مثل پرسپولیس و سپاهان شانس قهرمانی دارید

مثل پرسپولیس و سپاهان شانس قهرمانی دارید

ایران ورزشی نوشت:ریکاردو ساپینتو امیدش را برای قهرمانی استقلال در لیگ برتر از کف نداده است.

مثل پرسپولیس و سپاهان شانس قهرمانی دارید

سرمربی پرتغالی استقلال همچنان برای تیمش شانس قابل توجهی قائل است و این موضوع را به بازیکنانش هم گفته است و شاگردانش خواسته در بازی‌های آتی با انگیزه ظاهر شوند. گرچه استقلال امروز در جام حذفی رخ در رخ تیم پارس جنوبی جم قرار می‌گیرد اما سرمربی استقلال همچنان نگاه امیدوارانه‌ای به سه بازی آتی در لیگ برتر دارد و در تلاش است تا انگیزه بازیکنانش را در بالاترین حد ممکن حفظ کند. ساپینتو درحالی که براین باور است تیمش باید در جام حذفی تا فینال زنده بماند و با عبور از رقبا از این جام حذف نشود، معتقد است که سرنوشت قهرمانی لیگ برتر در هفته پایانی مشخص خواهد شد.

***
ساپینتو چه جملاتی را طی روزهای گذشته به شاگردانش گفته است؟ او متناوب در رویارویی با بازیکنان استقلال در تمرین، این جملات را به زبان آورد است: «ما بازنده دربی نبودیم.» و این جمله: «ما هنوز به قهرمانی امیدواریم. باید تا روز آخر بجنگیم.» سرمربی استقلال گاهی هم از این جمله استفاده کرده است: «هیچ کس حق ندارد ناامیدانه گام به محل تمرین بگذارد. رقابت ادامه دارد.» او درباره جام حذفی هم از این عبارت را استفاده کرده است: «نباید هیچ حریفی را دست‌کم بگیریم. باید شانس خود را در جام حذفی تا روز آخر زنده نگه داریم.» به قول ریکاردو ساپینتو هنوز به هیچ تیمی جامی داده نشده است. بعید نیست که همان اتفاق تلخی که برای سپاهان در بازی خانگی مقابل ملوان رخ داد، این بار به ضرر پرسپولیس تکرار شود. حتی در بازی‌های بعد نیز احتمال از دست رفتن امتیاز وجود دارد و اگر استقلال در دو بازی آینده خود به برتری برسد، دست‌کم رقابت را به روز آخر خواهد کشاند.»

***
آیا روز آخر لیگ برتر ممکن است جای تیم‌ها عوض شود؟ پرسپولیس در دو بازی آتی با پیکان و گل‌گهر بازی دارد. روز آخر هم باید به قائمشهر برود و مقابل نساجی قرار بگیرد. سپاهان نیز ابتدا به مسجد سلیمان می‌رود. سپس بازی با پیکان و روز آخر نیز این تیم باید در کرمان مقابل مس قرار بگیرد. استقلال برای رسیدن به صدر جدول و قهرمانی نیاز دارد که هم پرسپولیس مقابل این تیم‌ها امتیازات کافی را از کف بدهد و هم سپاهان نتواند از بازی‌های باقی مانده خود امتیازات کامل را به دست آورد. اگر تصور کنیم استقلال از سه بازی باقی مانده ۹ امتیاز مقابل صنعت نفت، مس رفسنجان و درنهایت تراکتور دشت کند، لازم است که سپاهان در بازی‌های باقی مانده دو امتیاز از کف بدهد چون اگر سپاهان با استقلال هم‌امتیاز شود به‌دلیل برتری در بازی رو در رو یک پله بالاتر قرار خواهد گرفت. پرسپولیس هم بازی‌های رو در رو را از استقلال برده و گرفتن این تیم در جدول نیاز دارد که این تیم در بازی‌های باقی مانده چهار امتیاز از دست بدهد تا رویای قهرمانی استقلال محقق شود.

۲۵۱ ۲۵۱

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml