نامه هشدار خاندوزی به وزیر راه و شهرسازی

احسان خاندوزی – وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مجمع صندوق خسارت بدنی – در نامه ای به مهرداد بذرپاش – وزیر راه و شهرسازی – ضمن هشدار نسبت به عواقب بی توجهی صاحبان وسایل نقلیه ریلی در اجرای اجباری. قانون بیمه شخص ثالث و اخذ پوشش های قانونی و اجباری بیمه شخص ثالث خواستار اطلاع رسانی و اقدام لازم در راستای اجرای این تکلیف قانونی شد.

به گزارش اخبار تایمز به نقل از  ایسنا، این نامه با توجه به اجباری بودن بیمه نامه شخص ثالث وسایل نقلیه ریلی و به منظور مدیریت بحران های کلان ناشی از حوادث احتمالی در کشور و همچنین تکمیل فرآیند تحول آفرینی دولت صادر شده است.

نامه خاندوزی به بذرپاش؛ شبکه ریلی، بیمه شخص ثالث ندارند
نامه هشدار خاندوزی به وزیر راه و شهرسازی

در این نامه آمده است: در راستای اجرای حکم ماده ۲ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به اشخاص ثالث در اثر تصادفات ناشی از وسایل نقلیه مصوب ۱۳۹۴، ایجاد یا کسب پوشش بیمه ای مناسب و کافی. برای کلیه وسایل نقلیه ریلی موازی با وسایل نقلیه، وسیله نقلیه غیر ریلی حداقل به میزان مقرر در ماده ۸ قانون بیمه شخص ثالث مورد تاکید قانونگذار بوده است.

عدم صدور بیمه نامه وسایل نقلیه ریلی در شش ماه اخیر نشان می دهد که علیرغم تکلیف صاحبان وسایل نقلیه ریلی به اخذ بیمه نامه اجباری شخص ثالث، متاسفانه این اقدام از سوی شرکت ها و نهادهای متولی جدی گرفته نشد. و دارندگان اینگونه خودروها دارای بیمه نامه های جایگزین هستند. مانند بیمه نامه های اختیاری، برای پوشش بیمه ای شبکه ریلی استفاده می شود.

با توجه به اجباری بودن اخذ بیمه نامه شخص ثالث وسایل نقلیه ریلی و به منظور مدیریت بحران های کلان ناشی از حوادث احتمالی در کشور و همچنین تکمیل فرآیند تحول آفرین دولت سیزدهم، دستور فرمایید خرید اجباری بیمه نامه شخص ثالث به مالکان شبکه ریلی اعلام و تاکید شود.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml