مقدماتی سری حرفه‌ای کوراش جهان؛ یک طلا، ۳ نقره و ۲ برنز برای نمایندگان ایران

مقدماتی سری حرفه‌ای کوراش جهان؛ یک طلا، ۳ نقره و ۲ برنز برای نمایندگان ایران

در مرحله مقدماتی سری حرفه‌ای کوراش جهان، نمایندگان کشورمان به یک مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز دست پیدا کردند.

مقدماتی سری حرفه‌ای کوراش جهان؛ یک طلا، ۳ نقره و ۲ برنز برای نمایندگان ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با اعلام روابط عمومی فدراسیون ووشو، دور مقدماتی اولین دوره رقابت‌های “سری حرفه‌ای جهانی کوراش” در قاره آسیا (WSP-World series Pro Seniors) امروز (یکشنبه-۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) در شهر هانگژو چین و در اوزان ۶۶-، ۸۱- و ۹۰- کیلوگرم و وزن آزاد مردان و ۵۷- و ۷۰- کیلوگرم و وزن آزاد زنان برگزار شد.

نفرات اول و دوم این دوره از مسابقات که بیش از ۷۰ ورزشکار کوراش از ۱۷ کشور در آن حضور دارند، جواز راهیابی به مرحله نهایی این پیکارها که در شهر تاشکند ازبکستان برگزار خواهد شد را دریافت خواهند کرد. جایزه ۱۳۰ هزاردلاری برای این پیکارها در دور نهایی در نظر گرفته شده است.

این مسابقات با همکاری انجمن بین‌المللی کوراش، وزارت ورزش و جوانان ازبکستان و فدراسیون کوراش ازبکستان برگزار می‌شود.

مسابقات دور مقدماتی قاره‌های آفریقا، پان آمریکا و اروپا به ترتیب در خردادماه، تیرماه و مهرماه سال جاری برگزار می‌شود و ورزشکاران کوراش که در تمامی قاره‌ها به فینال راه یافته‌اند در تاشکند با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

این مسابقات به صورت انفرادی برگزار می‌شود و در آن رده‌بندی تیمی وجود ندارد.

بر همین اساس ورزشکاران کشورمان در ۶ وزن (۶۶- ، ۸۱- ، ۹۰- کیلوگرم و آزاد مردان و ۷۰- کیلوگرم و آزاد زنان) از ۷ وزن ممکن به مصاف حریفان خود رفتند که نتایج آنها به شرح زیر است:

*مجید وحید بریمانلو دوم شد
مجید وحید بریمانلو در وزن ۶۶- کیلوگرم و در دور نخست “محمد حکیمی حلیدون” مالزیایی را شکست داد. وی در مرحله بعدی مقابل “شیوام کومار” از هند به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. نماینده کشورمان در مرحله ماقبل فینال “هائو چنگ چان” از تایپه را شکست داد و به فینال رسید. او در دیدار نهایی مقابل نماینده ازبکستان شکست خورد و به مقام نائب قهرمانی دست یافت.

*محمد محمدی بریمانلو روی سکوی نخست
محمد محمدی بریمانلو نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم کشورمان در مرحله اول حریف قزاقستانی خود یعنی “شاهمرادونوف” را شکست داد. وی پس از برتری در بازی اول، در مرحله دوم مقابل “جاکدلو اسکاپر” از فیلیپین به برتری دست یافت و راهی نیمه‌نهایی شد. محمدی بریمانلو با یک نمایش زیبا “کانسانتو” از تایلند را در مرحله ماقبل فینال شکست داد و راهی دیدار نهایی این مسابقات شد. او در آخرین دیدار خود مقابل “امید عیسی‌نوف” از ازبکستان به برتری دست یافت و صاحب گردن آویز طلای این دسته وزنی شد.

*آذرنگ نائب قهرمان شد
صادق آذرنگ نماینده وزن ۹۰ کیلوگرم ایران در مرحله نخست “یاش کومار چاوهان” از هند را شکست داد. وی در مرحله بعدی مقابل حریف ترکمنستانی خود به برتری دست یافت و راهی دیدار نهایی شد. نماینده کشورمان در فینال بازی را به کوراش‌کار ازبکستانی واگذار و به مقام دومی بسنده کرد.

*شاهباز به فینال نرسید و برنز گرفت
فرزین شاهباز نماینده وزن آزاد ایران در این مسابقات در دور اول “مرات بیکاموراو” از قزاقستان را شکست داد. او در مرحله دوم مقابل “جیتش داگار” از هند به برتری دست یافت. شاهباز در مرحله نیمه‌نهایی مقابل “توکتوکانوف” از قرقیزستان شکست خورد و از راه یابی به فینال باز ماند و به مقام سومی مشترک دست یافت.

*دنیا آقایی سوم شد
دنیا آقایی نماینده وزن ۷۰- کیلوگرم ایران پس از استراحت در مرحله نخست، در مرحله دوم مقابل “ریتیکا” از هند شکست خورد و به مقام سوم مشترک دست یافت.

*ملیکا امیدوندی در جایگاه دوم ایستاد
ملیکا امیدوند نماینده وزن آزاد ایران مقابل “جاپان” ترکمنستانی به برتری رسید و راهی دیدار نهایی شد. وی در این مسابقه مقابل کوراش‎کار ازبکستانی شکست خورد و به مقام دوم دست یافت.

روز گذشته و در جریان مسابقات کوراش قهرمانی آسیا، کاروان کوراش کشورمان موفق به کسب ۸ مدال رنگارنگ شامل ۲ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز شد. به تفکیک نیز در بخش آقایان تیم کشورمان ۲ مدال طلا ۲ نقره به دست آورد و در بخش بانوان نیز تیم کشورمان صحب ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز شد.

۲۵۸ ۲۵۸

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml