لینکدین بیش از ۷۰۰ کارمند خود را اخراج می‌کند؛ پایان کار اپلیکیشن مخصوص چین

لینکدین بیش از ۷۰۰ کارمند خود را اخراج می‌کند؛ پایان کار اپلیکیشن مخصوص چین

اقتصاد ۱۰۰ – لینکدین در راستای تغییرات اخیر خود، ۷۰۰ موقعیت شغلی را حذف می‌کند و دیگر از اپلیکیشن اختصاصی مختص به چین پشتیبانی نخواهد کرد.

به گزارش گروه دانش و فناوری،  لینکدین  شبکه اجتماعی تحت مالکیت مایکروسافت است که روی ارائه خدمات به کسب‌وکارها تمرکز دارد. این شرکت به‌تازگی اعلام کرده است که اقدام به حذف ۷۱۶ موقعیت شغلی می‌کند و همچنین اپلیکیشن کاریابی مختص به چین خود را نیز از دسترس خارج می‌نماید.

علت اخراج کارمندان لینکدین چیست؟

لینکدین مجموعاً حدود ۲۰ هزار کارمند دارد و در سال گذشته توانست رشد مالی در هر فصل را به ثبت برساند. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد که موفقیت‌های مالی به‌دست‌آمده برای این شرکت کافی نبوده و به سایر غول‌های بزرگ فناوری در تعدیل نیروهای خود پیوسته است. شرکت مادر آن، یعنی مایکروسافت نیز در سال گذشته حدود ۱۰ هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کرد. ردموندی‌ها حتی به کارکنان تیم ناظر بر رعایت اخلاق در توسعه هوش مصنوعی خود نیز رحم نکردند و جهت تسریع امور، تمامی آن‌ها را از کار برکنار نمودند.

طبق آمار منتشرشده از سوی مؤسسه Layoffs.fyi، طی شش ماه اخیر بیش از ۲۷۰ هزار موقعیت شغلی مرتبط با حوزه فناوری از بین رفته است. به‌نظر می‌رسد این رویه در آینده نزدیک نیز همچنان ادامه داشته باشد و تصمیم اخیر لینکدین نیز گواه همین مسئله است. این شبکه اجتماعی عمده درآمد خود را از طریق تبلیغات و حق اشتراک به‌دست می‌آورد.

linkeedin

«رایان روسلانسکی»، مدیر اجرایی لینکدین، در ایمیلی به کارمندان شرکت اعلام کرده است که افراد برکنار‌شده از تیم‌های فروش، اجرایی و پشتیبانی بوده‌اند. دلیل این امر درحقیقت شرایط نامساعد اقتصاد جهانی و کاهش تقاضا برای سرویس‌ها ذکر شده است. همچنین سخنگوی این شبکه اجتماعی اشاره کرده است که در ادامه از پیمانکاران خارجی جهت انجام برخی از امور استفاده خواهند کرد. البته تغییرات صورت‌گرفته حدود ۲۵۰ موقعیت شغلی جدید را هم ایجاد خواهد کرد و کارمندان اخراج‌شده می‌توانند برای این موقعیت‌ها درخواست ثبت نمایند.

یکی دیگر از تصمیمات اخیر زیرشاخه مایکروسافت، خروج از بازار چین به‌دلیل رقابت شدید بوده است. اپلیکیشن کاریابی InCareers از مردادماه امسال دیگر در دسترس قرار نخواهد داشت و کاربران چینی تنها می‌توانند از نسخه معمولی LinkedIn بهره بگیرند.

انتهای پیام



منبع :

دیجیاتو



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml