ساخت تلفن‌همراه هوشمند چهارچرخ توسط مرسدس بنز! + عکس

مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۴ با ظاهری جدید و امکانات پیشرفته آمده تا تعاریفی جدید برای یک سدان سایز متوسط لوکس ارائه کند.

مرسدس بنز از نسل جدید E کلاس رونمایی کرد. این نسل که حامل کد W۲۱۴ است، روندی تکاملی را طی کرده و طبق انتظار از آخرین تکنولوژی‌های جهان خودرو سود می‌برد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این نسل به‌عنوان مدل ۲۰۲۴ و با قیمت پایه‌ای در حدود ۶۰ هزار دلار راهی بازار خواهد شد.

طراحی بیرونی مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۴

مرسدس بنز W۲۱۴ ششمین نسل از این سدان سایز متوسط پرطرفدار محسوب می‌شود. اولین چیزی که در برخورد با این نسل جلب توجه می‌کند، تأثیرپذیری آن از مدل برقی EQE است. این امر باعث شده E کلاس جدید دارای بدنه سیال‌تری باشد.

در نمای روبرو رشد ابعاد جلوپنجره و بازنگری در فرم قاب چراغ‌ها از مهم‌ترین تغییرات نسبت به نسل قبلی هستند. علاوه‌بر قاب، باید گفت طراحان مرسدس بنز در گرافیک چراغ‌های LED روشنایی در روز نیز بازنگری‌ کرده‌اند. جلوپنجره این سدان جدید بر اساس تریم انتخابی در دو نوع «پیشرفته» و «کلاسیک» متغیر خواهد بود. نوع پیشرفته با ستاره‌های ریز قابل تشخیص است، نوع کلاسیک هم همانند مدل‌های پیشین کمپانی خطوطی افقی روی خود دارد.

مرسدس بنز E کلاس 2024

چراغ‌های عقب E کلاس ۲۰۲۴ بزرگ‌تر از قبل شده‌اند و هنگام روشن شدن، یک ستاره سه‌پر را خلق می‌کنند. برخلاف اکثر مدل‌های جدید، این چراغ‌ها سرتاسری نیستند، ولی یک قطعه کرومی آنها را به هم متصل کرده است.

مرسدس بنز E کلاس 2024

به‌طور کلی هر چند چراغ‌های جلو و عقب W۲۱۴ مدرن‌تر از نسل پیشین هستند، ولی ظاهراً چندان مورد استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی نگرفته‌اند، چرا که اکثر بازخوردها و نظرات نسبت به آنها منفی است.

مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۴ همانند برادر بزرگ‌تر خود یعنی S کلاس، به دستگیره‌های در کشویی مجهز است. این دستگیره‌ها در تمامی تریم‌ها استاندارد هستند، از این رو باید گفت حتی مدل پایه دارای چنین دستگیره‌هایی خواهد بود. سدان محبوب اشتوتگارتی‌ها با رینگ‌های ۱۸ الی ۲۱ اینچی تولید خواهد شد.

مرسدس بنز E کلاس 2024

ابعاد مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۴

نسل ششم E کلاس، طولی برابر با ۴۹۴۹ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن ۲۹۶۱ میلیمتر است. در مقایسه با نسل پیشین، فاصله محوری این نسل ۲۲ میلیمتر افزایش پیدا کرده، امری که می‌تواند به معنای رشد فضای داخلی و بهبود راحتی کابین باشد.

در واقعیت هم همینطور است. مرسدس بنز می‌گوید در نسل جدید E کلاس فضای زانو ۱۰ میلیمتر و فضای پای سرنشینان ۱۷ میلیمتر رشد دارد. در کنار این فضای آرنج‌ها هم ۲۵ میلیمتر رشد کرده است. با توجه به این رشد قابل توجه، مرسدس بنز راحتی کابین E کلاس جدید را با خودروهای لوکس بزرگ‌تر مقایسه می‌کند.

مرسدس بنز E کلاس 2024

طراحی داخلی

در داخل کابین شباهت‌های مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۴ به S کلاس یا مدل‌های برقی EQE و EQS به اوج خود می‌رسد. در حالت استاندارد این سدان لوکس از دو نمایشگر دیجیتال بهره می‌برد. اما در صورت سفارش مشتری، نمایشگر سوم به مقابل صندلی سرنشین کناری افزوده می‌شود.

مرسدس بنز E کلاس 2024

مرسدس بنز نسل جدید E کلاس را یک خودروی مبتنی بر نرم‌افزار توصیف می‌کند تا سخت‌افزار. به‌همین خاطر است که قابلیت‌های ارتباطی و هماهنگی این نسل با سرویس‌های پخش ویدیو و شبکه‌های اجتماعی در بالاترین سطح قرار دارد. بد نیست بدانید این خودرو به یک دوربین سلفی مجهز است و اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی مثل تیک تاک، زوم، وبکس و پرندگان خشمگین در آن نصب هستند! همچنین سیستم اینفوتینمنت این نسل از E کلاس، به‌صورت پیشفرض مرورگر ویوالدی را نیز دارد.

مرسدس بنز E کلاس 2024

شاید فکر کنید که وجود دوربین سلفی یا سرویس‌های پخش ویدیو، می‌تواند برای راننده خطرناک باشد. اما مرسدس بنز فکر اینجا را کرده و اگر سیستم پایش راننده تشخیص دهد که او برای مدتی طولانی نگاه خود را از مسیر برداشته، پخش ویدیو از نمایشگر مرکزی قطع و فقط از نمایشگر سرنشین کناری ادامه پخش خواهد شد!

مرسدس بنز E کلاس 2024

برای ارتقای تجربه کاربری، مرسدس بنز سیستم فرمان‌های صوتی را بهبود بخشیده و راننده می‌تواند بسیاری از دستورات را صرفاً با حرف زدن منتقل کند. این نسل از E کلاس به هوش مصنوعی نیز مجهز است و با کمک آن مسیرهای روزمره راننده را یاد می‌گیرد.

مشخصات فنی

از لحاظ فنی، مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۴ اشتراکات زیادی با نسل پیشین دارد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که تمامی مدل‌های مخصوص بازار اروپا با پیشرانه هیبریدی وارد بازار خواهند شد؛ همچنین باید گفت نیمی از پیشرانه‌های این خودرو از نوع هیبریدی شارژی هستند. افرادی هم که دنبال نسخه تمام الکتریکی هستند، باید به سراغ EQE بروند.

مرسدس بنز E کلاس 2024

یکی از ویژگی‌های جالب مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۴ چراغ‌های دیجیتال هستند. این چراغ‌ها می‌توانند مثل یک پروژکتور، علائم خاصی را در مسیر مقابل منعکس کنند.

نیروبخش تریم E۲۰۰ که مدل پایه بنزینی به‌شمار می‌رود، یک پیشرانه ۲۰۱ اسب بخاری است. تریم E۲۰۰d نیروی خود را از یک پیشرانه دیزلی با ۱۹۴ اسب بخار قدرت دریافت می‌کند. در حالت استاندارد این تریم‌ها دیفرانسیل عقب هستند، اما امکان سفارش سامانه ۴Matic برای انتقال قدرت به هر چهار چرخ برای آنها وجود دارد. صفر تا صد این تریم‌ها ۷.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آنها ۲۳۸ کیلومتر در ساعت است. باید اضافه کنیم که در این تریم‌ها یک موتور برقی با قدرت تقریبی ۲۰ اسب بخار با موتور درون‌سوز همکاری می‌کند.

مرسدس بنز E کلاس 2024

در مدل‌های هیبریدی شارژی که حامل کدهای E۳۰۰e، E۳۰۰e ۴Matic و E۴۰۰e ۴Matic هستند، یک موتور برقی با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی نیروی لازم را تأمین می‌کند. این موتور برقی ۱۲۷ اسب بخار قدرت دارد. درباره ظرفیت باتری این مدل‌ها اطلاعاتی در دست نیست، ولی مرسدس بنز اعلام کرده نسل جدید E کلاس هیبریدی شارژی تا ۱۰۰ کیلومتر مسافت را در حالت تمام الکتریکی پشت سر می‌گذارد.

مرسدس بنز E کلاس 2024

سریع‌ترین نسخه فعلاً با شتاب ۵.۳ ثانیه

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات این مدل‌ها شویم، باید بگوییم پیشرانه هیبریدی شارژی دو تریم E۳۰۰e ۴Matic و E۳۰۰e قدرتی برابر با ۳۰۸ اسب بخار دارد. در تریم E۴۰۰e ۴Matic این رقم به ۳۷۶ اسب بخار می‌رسد. این تریم که سریع‌ترین عضو فعلی خانواده E کلاس به حساب می‌آید، شتابی برابر با ۵.۳ ثانیه دارد. طبیعتاً با معرفی نسخه‌های AMG در آینده نزدیک، این عنوان از E۴۰۰e ۴Matic پس گرفته خواهد شد!

نمای روبرو

در آن سوی دنیا و در ایالات متحده، نسل جدید مرسدس بنز E کلاس فقط در دو تریم E۳۵۰ و E۴۵۰ به فروش خواهد رسید. هر دوی این تریم‌ها دارای پیشرانه هیبرید نرم با موتور برقی ۲۰ اسب بخاری هستند. در زیر کاپوت تریم E۳۵۰ همان موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ قرار دارد، با این تفاوت که خروجی آن به ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. نیروی E۴۵۰ هم توسط یک موتور سه لیتری ۶ سیلندر تأمین می‌شود. این موتور توانایی تولید ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

چراغ های عقب

لیست آپشن‌های مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۴ در بخش فنی پربار است. در این لیست نام آیتم‌هایی مثل سیستم تعلیق بادی با کمک فنرهای تطبیق‌پذیر و همچنین چرخ‌های عقب فرمان‌پذیر به چشم می‌خورد. مرسدس می‌گوید در صورت سفارش این آپشن، شعاع گردش E کلاس مشابه با یک خودروی کوچک شهری خواهد بود.

نمای جانبی

تخمین قیمت

مرسدس بنز در رابطه با قیمت دقیق نسل جدید E کلاس حرفی به‌میان نیاورده، اما انتظار می‌رود ارزان‌ترین نسخه از این سدان مدرن با پرداخت چیزی در حدود ۶۰ هزار دلار قابل خرید باشد. گفتنی است شرکت ب ام و خود را برای رونمایی از نسل جدید سری ۵ آماده می‌کند. از این رو رقیب E کلاس به‌زودی با ظاهری جدید و نفسی تازه وارد میدان خواهد شد.

 

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml