شغلی که در تیررس هوش مصنوعی است!

دیجیاتو نوشت: کارمندان حوزه فناوری با اشاره به این موضوع که «دوران طلایی به پایان رسیده است»، نسبت به پیشرفت هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده‌اند.

شغلی که در تیررس هوش مصنوعی است!

کارمندان حوزه فناوری یک بار دیگر در شبکه‌های اجتماعی نگرانی خود را نسبت به این موضوع که هوش مصنوعی جایگزین آن‌ها خواهد شد، ابراز کرده‌اند.

از زمان ظهور ChatGPT در اواخر سال گذشته، هوش مصنوعی به سرفصل اصلی اخبار تبدیل شده است و اکنون کارمندان در شبکه اجتماعی Blind که هویت کاربران خود را ناشناس نگه می‌دارد، درباره اینکه آیا هوش مصنوعی مشاغل آن‌ها را منسوخ می‌کند یا خیر، صحبت کرده‌اند. طبق گزارش اینسایدر، تاکنون چندین پست در این رابطه منتشر شده‌اند که در یکی از آن‌ها نظر کاربران در مورد احتمال جایگزینی هوش مصنوعی سؤال شده و در پست دیگری با اشاره به اینکه «دوران طلایی به پایان رسیده است»، به این موضوع نگران‌کننده اشاره شده.

هوش مصنوعی برای مهندسان نرم‌افزار نگران‌کننده است

شغلی که در تیررس هوش مصنوعی است!

کاربری که خود را یکی از مهندسان مایکروسافت معرفی کرده، در این شبکه اجتماعی با عنوان «قبول کنید که دوران طلایی پایان یافته است»، نوشت: «مهندسی نرم‌افزار یک حرفه درحال مرگ است و از آنجایی که GPT هم‌اکنون در نوشتن دستورات خود عالی است، در موقعیت بسیار دشواری قرار گرفته‌ایم. بهتر است تمام پول نقد و سهام خود را برای دوره بعدی کریپتو پس‌انداز کنید و بازنشسته شوید.»

در پست دیگری، یک کاربر با ایجاد نظرسنجی جدیدی، از دیگران سؤال کرده که آیا با حضور ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی، کار مهندسان نرم‌افزار جوان به پایان رسیده است یا خیر. در این نظرسنجی بیش از ۱۲ هزار نفر شرکت کرده‌ و ۴۱.۳ درصد آن‌ها به گزینه بله رأی داده‌اند. ۳۷ درصد کاربران ادعا کرده‌اند که وضعیت بدون تغییر باقی خواهد ماند و به گفته ۲۱.۷ درصد دیگر، این موضوع باعث افزایش فرصت‌ها خواهد شد.

این نگرانی درحالی بیان شده است که شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری ازجمله مایکروسافت، گوگل و آمازون سرمایه‌گذاری‌های بزرگی روی هوش مصنوعی کرده‌اند. مایکروسافت اخیراً ابزار طراحی هوش مصنوعی Designer را به‌صورت پیش‌نمایش در دسترس کاربران خود قرار داده است.

۲۲۷۲۲۷

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml