تعطیلی استودیو بازی‌سازی PixelOpus توسط سونی

شرکت «سونی» (Sony) به طور رسمی اعلام کرد استودیو بازی‌سازی PixelOpus فرست-پارتی در روزهای ابتدایی فصل تابستان امسال تعطیل می‌شود.

گفتنی است این استودیو مشغول توسعه عنوان انحصاری معرفی‌نشده‌ای برای کنسول «پلی استیشن ۵» (PlayStation 5) بوده است.

استودیو بازی‌سازی PixelOpus در پست توییتری تایید کرد این استودیو بازی‌سازی به‌زودی تعطیل می‌شود. او در این پست از تمام کسانی که در تولید بازی‌های این استودیو نقش داشتند، قدردانی کرد. گفتنی است استودیو PixelOpus در تاریخ ۲ ژوئن (۱۲ خرداد ۱۴۰۲) توسط شرکت Sony بسته خواهد شد.

استودیو PixelOpus متشکل از ۲۰ کارمند بود که در شهر «سن متئو» ایالت کالیفرنیا فعالیت می‌کردند. این استودیو دو بازی کامپیوتری برای بخش «سرگرمی تعاملی شرکت سونی» (Sony Interactive Entertainment) ساخت. اولین بازی آن‌ها با نام Entwined در سال ۲۰۱۴ برای پلتفرم‌های «پلی استیشن ۳» (PlayStation 3)، «پلی استیشن ۴» (PlayStation 4) و «پلی استیشن ویتا» (PlayStation Vita) عرضه شد. این بازی در ژانر Rhythm طبقه‌بندی می‌شود. دومین بازی آن‌ها در سبک اکشن-ماجراجویی با نام Concrete Genie در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

تعطیلی استودیو بازی‌سازی PixelOpus توسط سونی

بازی Concrete Genie از سوی منتقدان و اهالی رسانه با واکنش‌های بسیار مثبتی روبرو شد. این بازی توانست در سال ۲۰۱۹ جایزه بهترین بازی خانوادگی را در مراسم Gamescom از آن خود کند. بازی Concrete Genie با الهام از سری بازی‌های Jet Set Radio توسعه یافته بود. نکته قابل‌توجه دیگر این است استودیو بازی‌سازی PixelOpus در حال توسعه عنوان معرفی‌نشده‌ای برای کنسول PS5 بوده است. این پروژه قرار بود با همکاری «بخش انیمیشن‌سازی سونی» (Sony Pictures Animation) ساخته شود اما فاز اولیه پروژه مذکور مورد توجه «سونی» قرار نگرفت و پروژه به طور کامل کنسل شد.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml