سوبا M4؛ خودرویی جوان پسند با امکانات راحتی و ایمنی برتر / خودرو سوبا M4 با عملکرد برتر و ظاهری جذاب +فیلم

به گزارش شمانیوز :خودروی سوبا M4 یک خودروی کوپه کوچک و جذاب است ،با طراحی مدرن و امکانات متنوع، جذب توجه مشتریان شده است.این خودرو با موتور‌های متنوعی از جمله موتور ۱.۵ لیتری بنزینی و موتور ۱.۵ لیتری دیزلی عرضه می‌شود که عملکرد مناسبی را ارائه می‌دهد.سوبا M4 با قیمت مناسب، امکانات راحتی و ایمنی مطلوب، و ظاهری جذاب و جوانپسند، گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که به دنبال یک خودرو کوچک و کارآمد هستند.

داخل FMC M4

طراحی داخلی FMC M4 بسیار شیک است و می‌توان گفت که کابین این مینی‌ون با کراس‌اوورهای لوکس چینی برابری می‌کند. برای طراحی داشبورد این خودرو از چهار رنگ مختلف بهره گرفته شده است که در ترکیب با یکدیگر فضایی شبیه به خودروهای لوکس را شکل داده‌اند. در حقیقت می‌توان گفت که حضور جنرال موتورز و برندهایی همچون بیوک در بازار چین، تاثیر قابل توجهی بر خودروسازان چینی گذاشته و آن‌ها روند آمریکایی‌ها را در اتومبیل‌های خود تکرار می‌کنند.

همانند بسیاری از خودروهای بازار، در FMC M4 نیز شاهد استفاده از یک صفحه نمایش عریض به هم پیوسته هستیم که به طور همزمان وظایف نمایش محتوای سیستم سرگرمی و اطلاعات حیاتی خودرو را برعهده دارد. با این حال تنظیمات سیستم تهویه از طریق کنترلرهای فیزیکی صورت می‌گیرد که استفاده از آن‌ها حین رانندگی آسان‌تر خواهد بود. کنسول وسط FMC M4 نیز نسبتا بزرگ طراحی شده است و دو صندلی جلو را به طور کلی از یکدیگر جدا می‌کند. طراحی اهرم تعویض دنده و دریچه‌های سیستم تهویه نیز شبیه به خودروهای آلمانی است. به طور کلی می‌توان گفت که طرح کلی کابین FMC M4 با لاماری ایما مشابه است اما از نظر رنگ بندی با ترکیب متفاوتی نسبت به کراس‌اوور اسپرت آرین موتور روبرو هستیم.

خودرو سوبا M4

طراحی FMC M4

محبوبیت کراس‌اوورها طی دهه اخیر سبب شده است تا مینی‌ون‌ها نیز به کراس‌اوورها شباهت پیدا کنند. دانگ فنگ u tour یا FMC M4 نیز از همین قاعده پیروی می‌کند و می‌توان آن را ترکیبی از مینی‌ون و کراس‌اوور دانست. نکته جالب در خصوص FMC M4، اشتراک پلتفرم آن با یکی از کراس‌اوورهای دانگ فنگ یعنی مدل T5 Evo است که در ایران با نام لاماری ایما شناخته می‌شود.

همان‌طور که دانگ فنگ در مراسم رونمایی از مینی‌ون اعلام کرد، FMC M4 ظاهری شبیه به یک قایق تفریحی دارد. قسمت عقبی این ون به صورت عمودی و صاف طراحی شده است در حالی‌که قسمت جلو همانند دماغه قایق و کشتی حالتی مثلثی شکل دارد. نمای جانبی FMC M4 نیز با چند خط و تو رفتگی از سادگی خارج شده است. رینگ‌های در نظر گرفته شده برای این خودرو نیز با ابعاد خودرو سازگاری دارند. همان طور که از ظاهر خودرو بر می‌آید، FMC M4 یک مینی‌ون هفت نفره است و به نظر می‌رسد برای سرنشینان ردیف سوم فضای کافی جهت نشستن وجود داشته باشد. طراحی قسمت‌های مختلف FMC M4 با یکدیگر همخوانی دارد اما در نهایت با ظاهری مواجه هستیم که کاملا بیان‌گر یک خودرو آسیایی است.

مشخصات FMC M4

این روزها بعید است که پیشرانه‌ای غیر از موتور ۱.۵ لیتری را زیر کاپوت خودروهای چینی ببینیم. FMC M4 نیز به سبک اکثر اتومبیل‌های هم‌وطن خود، از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر بهره می‌برد. این پیشرانه حداکثر ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. وظیفه انتقال قدرت در FMC M4 برعهده جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه مرطوب یا WDCT قرار دارد.

همان‌طور که انتظار داریم، FMC M4 یک مینی‌ون دیفرانسیل جلو است. این پیشرانه از نوع تزریق مستقیم سوخت یا GDi است و بنابراین برای استفاده از آن به بنزین سوپر نیاز خواهید داشت. از نظر مشخصات فنی نیز FMC M4 در شرایطی مشابه با لاماری ایما قرار دارد، بنابراین می‌توان گفت که دانگ فنگ فورثینگ U tour نسخه ون از دانگ فنگ T5 Evo خواهد بود.


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml