قیمت جهانی طلا امروز افزایش داشت

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد افزایش به ۱۸۹۳ دلار و ۵۴ سنت رسید.

به گزارش اخبار تایمز، افزایش نرخ بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و افزایش ارزش دلار ضربه شدیدی به فلز گرانبها طلا وارد کرده است. قیمت طلا همچنان در محدوده ۱۸۰۰ دلار است.

بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا به رکورد ۴.۳۰ درصد رسید، در حالی که بازدهی طلا صفر درصد است. این تفاوت برای سرمایه گذاران و مدیران سرمایه با افق سرمایه گذاری بلندمدت بسیار مهم است.

جزئیات نشست ژوئن فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه منتشر شد که نشان می دهد اکثر اعضای این گروه با ادامه افزایش نرخ بهره برای مهار تورم بالا موافقت کردند.

درست است که این سیاستمداران بر سر بالا نگه داشتن نرخ بهره اختلاف نظر دارند، اما همگی در مورد کاهش تورم اتفاق نظر دارند که به ناچار افزایش مجدد نرخ بهره را می طلبد. تورم مصرف کننده ایالات متحده در ماه جولای افزایش یافت.

قیمت جهانی طلا امروز افزایش داشت

پس از انتشار این خبر، شاخص دلار به بالاترین سطح در دو ماه اخیر رسید و بازدهی اوراق ۱۰ ساله آمریکا نیز بالاترین سطح در ۱۰ ماه گذشته را تجربه کرد.

افزایش ارزش دلار، خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهان گرانتر کرده و تمایل به آن را کاهش می دهد.

علاوه بر این، افزایش نرخ بهره باعث افزایش هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده و کاهش تمایل سرمایه گذاران به خرید آن می شود. این سیاست در سال ۲۰۲۲ به شدت به طلا ضربه زد و انتظار می رود ادامه یابد.

برخی از تحلیلگران انتظار دارند که فدرال رزرو حداقل تا ۶ ماه آینده نرخ بهره را بالا نگه دارد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد افزایش به ۱۸۹۳ دلار و ۵۴ سنت رسید. در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۶۴ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۱۹ سنت رسید. پلاتین با ۰.۴۵ درصد افزایش به قیمت ۹۰۰ دلار و ۹۳ سنت معامله می شود.


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml