قیمت آیفون ۱۵ در ایران مشخص شد/ جزییات

سه شنبه هفته جاری اپل از چهار مدل پرچمدار جدید خود با نام آیفون ۱۵ رونمایی کرد.این محصول که از امروز عرضه می شود در بازار جهانی بین ۷۹۹ تا ۱۱۹۹ دلار قیمت دارد. اما قیمت آیفون ۱۵ در ایران چقدر خواهد بود؟

به گزارش اخبار تایمز؛ قیمت آیفون ۱۵ در ایران پس از رونمایی از نسل جدید گوشی های اپل به یکی از سوالات موبایل پلیرها تبدیل شده است.

طبق روال قبلی این شرکت، قیمت اولیه نسخه جدید آیفون ۷۹۹ دلار برای مدل معمولی ۱۲۸ گیگابایتی، ۹۹۹ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی پرو و ۱۱۹۹ دلار برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی پرومکس خواهد بود.

فرمول تعیین قیمت آیفون ۱۵ در ایران

همانطور که محمدرضا عالیان، دبیر کنگره موبایل ایران می گوید: از آنجایی که واردات نسل جدید گوشی های اپل به ایران به هر روش گمرکی و مسافری ممنوع است، این امکان وجود دارد که آیفون ۱۵ به راحتی در بازار پیدا شود. هفته اول مهر و موم بنابراین در محاسبه قیمت این گوشی ها هزینه هایی مانند تعرفه گمرکی، رجیستری و … اضافه نمی شود.

وی یادآور شد: البته در ابتدای ورود پرچمدار جدید به بازار که داغ است، احتمالا شاهد قیمت گذاری عجیب و غریب خواهیم بود، اما پس از فروکش شدن تب بازار و افزایش رقابت در فروش، بعید است که آیفون ۱۵ پرو مکس بالاتر از ۶۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت. slow فعلا باید این گوشی را رقیب آیفون ۱۴ دانست و همچنان این آیفون ۱۳ است که از نظر قیمتی بدون رقیب باقی مانده است.

قیمت آیفون ۱۵ در ایران مشخص شد/ جزییات

آیفون ۱۵؛ ۸۵ میلیون تومان

بر اساس فرمولی که عالیان به آن اشاره کرد، اگر مبنای قیمت دلار را نرخ رسمی اعلامی امروز، جمعه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۲، در نظر بگیریم، در حال حاضر این ارز در بازار آزاد ۴۹ هزار و ۹۳۱ تومان قیمت دارد.

طبیعی است که به دلیل ممنوعیت واردات آیفون ۱۵ به ایران، ارز ترجیحی و نیمایی به آن تعلق نگیرد و با نرخ ارز آزاد به صورت قاچاق وارد ایران شود.

بدین ترتیب قیمت آیفون ۱۵ معمولی که در بازار جهانی ۷۹۹ دلار قیمت خورده، با توجه به نرخ دلار در ایران و اضافه کردن سود ۲۰ درصدی فروش به آن، احتمالا در بدو ورود به ایران در محدوده ۴۸ میلیون تومان قیمت بخورد.

قیمت آیفون ۱۵ پرو ۹۹۹ دلاری نیز به طور تقریبی بین ۵۸ میلیون تا ۵۹ میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

پیش‌بینی‌ها از قیمت آیفون ۱۵ پرومکس در ایران نیز در ابتدای امر بالاتر از ۸۰ میلیون تومان و در در حدود قیمتی ۸۵ میلیون تومان است.

با این حال با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت آیفون ۱۴ پرومکس در بازار ایران حدود ۶۰ میلیون تومان است، پیش‌بینی می‌شود که این مدل رفته‌رفته محبوبیت خود را از دست دهد و قیمت آن کاهش یابد و قیمت آیفون ۱۵ پرومکس به محدوده ۶۰ میلیون تا ۶۵ میلیون تومان کاهش یابد.

واکنش بازار موبایل ایران به رونمایی از آیفون ۱۵

بررسی ها نشان می دهد اولین واکنش بازار موبایل ایران به رونمایی از آیفون ۱۵ طبق معمول گران بوده است. آیفون ۱۳ ۱ ترابایتی که پیش از این ۹۴ میلیون تومان قیمت داشت، پس از رونمایی از پرچمدار جدید اپل تا قیمت ۱۱۰ میلیون تومان هم پیش رفت.

البته مدل A2412 که به عنوان ارزان ترین آیفون ۱۳ پرومکس بازار شناخته می شود، واکنش خاصی نشان نداد و با همان قیمت ۷۹.۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml