نتایج بنچمارک پردازنده نسل چهاردهم لپ تاپ Intel Core Ultra 5 135H فاش شد

نتایج بنچمارک پردازنده ۱۴ هسته ای Intel Meteor Lake Core Ultra 5 135H از پایگاه داده Geekbench 5 فاش شده است.

به گزارش اخبار تایمز؛ نتایج بنچمارک پردازنده ۱۴ هسته ای Intel Meteor Lake Core Ultra 5 135H در پایگاه داده Geekbench 5 به بیرون درز کرده است. نمرات نشان می دهد که از لپ تاپ هایی که با این پردازنده به بازار عرضه می شوند چه انتظاری می توان داشت.

نتایج بنچمارک فعلی نشان می‌دهد که پردازنده ۱۴ هسته‌ای لپ‌تاپ Intel Core Ultra 5 135H نسل چهاردهم به دلیل عملکرد پردازنده اصلی Meteor Lake، سریع‌تر از Ryzen 5 7640HS AMD است. این پردازنده در واقع آخرین CPU Meteor Lake است که اطلاعات آن از طریق پایگاه Geekbench 5 منتشر شده است.

این پردازنده دارای پیکربندی ۱۴ هسته ای شامل ۲+۸+۴ هسته متشکل از ۴ هسته P، ۸ هسته E و ۲ هسته LP است. در مجموع این پردازنده می تواند ۱۸ رشته پردازشی یا همان رشته را به همراه ۱۸ مگابایت حافظه کش L3 در اختیار کاربر قرار دهد. نام سازنده یا لپ تاپ خاصی که نتایج فعلی از آن به دست آمده است منتشر نشده است، اما سیستم مورد بحث با ۱۶ گیگابایت حافظه LPDDR5 پیکربندی شده است. این دومین تراشه سری Core Ultra 5 است که تاکنون در گزارش ها دیده شده است. پیش از این شاهد پردازنده Core Ultra 5 125H بودیم.

نتایج بنچمارک پردازنده نسل چهاردهم لپ تاپ Intel Core Ultra 5 135H فاش شد

نتایج اولیه بنچمارک پردازنده نسل چهاردهم لپ‌تاپ اینتل

از نظر سرعت کلاک، پردازنده Core Ultra 5 135H سرعت پایه ۳.۶۰ گیگاهرتز و کلاک بوست ۴.۴ گیگاهرتز را در اختیار کاربران قرار می دهد. البته بررسی بنچمارک نشان می دهد که پردازنده مذکور به سختی می تواند به بالاترین افزایش کلاک خود برسد. به خاطر داشته باشید که این نتایج اولیه هستند و هنوز نهایی نشده اند.

نتایج بنچمارک نشان می دهد که این پردازنده توانسته در تست های تک هسته ای ۱۱۴۴ امتیاز و در تست های چند هسته ای ۹۵۸۷ امتیاز کسب کند. لازم به ذکر است که در تست های تک هسته ای امتیاز کسب شده بسیار کمتر از آن چیزی است که در پردازنده های محبوب فعلی بازار مانند Ryzen 5 7640HS و Core i5-13500H کسب می شود. اما وقتی تست های چند هسته ای در نظر گرفته شود، این پردازنده می تواند از Ryzen 5 7640HS جلوتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml