شهر آسمان خراش ها; شهرداری هانگژو مجوزی به کمتر از ۱۰ طبقه نمی دهد؟! + تصاویر

شاید باورش سخت باشد، اما به دیدگاه ما اعتماد کنید که شهر خیلی معروفی در این دنیا وجود ندارد که در آن خانه یک یا دو طبقه وجود نداشته باشد!

به گزارش پایگاه خبری اخبار تایمز؛ هانگژو میزبان بازی های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۲۲ بود و نمایندگان کشورمان نیز در این دو دوره حضور داشتند. چین برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ میزبان بازی های آسیایی بود که این بازی ها را در پایتخت خود برگزار کرد. در سال ۲۰۱۰ گوانگژو – سومین شهر بزرگ چین – میزبان بازی ها بود و حالا هانگژو که جزو پنج شهر بزرگ چین نیست!

شهر آسمان خراش ها; شهرداری هانگزو مجوزی به کمتر از 10 طبقه نمی دهد؟! + تصاویر

شهر هانگژو بیش از ۱۰ میلیون نفر دارد. شهری قدیمی که بر اساس افسانه های باستانی چین، امپراطوران مراسم عروسی خود را در آن برگزار می کردند. شهر عاشقان و بهترین مکان برای سفرهای کوتاه و زوج های جوان; شهری پر از رودخانه که قدم به قدم پل ها و پارک ها را می توان دید اما در این شهر ساختمانی کمتر از ۳ طبقه وجود ندارد! جالب و عجیب است اما واقعیت دارد، در قسمت های وسیعی از شهر هانگژو ساختمان زیر ۱۰ طبقه وجود ندارد و اساساً به نظر می رسد شهرداری اینجا اجازه ساخت زیر ۱۰ طبقه را نمی دهد! حتی ساختمان های ۲۰ یا ۳۰ ساله هم ۲۵ یا ۳۰ طبقه هستند.

هانگژو چین

رودخانه هانگژو چین

در بافت قدیمی شهر که یادگار دوران کمونیستی است، ساختمان ها همه یک شکل، یک رنگ و هر ۵ طبقه هستند. ساختمان های اداری تنها ساختمان هایی هستند که مجاز به داشتن رنگی متفاوت با پرچم چین هستند. ساختمان های دیگر هم رنگ و یک رنگ هستند، اما این بافت شهری تنها بر چند خیابان متمرکز شده است و در همان چند خیابان، ردیف های پشت این ساختمان ها از برج های بلند تشکیل شده است.

آپارتمان در هانگژو چین

هانگژو شهر آسمان خراش هاست. برج‌ها و بزرگراه‌هایی با تونل‌های زیرزمینی که حتی زیر دریاچه‌ها امتداد دارند و در طول روز محدودیتی برای عبور و مرور اتوبوس‌ها وجود ندارد.

هانگژو ترافیک ندارد، انواع ماشین ها در آن وجود دارد، اما آنچه بیش از همه به چشم می آید برج های بلند هستند. در هانگژو، تمام شرکت‌های بزرگ و مارک‌های تجاری نمایندگی دارند که معمولاً فقط در شب قابل تشخیص هستند. آن هم از نورپردازی! البته در سال های اخیر اجازه نصب لوگوی برند در بالای ساختمان را داشته اند، البته چندان به چشم نمی آیند. در این شهر فقط آسمان خراش ها حکومت می کنند، چه در روز و چه در شب…

 

ساختمان‌ها در چین

ساختمان‌ها در چین

بزرگراه هانگژو چین

ساختمان‌ها در چین

ساختمان‌ها در چین

ساختمان‌ها در چین

ساختمان‌ها در چین

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml