علت روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه

پس از سپری شدن فصل سرما و تغییر وضعیت پکیج به حالت تابستانه ممکن است که وقتی هر کدام از شیرهای آبگرم مصرفی را باز می کنید پکیج هیچ گونه فرمانی دریافت نکند و روشن نشود. و این مشکل واقعا آزار دهنده و رنج آور است که در تامین آبگرم اختلالی ایجاد شود روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه عوامل و دلائل مختلفی دارد که در انتها تک تک آنها را بررسی می‌کنیم.

پیشنهاد مطالعه: آموزش و ترفندهای راه اندازی پکیج در حالت زمستانه

  • اختلال در کارکرد فلوسوئیچ

همه پکیج های دیواری در مسیر آب سرد ورودی مجهز به قطعه ای هستند که باز شدن آبگرم مصرفی را تشخیص می‌دهد نام این قطعه فلوسوئیچ است. فلوسوئیچ یک شناور آهنربایی دارد که با باز شدن آبگرم بالا می‌آید و یک مدار الکتریکی را وصل می‌کند و پکیج روشن می‌شود و آبگرم تامین می‌شود.

وقتی که شیر آبگرم را می‌بندید شناور پایین می‌آید و پکیج سریعا خاموش می‌شود بخاطر فرسودگی و کارکرد طولانی مدت پکیج شناور فلوسوئیچ گیر می‌کند یا می‌شکند در نتیجه هنگام باز کردن آبگرم مصرفی پکیج روشن نمی‌شود در این شرایط از دستکاری خودسرانه پرهیز کنید.

پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله بستن شیرهای رادیاتور و پکیج در تابستان ضروری است را مطالعه کنید.

  • اختلال در کارکرد فلومتر پکیج

در همه پکیج‌های دیواری در مسیر آب سرد ورودی قطعه‌ای نصب شده که باز شدن آبگرم مصرفی را تشخیص می‌دهد اسم این قطعه فلومتر است. فلومتر دارای یک پروانه است که با عبور جریان آب مانند توربین با دور بالا می‌چرخد با توجه با شدت جریان آب ورودی ارتفاع شعله را هم تنظیم می‌کند.

حالا ممکن است که بخاطر تجمع ذرات معلق در آب مانند ماسه و سنگ ریزه و رسوبات آب، پروانه فلوسوئیچ گیر کند در نتیجه وقتی که شیر آبگرم را باز می‌کنید فرمان روشن شدن دریافت نمی‌کند در این شرایط حتما با تعمیرکار مجاز برای سرویس پکیج در مشهد تماس بگیرید و از خود تعمیری پرهیز کنید.

  • اختلال سنسور ntc آبگرم

سنسور ntc یا سنسور پایش دمای آبگرم مصرفی یکی از قطعات مهم پکیج است که برای تنظیم دما استفاده می‌شود. سنسور NTC با اندازه گیری لحظه‌ای دما و ارسال اطلاعات دما به برد پکیج کار می‌کند. سنسور ان تی سی از نوع مقاومتی است، و با افزایش دما، مقاومت سنسور ntc کم می‌شود.

همانطور که میدانید ntc در تماس مستقیم با آب داغ است و بعد از مدتی از کارکرد آن حساسیت این قطعه کم میشود یا بخاطر نشت آب و عوامل محیطی این قطعه خراب می شود و در ارسال سیگنال ارسالی به برد اختلال ایجاد می‌شود و در نتیجه پکیج روشن نمی‌شود این قطعه قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود.

  • فشار پایین آب سرد پکیج

همانطور که می‌دانید همیشه در فصل تابستان با افزایش مصرف آب و در نتیجه کاهش فشار آب ورودی پکیج روبرو هستیم مخصوصا واحدهای که در طبقات دوم یا سوم به بالا هستند و پمپ افزایش فشار آب ندارند. در این شرایط وقتی که آبگرم مصرفی را باز می‌کنید فشار آبگرم خیلی ضعیف است

و قدرت تحریک فلومتر یا فلوسوئیچ را ندارد برای رفع این مشکل باید پمپ آب و منبع ذخیره نصب کنید تا آب سرد و گرم پرفشار شود. یا از پمپ زیر پکیجی استفاده کنید تا فقط آبگرم مصرفی پرفشار شود. در این شرایط ابتدا از فشار آب ساختمان مطمئن شوید بعد با سرویسکار پکیج تماس بگیرید چون ممکن است پکیج سالم باشد و نیازی به حظور تعمیرکار نباشد.

  • پایین بودن فشار بار پکیج

پایین بودن فشار بار پکیج یکی دیگر از دلایل روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه است.
در همه پکیج‌ها قطعه ای به نام پرشر سوئیچ آب نصب شده است که به طور لحظه ای فشار بار پکیج را کنترل و پایش می‌کند و سیگنال وجود آب را به برد ارسال می‌کند پرشر سوئیچ آب حساس به فشار هست و اگر به هر دلیلی مثل نشت آب، فشار پکیج افت کند مدار پرشر سوئیچ قطع می‌شود و پکیج به طور خودکار خاموش می‌شود فشار آب پکیج باید بین ۱ تا ۲ bar باشد تا دستگاه پکیج بتواند روشن شود و به‌خوبی کار کند.

ابتدا توصیه می‌کنیم با کمک گرفتن از کارشناسان تاسیسات حرارتی ابتدا هرگونه نشتی آب از مدار گرمایش و رادیاتورها و سایر اتصالات را برطرف کنید و سپس شیر پرکن پکیج را باز کنید و فشار پکیج را روی ۱.۵ bar تنظیم کنید. تا مشکل علت روشن نشدن آبگرم پکیج را برطرف کنید.

  • گیر کردن فن پکیج

نسل جدید پکیج ها مجهز به فن هستند تا محصولات احتراق و گازهای سمی را به فضای بیرون هدایت کند. فن پکیج همزمان با هدایت گاز سمی مونوکسید کربن به بیرون عمل مکش اکسیژن به محفظه احتراق را هم انجام می‌دهد همانطور که می‌دانید هوای آزاد آلوده به ذرات معلق غبار هستند

و همزمان با سوختن اکسیژن هنگام خروج در پروانه فن جمع می‌شوند و باعث سنگین شدن پروانه فن و همچنین خشک شدن بلبرینگ های فن می‌شوند در این زمان یا فن گیرپاژ می‌کند یا دور چرخش فن کند می‌شود. کارشناسان توصیه می‌کنند سرویس‌های دوره ای پکیج را به طور منظم انجام دهید تا مشکلات فنی پکیج برطرف شود.

  • سوختن موتور شیر سه طرفه

در بعضی مواقع با وجود اینکه فلومتر یا فلوسوئیچ پکیج نیز به درستی کار خود را انجام می‌دهند، پکیج هم روشن می‌شود ولی همچنان آب خروجی سرد است. در این شرایط از سلامت موتور شیر سه طرفه مطمئن شوید.

  • گیر کردن کیت تعمیر شیر سه طرفه

داخل شیر سه طرفه پکیج قطعه ای وجود دارد به نام کیت تعمیر که بر اثر رسوب گرفتگی گیر می‌کند یا بر اثر فرسودگی خراب می‌شود در این شرایط پکیج در حالت با اینکه پکیج را در حالت تابستانه تنظیم کرده‌اید ولی حالت زمستانه فعال می‌ماند و رادیاتورها هم گرم می‌شوند و آبگرم مصرفی غیر فعال می‌شود و اکثر مصرف کنندگان پکیج در این شرایط شیرهای رادیاتور و پکیج را می‌بندند که کار اشتباهی هست

نقص فنی در برد پکیج

کنترل و کارکرد پکیج به طور لحظه ای توسط برد الکترونیکی انجام می‌شود و اگر بر اثر نوسانات ولتاژ برق یا شدت جریان برق امکان دارد برد پکیج بسوزد برای رفع این مشکل باید از تعمیرکار متخصص و باتجربه کمک بگیرید تا از بروز آسیب‌های جدی به پکیج جلوگیری شود.

چرا مشعل پکیج روشن نمی‌شود؟

بررسی یکی از مشکلات فنی رایج روشن نشدن مشعل پکیج در تابستان که شما احتمالا بارها با این مشکل مواجه شده باشید. در حالت کلی روشن نشدن مشعل پکیج عوامل مختلفی دارد که به مهم ترین و اصلی ترین آنها می‌پردازیم. برخی از دلایل روشن نشدن مشعل پکیج را توضیح می‌دهیم

  • ضعف در الکترود جرقه زن پکیج

یکی از دلایل اصلی روشن نشدن مشعل پکیج درحالت تابستانه خراب شدن الکترود جرقه زن پکیج است. سیم الکترود جرقه زن به ترانس مخصوص بر روی برد کنترل متصل است این ترانس جریان برق ۵۰۰۰ ولت تولید می‌کند و زمانی که شیر برقی مسیر گاز ورودی به محفظه احتراق را باز می‌کند

بلافاصله عمل جرقه زنی و تشکیل شعله انجام می‌شود. حالا اگر به هر دلیلی اتصال الکترود به برد قطع شود یا سیم الکترود دچار قطعی شود سرامیک الکترود بشکند عمل تولید جرقه مختل می‌شود و در نتیجه مشعل روشن نمی‌شود.

  • خراب شدن میله یون پکیج

میله یون پکیج وظیفه تشخیص شعله را به‌ عهده دارد و در کارکرد صحیح پکیج نقش اساسی دارد. در نتیجه هرگونه قطعی سیم میله یون یا کثیف شدن، عملکرد این قطعه دچار مشکل می‌شود، مشعل پکیج روشن نمی‌شود؛ زیرا پکیج شعله را تشخیص نمی‌دهد. بهتر است که بدانید که میله یون و الکترود جرقه زن در مکمل هم هستند و هر گونه قطعی یا کثیف شدن آنها عمل جرقه زنی و تشکیل و تشخیص شعله مختل می‌شود.

  • گرفتگی شیر کنترل گاز

شیر کنترل گاز با برق ۲۲۰ ولت کار می‌کند. این قطعه وظیفه قطع و وصل کردن جریان گاز را دارد.
بنابراین اگر مشکلاتی مانند سوختن بوبین شیر برقی یا کثیف شدن فیلتر گاز شیر برقی در عملکرد این قطعه اختلالی رخ دهد، مشعل تشکیل نمی‌شود زیرا گاز به این بخش نمیرسد.

جمع بندی

در تابستان تا زمانی که شیر آبگرم را باز نکنید، پکیج خاموش است. با باز کردن شیر آبگرم مصرفی، برد کنترل توسط سنسور فلوسوئیچ یا فلومتر متوجه باز شدن جریان آب می‌شود، و به قطعات دستور می‌دهد تا پکیج شروع به کار کند. درصورتی‌که بنا به هر دلیلی با باز کردن شیر آبگرم، پکیج آب مصرفی را گرم نکرد،

ممکن است خرابی در یکی از قطعات رخ داده باشد. بنابراین روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه ممکن است به دلیل پایین بودن فشار بار پکیج، سوختن انگشتی فلورگلاتور، سوختن موتور شیر سه طرفه و قفل شدن پکیج در حالت زمستانه، معیوب بودن سنسور ntc گرم مصرفی، خرابی پرشر سوئیچ فن، گیر کردن پروانه فن، معیوب بودن کیت تعمیر و خرابی پمپ در پکیج دو مبدل رخ دهد.

تعمیر پکیج در مشهد با دما خدمات

پیشنهاد می‌کنیم در صورت مواجه شدن با این مشکل ابتدا جریان‌های آب، برق و گاز را بررسی کنید و در صورت روشن نشدن پکیج برای برطرف کردن این مشکل باید از سرویسکار مجاز دعوت کنید تا مشکل پکیج را عیب یابی و رفع کند

تاسیسات دما خدمات مرجع تخصصی تمیر پکیج در مشهد

۰۹۳۵۹۰۰۴۹۵۹ – ۰۹۱۵۸۱۵۴۸۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml