شورای صنفی هیچ دخالتی در فیلم‌ها ندارد

یک تهیه کننده با سابقه سینما در رادیو گفت وگو تاکید کرد: شورای صنفی یا وزارت ارشاد دخل و تصرفی در فیلمها ندارد. اگر فیلمی خوب باشد و پشت اکران مانده باشد، قطعا شورای صنفی برای اکران آن وارد عمل خواهد شد.

ادوین خاچیکیان کارگردان فیلم سینمایی بابا سیبیلو در مصاحبه تلفنی با برنامه «سینما معیار» رادیو گفت و گو گفت: این فیلم در سال اول کرونا برای تولید رفت. این فیلم سالم و شریف بوده و برای خانواده و کودک مناسب است.

وی در مورد تاخیر در اکران این فیلم ادامه داد: سینما شرایط مساعدی در کرونا نداشت و بار ترافیکی فیلمها نیز بالا بود.

این کارگردان با اشاره به بهره گیری از تجربیات پدر خود در ساخت این فیلم یادآوری کرد: این فیلم، فیلم آبرومند و جانداری شده است.

خاچیکیان همچنین در مورد وضعیت سینمای کودک اظهار کرد: فیلمها و انیمیشنهای این حوزه باید تداوم داشته باشد. این ژانر بسیار مهم است و مخاطب هدف حساسی دارد که باید آنها را جدی گرفت و تولید کارها برای آنها تداوم داشته باشد. باید از این ژانر حمایت شود و ارگانهایی مانند آموزش و پرورش نیز می‌توانند کمک کننده باشند.

همچنین حبیب اسماعیلی از تهیه کنندگان با سابقه سینما گفت: شورای صنفی یا وزارت ارشاد دخل و تصرفی در فیلمها ندارد. سعی شده جلوی فیلمهای پر مخاطب گرفته نشود و در اختیار سینمادار بماند. چیدمان اکران عید نوروز نیز بد نبود و فیلمها مورد استقبال قرار گرفت و با فروش بالایی مواجه شد. شورای صنفی و ارشاد فیلمی را انتخاب نکرد و برای بعد از عید فطر نیز در اختیار تهیه کنندگان قرار دارد تا بتوانند فیلم خود را اکران کنند. انتخاب فیلمها برای اکران به شورای صنفی مربوط نیست.

وی با اشاره به افزایش مخاطبان سینما نسبت به سالهای گذشته بیان کرد: خوشبختانه نگاه شورای صنفی به کل سینمای ایران است و از ابتدا قرار بود از حرف شنوی غیرمنطقی از بالا نداشته باشد. این شورا مستقل عمل می‌کند و تحت نظر هیچ کس عمل نمی‌کند.

این تهیه کننده با سابقه سینما گفت: اگر فیلمی خوب باشد و پشت اکران مانده باشد، قطعا شورای صنفی برای اکران آن وارد عمل خواهد شد.

اسماعیلی همچنین اذعان کرد: اگر تکلیف اکران فیلمها روشن باشد کار بسیار خوبی است چرا که سینمادار و پخش کننده تکلیف خود را می‌داند و مردم نیز برنامه ریزی خواهند کرد. به دنبال این موضوع هستیم تا برنامه ریزی اکرانها را عملی کنیم.

خبرنگار : فرزانه مرادی

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml