طلا بخریم یا صبر کنیم ؟! / پیش بینی مهم از قیمت طلا و سکه

بر اساس تحلیل نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، در هفته گذشته با وجود افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، قیمت ها در بازار داخلی سکه و طلا همچنان روند نزولی داشته و قیمت انواع سکه و حباب های آن، مصنوعات طلا و البته ارز به پایین ترین سطح خود در دو ماه اخیر رسیده است.

محمد کشتی آرای اظهار کرد: در هفته گذشته قیمت طلا و سایر فلزات به دلیل شرایط اقتصادی آمریکا و همچنین کاهش قیمت دلار در جهان افزایش یافت. در این هفته قیمت طلا، نقره، پلاتین و سایر فلزات گرانبها افزایش یافت. هر اونس طلا در هفته جاری ۲۷ دلار افزایش یافت.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: با وجود روند صعودی قیمت ها در بازارهای جهانی، اما در حال حاضر با توجه به شرایط تقاضا، نوسان نزولی نرخ ارز و خالی شدن حباب سکه و طلا و کاهش معاملات سفته بازی طلا، باعث شد تا قیمت سکه و طلا در هفته جاری کاهش یابد. همانطور که گفته شد این در حالی بود که قیمت طلا در بازارهای جهانی روند صعودی داشت.

٩٠٠ هزار تومان دیگر از بهای سکه ریخت

وی در رابطه با تغییرات قیمت انواع سکه و طلا در بازار در هفته گذشته و آخرین قیمت ها در آخرین معاملات هفته (پنجشنبه) گفت: در این هفته سکه طرح قدیم با ۸۰۰ هزار تومان کاهش در روز گذشته در آخرین معاملات ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. سکه طرح جدید با ۹۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۲۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. نیم سکه با ۴۵۰ هزار تومان کاهش به ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه با ۴۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته به ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی نیز در پایان هفته ۵.۹۰۰ هزار تومان قیمت داشت که نسبت به ابتدای هفته ۳۰۰ هزار تومان کاهش داشته است.

کارشناس و تحلیلگر بازار سکه و طلا خاطرنشان کرد: به طور کلی انواع قطعات سکه با کاهش قیمت و البته کاهش حباب همراه بوده است. طلای آب شده در بازار نیز به دلیل کاهش تقاضا با کاهش حباب مواجه شد و در هفته گذشته ۲۰۵ هزار تومان از حباب آن خارج شد. این در حالی است که همانطور که گفته شد قیمت طلا در بازارهای جهانی ۲۷ دلار افزایش یافته است. بنابراین بخشی از کاهش قیمت طلای ذوب شده (۱۷ عیار) ناشی از تخلیه حباب آن و بخشی دیگر مربوط به کاهش نرخ ارز است. هر مثقال طلای آب شده در پایان هفته در محدوده قیمتی ۱۰ میلیون تومان قرار گرفت. هر گرم طلای ۱۸ عیار در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) با قیمت هر گرم دو میلیون و ۳۱۷ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته ۴۷ هزار تومان کاهش یافت.

معاملات سکه و طلا واقعی است و سوداگران کنار رفته‌اند

وی همچنین برای هفته آینده پیش بینی کرد: برای هفته پیش رو پیش بینی می شود با توجه به نوسانات قیمت اونس که در حال حاضر تاثیری بر بازار داخلی ندارد و همچنین با توجه به ایام سوگواری که در پیش داریم، کاهش تقاضا را شاهد باشیم و طبیعی است که کاهش تقاضا منجر به تخلیه بیشتر حباب سکه شود.

نکته مهم و اساسی در مورد سکه و طلا این است که یک ماه از خروج دلالان سکه و طلا از بازار می گذرد و بیشتر معاملات سکه و طلا واقعی و مصرفی بوده است و دیگر معاملات سفته بازی برای خرید سکه و طلا نداریم و این موضوع تاثیر بسزایی در کاهش قیمت ها و هیجان بازار داشته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml