شمشیر ترکیه علیه خودروهای چینی

به گزارش گروه دانش و فناوری، در سال ۲۰۲۳، ترکیه تعرفه‌های بیشتری را علیه خودروهای برقی چینی اعمال کرد و چندین قانون در مورد تعمیر و نگهداری و خدمات پس از فروش را وضع کرد.

اما اکنون، این کشور برای محافظت از تولید داخلی خود، تصمیم گرفته است تا تعرفه‌های ۴۰ درصدی را علیه تمام واردات خودروهای چینی اعمال کند.

وزارت بازرگانی این کشور در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که تعرفه‌های سنگین برای حمایت از تولید داخلی و بهبود کسری ۴۵.۲ میلیارد دلاری کشور نسبت به سال گذشته ضروری است.

مالیات ۴۰ درصدی جدید برای خودروهای سواری معمولی و هیبریدی چین اعمال خواهد شد. همچنین در صورتی که مالیات محاسبه شده کمتر باشد، حداقل پرداختی ۷ هزار دلار مالیات در نظر گرفته شده است.

گفتنی است چین با فشارهای تجاری از سراسر جهان از جمله اتحادیه اروپا مواجه است. انتظار می رود به زودی کمیسیون اروپا تصمیم بگیرد که آیا اتحادیه باید تعرفه‌هایی را علیه خودروسازان چینی نیز اعمال کند یا خیر؟

لازم به ذکر است دلیل همه این مشکلات دادن یارانه زیاد دولتی چین به خودروسازان این کشور است و در نتیجه، خودروهای برقی وارداتی چینی ارزان تر هستند و به آرامی به دلیل مزایای ناعادلانه، جایگزین تولید داخلی کشورها می‌شوند.

از سوی دیگر، اگر یک شرکت غربی بخواهد در چین تجارت کند، موظف است با ایجاد سرمایه گذاری مشترک با یک شرکت چینی محلی، این کار را انجام دهد. این یک اختلاف بزرگ در نحوه انجام تجارت چینی‌ها  با اروپا است و در نتیجه شرایط ناعادلانه در بازار ایجاد می کند و به همین خاطر شرکای غربی تصمیم گرفته‌اند تا تجارت ناعادلانه چینی‌ها را جواب دهند.

 

 

انتهای پیام



منبع :

اقتصاد ۱۰۰



وبگردی



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml