مبلغ وام مسکن برای متاهل‌ها چقدر شد؟

بر اساس آخرین آمار متاهلین ساکن تهران برای دریافت وام مسکن باید بیش از ۱۷۲ میلیون تومان پرداخت کنند.

به گزارش اخبار تایمز، در شهریور ۱۴۰۰ هر برگ اوراق رهنی به قیمت ۸۸ هزار و ۱۰۰ تومان معامله می شد. این اوراق در مهر ۱۴۰۰ به ارزش ۸۸ هزار و ۹۰۰ تومان، در آبان ۱۴۰۰ به ارزش ۸۹ هزار و ۸۰۰ تومان و در آذرماه ۸۹ هزار و ۶۰۰ تومان است.

اوراق تسهیلات مسکن در دی و بهمن ۱۴۰۰ با قیمت های ۸۹۳۰۰ و ۸۹۵۰۰ تومان معامله می شود که این اوراق در سال ۱۴۰۱ ۸۹۷۰۰ تومان و در سال ۱۴۰۲ ۸۹۹۰۰ تومان قیمت گذاری شده است و این گزارش بر اساس قیمت ۱۴۰۲ نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس مجردان ساکن تهران می توانند تا سقف ۵۶۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۱۶۰ میلیون تومان وام است. بنابراین برای دریافت وام ۴۰۰ میلیون تومانی باید ۸۰۰ برگ تسهیلات مسکن خریداری کنند که قیمت تمام شده آن ۷۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان با ۸۹ هزار و ۹۰۰ تومان است.

همچنین با احتساب وام ۱۶۰ میلیون تومانی که باید ۳۲۰ برگه به مبلغ ۲۸ میلیون و ۷۶۸ هزار تومان بخرند، کل هزینه خرید اوراق به ۱۰۰ میلیون و ۶۸۸ هزار تومان می رسد.

برهمین اساس زوج های تهرانی می توانند تا سقف ۹۶۰ میلیون تومان شامل ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۱۶۰ میلیون تومان وام دریافت کنند. بنابراین زوجین باید یک میلیون و ۶۰۰ برگ تسهیلات مسکن خریداری کنند که قیمت تمام شده آن ۱۴۳ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان است که به همراه هزینه وام ۲۸ میلیون و ۷۶۸ هزار تومانی که باید ۳۲۰ برگ تسهیلات مسکن خریداری کنند جمعاً ۱۷۲ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان می شود. برای پرداخت

شهرهای بالای ۲۰۰ هزار جمعیت

سقف این تسهیلات برای مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مجرد به ۳۲۰ میلیون تومان و برای زوجین ۶۴۰ میلیون تومان رسیده است.

با توجه به اینکه مجردها ۶۴۰ و متاهلین ساکن این شهرها باید ۱۲۸۰ کارت تسهیلات مسکن بخرند، مجردها باید ۵۷ میلیون و ۵۳۶ و متاهلین ۱۱۵ میلیون و ۷۲ هزار تومان بپردازند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml