کاهش قیمت موبایل، عجیب اما واقعی…

کاهش قیمت موبایل در این روزها ارتباطی به اتفاقات بازار ارز ندارد اما خبر خوب این است که تقریبا همه گوشی‌های پروفروش نسبت به یکی، دوماه گذشته قیمت کمتری دارند

قیمت موبایل در بازار و فروشگاه‌های اینترنتی معروف درمقایسه با هفته‌های گذشته کاهش پیدا کرده است. الان که به آخرین روزهای اردیبهشت نزدیک می‌شویم ارزان‌ترین نسخه گوشی گلکسی A۱۴ سامسونگ را به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین میان‌رده‌های اقتصادی شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌فروشند که به‌معنی کاهش یک میلیونی قیمت A۱۴ از زمان ورود آن به بازار است. S۲۳ Ultra که بهترین پرچمدار سامسونگ است و در کمال ناباوری جزو محبوب‌ترین گوشی‌های کره‌ای در ایران قرار دارد، ۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یعنی تقریبا پنج میلیون کمتر از بیشترین قیمتی که امسال داشته فروخته می‌شود و همین وضعیت را برای پرفروش‌ترین گوشی‌های شیائومی و اپل شاهد هستیم. کاهش قیمت موبایل در این روزها ارتباطی به وقایع بازار ارز و قیمت دلار ندارد، اما خبر خوب این است که تقریبا همه گوشی‌های پروفروش بازار نسبت به یکی، دوماه گذشته قیمت کمتری دارند و به‌قول معروف زمان خوبی برای خرید موبایل است.

کاهش قیمت گوشی‌های سامسونگ

کف قیمت گوشی گلکسی A۱۴ که جزو پرفروش‌ترین میان‌رده‌های اقتصادی سامسونگ است به شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده. تقریبا یک ماه پیش وارد بازار شد و آن موقع گلکسی A۱۴ نسخه ۶۴ گیگ را به‌عنوان یک نوبرانه هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌فروختند. الان که به آخرین روزهای اردیبهشت نزدیک می‌شویم، کف قیمت گوشی گلکسی A۱۴ به شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. گلکسی A۱۳ هم که نسخه قبلی A۱۴ است و هنوز فروش خوبی دارد، با ۶۴ گیگ فضای ذخیره‌سازی حداقل شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود که کمترین قیمت آن در یکی، دو ماه ماه قبلی است.

گلکسی S۲۱ FE بااینکه تقریبا دو سال پیش عرضه شده، اما هنوز به‌خاطر دوربین قدرتمندی که دارد در فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ دیده می‌شود. خیلی‌ها به‌خاطر همین دوربین، قید پرچمداران سامسونگ را می‌زنند و الان نسبت به بیشترین قیمتی که امسال گلکسی S۲۱ FE داشته، حدود پنج میلیون کمتر فروخته می‌شود؛ تقریبا ۲۱ میلیون تومان.

گلکسی S۲۳ Ultra بهترین پرچمدار سامسونگ است و ارزان‌ترین نسخه آن که به ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی مجهز شده، ۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. بررسی‌های فرارو نشان می‌دهد هفته پایانی فروردین امسال همین نسخه از گلکسی S۲۳ Ultra را ۶۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌فروختند. گلکسی S۲۳ نسخه پایه هم که ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی در اختیارتان می‌گذارد، همان موقع قیمتش تا ۵۳ میلیون تومان بالا رفته بود و الان می‌شود گلکسی S۲۳ نسخه ۱۲۸ گیگ را ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید.

پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ

گوشی بیشترین قیمت امسال قیمت فعلی
گلکسی A۱۴ (۶۴+۴) هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
گلکسی S۲۱ FE (۲۵۶+۸) ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ۲۱ میلیون تومان
گلکسی S۲۳ Ultra (۲۵۶+۱۲) ۶۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
گلکسی A۵۳ (۱۲۸+۸) ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
گلکسی A۷۳ (۲۵۶+۸) ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

کاهش قیمت گوشی‌های شیائومی

ردمی نوت ۱۱S حداقل در فروشگاه‌های اینترنتی معروف پرفروش‌ترین گوشی شیائومی است و با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. امسال بیشترین قیمت ردمی نوت ۱۱S تقریبا ۱۱ میلیون تومان بوده است. پوکو X۴ پرو توانست مسیر موفق پوکو X۳ پرو را پشت سر بگذارد و در ماه‌های گذشته همیشه پای ثابت فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های شیائومی بوده است. قیمت ارزان‌ترین نسخه پوکو X۴ پرو درحالی به ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده که دو هفته قبل آن را ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌فروختند.

قیمت پوکو X۵ پرو به‌عنوان یکی دیگر از میان‌رده‌های تازه‌نفس شیائومی درحدفاصل یک ماه گذشته حدود یک میلیون تومان کاهش پیدا کرده و با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره سازی به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

ارزان‌ترین گوشی شیائومی ردمی ۹A است و نسخه ۳۲ گیگ این گوشی را الان سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند؛ نیم‌میلیون کمتر از دو هفته قبل. ردمی A۱ پلاس هم که یکی دیگر از گزینه‌های پیشنهادی برای خرید ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار است، درحال حاضر سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد و حول‌وحوش ۲۰۰ هزار تومان کمتر از رقمی که ابتدای اردیبهشت قیمت داشت، فروخته می‌شود.

می ۱۱ اولترا در طرف مقابل جزو گران‌ترین پرچمداران شیائومی است و آنطور که فروشنده‌های موبایل به فرارو می‌گویند، نسبت به اغلب گوشی‌های گرانقیمت شیائومی فروش بیشتری دارد. الان نسخه ۵۱۲ گیگ می ۱۱ اولترا را ۳۷ میلیون تومان می‌فروشند که دو میلیون تومان از قیمت این گوشی در هفته اول اردیبهشت کمتر است. بلک‌شارک ۵ پرو هم ذاتا یک گوشی گیمینگ است و نسبت به بیشترین قیمتی که امسال داشته، درحال حاضر چهار میلیون کمتر فروخته می‌شود و فروشنده‌های موبایل آن را ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

قیمت شیائومی ۱۲ با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی و هشت گیگ حافظه‌موقت از حدود ۲۵ میلیون تومان در هفته آخر فروردین، به ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده و آن موقع شیائومی ۱۲ پرو نسخه ۲۵۶ گیگ را ۳۴ میلیون می‌فروختند و الان می‌شود با ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان همین مدل را در بازار پیدا کرد.

پرفروش‌ترین گوشی‌های شیائومی

گوشی بیشترین قیمت امسال قیمت فعلی
ردمی نوت ۱۱s (۱۲۸+۸) ۱۱ میلیون تومان ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
پوکو X۴ پرو (۱۲۸+۶) ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
ردمی ۹A (۳۲+۲) چهار میلیون تومان سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
می ۱۱ اولترا (۲۵۶+۱۲) ۳۹ میلیون تومان ۳۷ میلیون تومان
شیائومی ۱۲ (۲۵۶+۱۲) ۲۵ میلیون تومان ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

کاهش قیمت گوشی‌های اپل

آیفون SE مدل ۲۰۲۲ ارزان‌ترین گوشی اپل در بازار موبایل ایران است که می‌توانیم با ۲۶ میلیون تومان نسخه ۱۲۸ گیگ آن را بخریم. یک ماه قبل قیمت آیفون SE مدل ۲۰۲۲ با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی حدود یک میلیون بیشتر بود و آیفون ۱۱ هم که با گذشت سه سال از عرضه جهانی هنوز در ایران خریدار دارد، پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد که به‌معنی کاهش دو میلیون تومانی قیمت آیفون ۱۱ درمقایسه با یک ماه قبل است.

آیفون ۱۳ پرو مکس به‌لطف ممنوعیت واردات مدل‌های سری ۱۴ اپل کماکان گران‌ترین گوشی در بازار موبایل خودمان به‌حساب می‌آید و نسخه یک ترابایت آن را تا ۱۳۰ میلیون تومان به خریداران پیشنهاد می‌دهند. اواخر فروردین امسال قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس نسخه یک ترابایت در برخی از موبایل‌فروشی‌ها تا ۱۴۵ میلیون تومان بالا رفته بود.

آیفون ۱۳ مینی ارزان‌ترین نسخه سری ۱۳ اپل است و اتفاقا قرار است آخرین مدل از گوشی‌های سری مینی اپل باشد. قیمت آیفون ۱۳ مینی فعلا به ۳۸ میلیون تومان رسیده و فروشنده‌های موبایل اواخر فروردین آیفون ۱۳ مینی را ۴۰ میلیون تومان می‌فروختند.

آیفون ۱۳ با پارت‌نامبر CH یکی دیگز از مدل‌های محبوب اپل در بازار موبایل ایران است و می‌شود آن را ۴۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان یعنی دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کمتر از دوهفته قبل خرید.

پرفروش‌ترین گوشی‌های اپل

گوشی بیشترین قیمت امسال قیمت فعلی
آیفون SE مدل ۲۰۲۲ (۱۲۸+۴) ۲۶ میلیون تومان ۲۵ میلیون تومان
آیفون ۱۱ (۱۲۸+۴) ۳۶ میلیون تومان ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
آیفون ۱۳ CH (۱۲۸+۴) ۴۸ میلیون تومان ۴۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
آیفون ۱۳ پرو مکس (۱Tra) ۱۴۵ میلیون تومان ۱۳۰ میلیون تومان
آیفون ۱۳ مینی (۱۲۸+۴) ۴۰ میلیون تومان ۳۸ میلیون تومان

۴۶۲۲۰

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml