کارت‌های حافظه جانبی ایکس‌ باکس با قیمت ارزان‌تر عرضه خواهند شد

شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) اعلام کرد کارت‌های حافظه جانبی کنسول‌های «ایکس باکس سری ایکس/اس» (Xbox Series X/S) از برند «سی‌گیت» (Seagate) اکنون با قیمتی ارزان در بازار به فروش می‌رسند.

 شرکت‌های «سونی» (Sony) و «مایکروسافت» (Microsoft) به منظور کاهش میزان قیمت کنسول‌های نسل نهمی خود، از حافظه‌های چندترابایتی در «پلی استیشن» (PlayStation) و «ایکس باکس» (Xbox) استفاده نمی‌کنند. با توجه به حجم بالای بازی‌های امروزی و همچنین پیدایش سرویس‌های ابری اشتراکی، بسیاری از کاربران با مشکل کمبود حافظه دست و پنجه نرم می‌کنند. این دو شرکت برای رفع این مشکل به عرضه کارت‌های حافظه جانبی برای افزایش فضای ذخیره کنسول‌های خود روی آوردند.

«مایکروسافت» کارت‌های حافظه جانبی را در بازار عرضه کرده است که تنها با اتصال آن به پشت دستگاه ایکس باکس، قابلیت افزایش فضای ذخیره کنسول را فراهم می‌کند. البته قیمت این حافظه‌های جانبی بسیار گران بوده است. شرکت «سی‌گیت» (Seagate) معمولا وظیفه ساخت کارت‌های حافظه جانبی XSX را برعهده دارد. این کارت‌ها در سه مدل ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت و ۲ ترابایت به ترتیب با قیمت‌های ۱۴۰ دلار، ۲۲۰ دلار و ۴۰۰ دلار به فروش می‌رسند.

کارت‌های حافظه جانبی ایکس‌ باکس با قیمت ارزان‌تر عرضه خواهند شد

خوشبختانه، این کارت‌های حافظه جانبی اکنون در بازار با تخفیف قابل‌توجهی روبرو شده‌اند. گفتنی است مدل ۵۱۲ گیگابایت آن با ۹۰ دلار، مدل ۱ ترابایت آن با ۱۵۰ دلار و مدل ۲ ترابایت آن با قیمت ۲۸۰ دلار به فروش می‌رسند. از سوی دیگر، شرکت «وسترن دیجیتال» (Western Digital) در حال ساخت کارت حافظه جانبی برای کنسول‌های XSX و XSS است. این کارت حافظه جانبی فضایی معادل ۱ ترابایت دارد و قرار است با قیمت ۱۸۰ دلار در بازار عرضه شود. شرکت Western Digital هنوز به طور رسمی از تاریخ انتشار این کارت حافظه رونمایی نکرده است.

شرکت Seagate اعلام می‌کند کارت‌های حافظه جانبی خود برای کنسول ایکس باکس توانایی اجرای بازی‌ها بدون کاهش گرافیک، بدون تاخیر در زمان بارگذاری یا نرخ فریم را دارد. این کارت‌ها بر اساس معماری Xbox Velocity توسعه یافته است تا بازی‌ها را با سرعت بالاتر روی کنسول‌ها اجرا کند. شایان ذکر است این کارت‌های حافظه توانایی ذخیره بیش از هزار بازی ایکس باکس را خواهند داشت.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml