مایکروسافت رسماً تأیید کرد: ۲۲H2 آخرین نسخه سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ است

به گزارش گروه دانش و فناوری، مایکروسافت رسماً اعلام کرده که ویندوز ۱۰ ۲۲H2 آخرین نسخه اصلی این سیستم‌عامل است و از این پس، تنها با به‌روزرسانی‌های امنیتی روبه‌رو خواهیم است. این به‌روزرسانی‌های امنیتی تا اکتبر ۲۰۲۵ ادامه می‌یابد و سپس مایکروسافت به پشتیبانی از آن پایان می‌دهد، البته نسخه‌های LTSC برای مدت زمان بیشتری مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند.

مایکروسافت در مطلبی که برای پایان عرضه به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰ منتشر کرده، کاربران را به استفاده از ویندوز ۱۱ ترغیب کرده است. درحقیقت ردموندی‌ها با عدم انتشار به‌روزرسانی قابل‌توجه دیگری برای ویندوز ۱۰، می‌خواهند کاربران را مجبور به مهاجرت به ویندوز ۱۱ کنند؛ سیستم‌عاملی که عمر بسیار کوتاه‌تری نسبت به نسخه قبلی‌اش دارد.

پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۲۵

مایکروسافت در گذشته اعلام کرده بود که در تاریخ ۱۵ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۲ مهرماه ۱۴۰۴) به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ پایان می‌دهد. ردموندی‌ها حتی بهمن‌ماه سال گذشته فروش لایسنس‌های ویندوز ۱۰ را متوقف کردند و حالا هم از عدم انتشار به‌روزرسانی بزرگ دیگری برای این سیستم‌عامل خبر داده‌اند. بنابراین مایکروسافت می‌خواهد با رویکردهای مختلف، کاربران را مجبور به مهاجرت به ویندوز ۱۱ کند.

ویندوز ۱۰ اولین‌بار سال ۲۰۱۵ در اختیار کاربران قرار گرفت؛ سیستم‌عاملی که توانست توجه کاربران را به خود جلب کند و چند سال پس از عرضه، به سلطه ویندوز ۷ در بازار ویندوز پایان دهد. حالا هم ویندوز ۱۰ محبوب‌ترین سیستم‌عامل مایکروسافت در بازار است.

از زمان انتشار ویندوز ۱۱ نزدیک به یک‌سال و نیم می‌گذرد و در این مدت توانسته رشد مناسبی را تجربه کند، بااین‌حال هنوز فاصله زیادی با ویندوز ۱۰ دارد و مایکروسافت می‌خواهد تا جای ممکن این فاصله را کم کند. در ماه مارس سهم ویندوز ۱۰ برابر ۷۳.۴۸ درصد بود، درحالی‌که سهم ویندوز ۱۱ به ۲۰.۹۴ درصد می‌رسید.

طبق برخی شایعات، باید خودمان را برای نسخه بعدی ویندوز آماده کنیم؛ سیستم‌عاملی که شاید سال آینده میلادی از راه برسد و نام ویندوز ۱۲ را یدک بکشد.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml