نرخ روز آپارتمان‌های ۷۵ متری در مناطق تهران

آپارتمان‌های با متراژ ۷۵ متر مربع به عنوان میانگین الگوی مصرف معرفی شده‌اند و در حال حاضر حدود ۱۲ درصد معاملات مسکن شهر تهران در گروه متراژی ۷۰ تا ۸۰ متر مربع انجام می‌شود.

 

بر اساس طرح جامع مسکن، واحدهای مسکونی ۷۵ متر مربع به عنوان میانگین الگوی مصرف خانوارهای ایرانی معرفی شده‌اند. به طور کلی آپارتمان‌های کمتر از ۸۰ متر حدود ۵۷ درصد معاملات مسکن در شهر تهران را به خود اختصاص می‌دهد.

در این بین واحدهای ۷۰ تا ۸۰ متر ۱۲.۵ درصد از کل معاملات را در بر می‌گیرد. رتبه اول معاملات از نظر میزان متراژ نیز به آپارتمان‌های ۵۰ تا ۶۰ متر مربع تعلق دارد که سهم ۱۵.۳ درصدی از کل قراردادهای خرید و فروش مسکن در تهران را در بر می‌گیرند.

بخش قابل توجهی از متقاضیان واحدهای ۷۰ تا ۸۰ متر را اقشار میانی و پایین شهر تهران تشکیل می‌دهند. از نظر موقعیت نیز عمده‌ی آپارتمان‌های در این گروه متراژی در مناطق میانی شهر تهران مثل پونک، جنت‌آباد، شهرآرا، باغ فیض، نارمک و تهرانپارس قرار دارند. مناطق ۹ و ۱۰ در مرکز و جنوب غرب تهران شامل محله‌هایی مثل جیحون، سلسبیل، بریانک، دامپزشکی، کمیل، سی‌متری جی و هاشمی نیز به نوعی کانون آپارتمان‌های کمتر از ۶۰ متر مربع هستند.

در این گزارش نرخ پیشنهادی روز آپارتمان‌های ۷۵ متری را در تهران مشاهده می‌کنید که قیمت‌ها بر اساس منطقه، موقعیت، سن بنا و امکانات متفاوت است.

نرخ‌های پیشنهادی مسکن در تهران نسبت به ماه گذشته تغییر چندانی نداشته است. اگر چه قیمت‌های اعلامی مالکان معمولا بین ۲۰ تا ۵۰ درصد بالاتر از قیمت‌های قطعی در معاملات است اما بنا به گفته‌ی مشاوران املاک، عمده معاملات در واحدهای با نرخ‌های متعارف انجام می‌شود.

بررسی رفتار سال‌های گذشته بازار مسکن نشان می‌دهد که نرخ‌های پیشنهادی در ماه‌های پایانی و ابتدایی سال تحت تاثیر انتظارات تورمی برخی مالکان افزایش می‌یابد. اما به تدریج در اردیبهشت و خرداد قیمت‌ها متعادل می‌شود. در ادامه معاملات رونق می‌گیرد و مالکانی که قیمت‌ها را به صورت غیرمتعارف بالا می‌برند به تدریج خود را با شرایط بازار تطبیق می‌دهند و قیمت‌ها را پایین می‌آورند.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml