغییر قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از ۱۰۰۰ دلار افزایش یافته است.

ارزش تراکنش های بزرگترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳.۶۶ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به یک هفته قبل ۶ درصد کاهش داشته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۲۹۵۵ دلار به ۳۳۳۳ دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال در ساعت ۱۹:۵۷ به وقت ایران به قیمت ۳۰۴۱ دلار معامله شد. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۵۰ دلار افزایش یافته است.

ارزش تراکنش های دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷.۱۲ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل تقریباً ۱۰ درصد کاهش داشته است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml