علت اصلی مشکلات دانشجویان در انجام پایان نامه چیست؟

مشکلات انجام پایان نامه، شامل عدم آگاهی و آموزش های تخصصی دانشجویان می باشد. از جمله این مشکلات ناشی از برون سپاری های اشتباه پروپوزال و پایان نامه به دیگران و سپس کپی برداری و داده سازی های صروت گرفته شده، می باشد. این مسائل در نهایت منجر به از دست دادن زمان و هزینه برای دانشجویان می گردد. هر پایان نامه دارای اصول علمی مشخصی می باشد که می بایست به صورت گام به گام در روند انجام پایان نامه، این مراحل به صورت درست، پیاده سازی گردد. در این مقاله به متداول ترین مشکلات دانشجویان در انجام پایان نامه پرداخته شده است.

انتخاب موضوعات غیر علمی

مشکلات ناشی از انتخاب موضوع اشتباه، تا آخرین مرحله پایان نامه یعنی جلسه دفاع و حتی بعد از پایان جلسه دفاع نیز گریبان گیر دانشجویان خواهد شد. اولین مرحله برای شروع مراحل پایان نامه، انتخاب موضوع می باشد که اگر به درستی انتخاب نشود، منجر به مشکلات زیر می گردد:

عدم تناسب موضوع با روش تحقیق انتخابی در پروپوزال

عدم وجود داده های لازم برای تجزیه و تحلیل و نگارش فصل چهارم و پنجم پایان نامه

عدم وجود مقاله معتبر در حوزه انتخابی موضوع و نگارش فصل دوم(پیشینه تحقیق)

عدم پاسخ دهی به سؤالات استاد راهنما و داوران در جلسه دفاع

بازگشت و اصلاحیه های متعدد و علمی و از دست رفتن زمان دانشجو

عدم پذیرش پایان نامه توسط اساتید

انجام مجدد پایان نامه در بخش های مختلف

اشتباهات پروپوزال

انجام بهترین پروپوزال ارشد، دارای ویژگی هایی از قبیل خواندن جدیدترین مقالات معتبر و همچنین رفرنس دهی مناسب و پیوستگی بین مطالب می باشد، که داشتن نوآوری تحقیق و همچنین انتخاب درست و متناسب روش تحقیق، از مهم ترین موارد در نگارش پروپوزال می باشد. همچنین بری انجام بهترین پروپوزال دکترا، این موارد با شدن بیشتر و دقت بالاتری می بایست انجام شود، به دلیل این که انجام پایان نامه دکترا می بایست با کیفیت بسیار بالاتری نسبت به ارشد در بخش های مختلف، انجام گردد. تأیید پروپوزال های دارای اشتباه، بیشترین صدمه را به دانشجویان وارد خواهد کرد. به دلیل این که تمام موارد ارائه شده در پروپوزال می بایست در انجام پایان نامه، پیاده سازی و اجرا گردد و عدم اجرای آن ها، مشکلات فرآوانی را برای دانشجویان، ایجاد خواهد کرد.

انجام بهترین پروپوزال راشد

انجام فصل های پایان نامه

انجام پایان نامه، اغلب شامل ۵ فصل کلی کلیات پژوهش، پیشینه تحقیق، روش تحقیق، تجزیه و تحلیل داده ها و سپس نتیجه گیری و ارائه پیشنهادها می باشد. انجام هر یک از فصل های پایان نامه، دارای اصول علمی و نگارشی منحصر به فردی می باشد. در ادامه خلاصه ای از اشتباهات دانشجویان در انجام این فصل ها بیان شده است:

اشتباهات فصل اول

اشتباهات فصل اول، اغلب ناشی از انجام پروپوزال های ضعیف می باشد، به دلیل این که بسیاری از مطالب پروپوزال می بایست در فصل اول پایان نامه، بیان گردد.انتخاب روش تحقیق اشتباه عدم تناسب آن با عنوان، یکی از بزرگترین اشتباهات درداین فصل بوده است.

اشتباهات پیشینه تحقیق

در فصل دوم، پیشینه تحقیق یعنی مقالات پیشین بررسی و تحلیل می گردد. عدم رفرنس دهی، از بیشترین اشتباهات دانشجویان بوده است. تمام مطالب قرار گرفته در این فصل می بایست دارای رفرنس علمی یعنی مقالات معتبر باشند.

اشتباهات روش تحقیق

مراحل روش تحقیق، در این فصل می بایست توضیح داده شود. نگارش این فصل می بایست براساس اصول علمی موجود در کتاب های روش تحقیق، انجام میگردد. تناسب و کاربرد روش تحقیق، با هدف اصلی پایان نامه از مهم ترین مورد در این فصل می باشد.

اشتباهات در تجزیه و تحلیل داده ها

داده سازی کردن و عدم انجام نرم افزار و وارد کردن داده ها در نرم افزار مربوطه و تجزیه و تحلیل آن ها، از بیشترین و پر ایرادترین مشکلاتی است که منجر به برگشت بسیاری از پایان نامه ها در جلسه دفاع می گردد.

اشتباهات در نتیجه گیری

عدم انجام درست فصل چهارم و همچنین دیگر فصل های پایان نامه، نتیجه ای جز کپی بودن این فصل برای دانشجویان باقی نمی گذارد. اگر تمام فصل های پایان نامه به درستی و براساس اصول علمی انجام شده باشند، انجام فصل پنجم و نتیجه گیری نهایی نیز دارای اعتبار خواهد بود.

نحوه دفاع کردن از پایان نامه

برای جلسه دفاع پایان نامه، آموزش و آگاهی از نحوه سخنرانی علمی و همچنین ساخت پاورپوینت تخصصی و حرفه ای، بسیار ضروری می باشد. نتیجه نمره پایان نامه، در جلسه دفاع و ارائه آن روز، برای دانشجویان مشخص می گردد. برای ارائه حرفه ای، آمادگی و آموزش مهارت هایی مانند مهارت ساخت اسلایدهای پاورپوینت براساس اصول علمی پایان نامه، تناسب اسلایدها با روند کلی پژوهش، توضیحات خروجی نرم افزار و روش تحقیق انتخابی و سپس نحوه تحلیل و نتیجه گیری آن ها می بایست براساس اصول و قواعد علمی انجام گردد. دوره جلسه دفاع پایان نامه که توسط مهندس مهرداد حمصیان، در سایت مهرداد سیویل قرار گرفته است، از جمله کاربردی ترین دوره های آموزشی برای حل مشکلات دانشجویان در سال های اخیر بوده است.

انجام تخصصی پاورپوینت جلسه دفاع پایان نامه

انجام پروپوزال و پایان نامه مدیریت

انجام بهترین پایان نامه مدیریت، در بهترین مرکز انجام پایان نامه مدیریت(تخصصی)، انجام می شود. این مراحل به صورت تخصصی برای کلیه پایان نامه های گرایش مدیریت انجام می شود. به دلیل این که دانش علمی رشته های مدیریت و استفاده از نرم افزارها و روش تحقیق های مدیریتی می بایست براساس اصول علمی مدیریت و علم مدیریت انجام گردد. این مراحل اگر به درستی انجام نشود، مشکلات بعدی را برای دانشجویان مدیریت ایجاد خواهد کرد.همچنین برای، انجام پایان نامه مدیریت ساخت، اصول تخصصی مدیریت در حوزه پروژه های عمرانی، به صورت تخصصی همراه با مشاوره و آموزش، به دانشجویان مدیریت ساخت و مدیریت پروژه، ارائه می گردد.

تشخیص پایان نامه عالی انجام پایان نامه عالی، دارای خصوصیاتی می باشد، که در این بخش به آن پرداخته شده است. تشخیص کیفیت یک پایان نامه به عوامل مختلفی از جمله انتخاب موضوع علمی براساس جدیدترین مقالات معتبر تا نگارش هر فصل طبق اصول علمی و عدم داده سازی در فصل چهارم و پنجم و عدم کپی برداری از پایان نامه های دیگران، وابسته می باشد.

خدمات پایان نامه

در شرکت مهرداد سیویل، کلیه خدمات مشاوره تخصصی موضوع و انجام پروپوزال تا جلسه تخصصی دفاع، به صورت کاملا حرفه ای، انجام می شود. همچنین تهیه اولین دوره های تخصصی پروپوزال، پایان نامه و جلسه دفاع، در سایت مهرداد سیویل توسط مهندس مهرداد حمصیان، در کشور در حال انجام می باشد.دانشجویان عزیز برای اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس سایت مهرداد سیویل یا شماره ارتباطی ۰۹۱۳۳۸۶۲۷۷۶ در تلگرام و واتس آپ، مشاوره تخصصی بگیرند.

مشاوره و انتخاب موضوع تخصصی

انجام پروپوزال های تخصصی و آموزش های آن ها

انجام فصل های پایان نامه همراه با آموزش

نحوه ساخت پاورپوینت حرفه ای و جلسه دفاع پایان نامه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml