قیمت های عجیب مسکن در مناطق مختلف تهران/ پیش بینی سخت شد

با وجود انتشار آمارهای دولتی از کاهش قیمت مسکن، مشاهدات میدانی در بین خریداران بازار مسکن حاکی از آن است که خریداران همچنان به این آمارها اعتماد ندارند و قیمت های بالاتر از گزارش های رسمی از بازار مسکن را روایت می کنند.

به گزارش اخبار تایمز؛ گزارش های میدانی حکایت از قیمت عجیب ملک در مناطق مختلف تهران دارد. از قیمت خانه در زعفرانیه متری ۳۰۰ میلیون تومان تا خانه ای در میدان شهدا که متری ۵۰ میلیون تومان است. این در حالی است که آن طور که مشاوران املاک می گویند در منطقه میانی تهران نمی توان زیر ۱۰۰ میلیون تومان برای هر متر مربع هزینه کرد.

این در حالی است که داده های جدید بانک مرکزی نشان می دهد در مهر ۱۴۰۲ قیمت هر مترمربع مسکن در تهران به ۷۶ میلیون و ۶۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت های عجیب مسکن در مناطق مختلف تهران/ پیش بینی سخت شد

پیش‌بینی مشاوران املاک از قیمت‌ها

کارشناسان معتقدند شرایط خاص حاکم بر بازار مسکن این روزها عملا پیش بینی آینده قیمت ها را سخت کرده است. این در حالی است که داود بیگی نژاد، نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران، معتقد است که بازار مسکن در حال حاضر با رکود تورمی مواجه است و همین امر باعث شده تا مشتریان زیادی در این بازار وجود نداشته باشد.

وی می افزاید: هرگاه متقاضیان به بازار مسکن مراجعه کنند بهترین زمان برای خرید در نظر گرفته می شود چرا که با توجه به شرایط تورمی خرید مسکن هر زمان زودتر به نفع متقاضیان است.

بیگی نژاد یادآور می شود: در نیمه دوم هر سال با توجه به اتمام فصل جابجایی، مالکان قیمت های اعلامی خود را کاهش می دهند.

رکود تورمی در بازار مسکن

فرشید پورحاجت، کارشناس بازار مسکن نیز معتقد است: با توجه به اینکه بازار مسکن در شرایط تورمی بی سابقه است، اکنون بهترین فرصت و زمان مناسب برای خرید مسکن مردم است.

وی می افزاید: رکورد شرایط تورمی در بازار مسکن فرصتی تاریخی برای ورود مردم به بازار مسکن و خرید مسکن با خیال راحت است.

این کارشناس بازار مسکن می گوید: با توجه به اینکه تورم در بازار وجود دارد. برای سال آینده یا پایان امسال تورم بیشتر پیش بینی می شود و به همین دلیل اکنون که تورم بیشتر رخ نداده است، شرایط خرید و فروش مسکن برای مردم راحت شده است.

پورحاجت تصریح می کند: در شرایط کنونی بازار مسکن هر چه مردم سریعتر خرید کنند، کمتر تحت تاثیر تورم قرار می گیرند و بنابراین باید گفت که بهترین شرایط برای خرید مسکن برای مردم وجود دارد تا مسکن مورد نیاز خود را خریداری کنند. اگر توان پرداخت آن را داشته باشند.

وی می افزاید: شرایط رکود تورمی باعث شده تا بازار به ثبات نسبی برسد و بی ثباتی وجود نداشته باشد و از این رو تولیدکننده به دلیل ثبات وضعیت بازار، واحدهای خود را با خیال راحت تری به فروش می رساند.

رئیس اتحادیه انبوه سازان مسکن خوزستان با اشاره به کمبود نقدینگی مردم برای خرید مسکن، تصریح می کند: در شرایطی که بازار باثبات و راکد است، سازندگان حاضرند واحدهای خود را با شرایط بهتر و نه کمتر به فروش برسانند. قیمت و در نحوه خرید و پرداخت و… بیشتر با مردم همکاری خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml