نماینده مخالف با استیضاح وزیر صمت: جوری حرف می‌زنند که انگار با عزل وزیر صمت خودرو و یخچال ارزان می‌شود

نماینده تفت در مخالفت با استیضاح وزیر صمت گفت: دشمن علیه ما در رسانه‌های خارجی و داخلی کار می‌کند که عملکرد دولت را زیر سوال ببرد.

سید جلیل میرمحمدی میبدی در جلسه استیضاح وزیر صمت در مجلس با ابراز تاسف از برخی اظهارات و مصاحبه‌ها گفت: مطلبی مطرح شد مبنی بر اینکه آمار خودرو، معدن و صادرات دولت خلاف واقع است. سوال اینکه به کجا می‌رویم؟ ما همه در یک کشتی نشسته‌ایم. مگر بین دولت و مجلس تفاوتی است؟

وی اضافه کرد: کدام شرع مقدس اجازه داده که جلوی دستاورد نظام بدون استناد علامت سوال بزنیم؟ وزیر با آمار و مستند توضیح ارائه دهد و ما بگوییم خلاف است؟ با فاطمی امین مشکل داریم با نظام که مشکل نداریم.

وی افزود: خیلی راحت مجلس را متهم می‌کنیم. گفته شده که ۴ ماه قبل ۷۵ خودروی شاسی بلند به نمایندگان داده شده که استیضاح را پس بگیرند. چه کسی را می‌زنید؟ رکن نظام و دولت را می‌زنید و همه را متهم به فساد می‌کنید. ما حتی گفتیم یک مورد را اعلام کنید که کدام نماینده شاسی بلند گرفته و استیضاح را پس گرفته است.

میرمحمدی ادامه داد: علیه دولت و مجلس مصاحبه و در مصاحبه‌ها تهدید می‌کنند. استیضاح حق مجلس است اما باید با منطق جلو بیاییم.

من مستندی نمی‌بینم

نماینده مردم تفت در مجلس با بیان اینکه امروز عده‌ای اعلام می‌کنند که مستنداتی از فاطمی امین دارند و این حجت شرعی آنها است، گفت: آیا حجت شرعی اینگونه است؟ مستندی که من نمی‌بینم و همکارانم در مجلس نمی‌بینند و مرجع صالحی بررسی نشده، حجت شرعی است؟ نباید اجازه دهیم اعتبار مجلس زیر سوال برود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: تحویل ٧٠ تا ٧۵ دستگاه خودروی شاسی بلند در ازای پس گرفتن استیضاح را هم رییس مجلس، هم هیات رییسه، هم وزیر صمت و هم ستاد نظارت بر رفتار مجلس تکذیب می‌کنند. اما فردای آن یک نماینده دیگر که اتفاقا موفق استیضاح است، در پاسخ به پرسش تحویل خودروهای شاسی بلند می‌گوید که تا روز پیش از استیضاح آمار درخواست کنندگان استیضاح ۶٠ به ۴٠ بود که با اتفاقی عجیب این آمار تغییر کرد . آقایان یا این وضعیت از مجلس انقلابی دیگر چیزی می‌ماند؟

وی ادامه داد: شهادت می‌دهم به پاکی همکارانم در مجلس. آیا این حق رییس مجلس است که سال‌های سال در جنگ بوده؟ آیا این حق هیات رییسه و این حق نمایندگان مجلس است؟ چرا تکذیب این افراد درباره توزیع خودرو های شاسی بلند در فضای مجازی جایی ندارد؟ امروز حتی از نمایندگان مجلس درباره رنگ خودرویی که گرفته‌اند سوال پرسیده می‌شود.

میرمحمدی افزود: امسال آخرین سال مجلس است، این کارها را نکنیم. به والله که این دولت مردمی و این مجلس انقلابی است.

مگر چقدر تدبیر یخچال و خودرو در دست وزیر است؟

نماینده مردم تفت در مجلس گفت: امروز این ادبیات را در این جایگاه مجلس را به کار می‌بریم که با احتمال عزل وزیر صمت خودرو و یخچال ارزان می‌شود و گفته می‌شود که آقای فاطمی امین چه بلایی بر سر معدن و یخچال آورده‌اید، اما مگر چقدر تدبیر یخچال و خودرو در دست وزیر است و چقدر سایت دارد؟ چطور در این مدت ١٨٨ رای اعتماد به وزیر صمت دوباره به استیضاح برگشت؟ در حالی که وزارت صمت یکی از بی‌ثبات‌ترین بخش‌ها بوده و ساده‌ترین راهکار برای رفع این موضوع مطرح کردن استیضاح بود.

وی ادامه داد: آیا اعتراضی که به کیفیت خودرو داریم و اعتراضی درستی هم هست متوجه و مربوط به دوره ١.۵ ساله عملکرد وزارت آقای فاطمی امین و ریاست جمهوری آقای رییسی است؟ افراد سالیان سال است که از بی‌کیفیتی خودرو دادشان به آسمان بلند است.

وی با بیان اینکه افزایش کیفیت مطالبه رهبری و مردم است، اظهار داشت: سوال اینکه آیا این دولت وارث مزمن بی کیفیتی خودرو در ۲۰ سال گذشته نبوده است؟ این همه هجمه علیه مجلس چیست؟ آیا طرح ادعای کذب علیه وزیر امری عادی است؟ آیا نباید تامل شود؟

میرمحمدی گفت: همه نمایندگان چه موافقین و چه مخالفین استیضاح عنوان کردند که فاطمی امین فسادستیز است، آیا سخنان رهبری را در زمینه اژدهای هفت سر فساد گوش کرده‌اید؟ اکنون یک مدیر فسادستیز در راس است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آیا وزیر صمت مسئول حفظ ارزش پول ملی است که قیمت خودرو و یخچال را توی سرش می‌زنیم؟ دیگران باید پاسخ دهند.

وی خاطرنشان کرد: استیضاح حلال مشکلات مزمن وزارت صمت نیست، ضمن تاکید بر اینکه استیضاح، سوال و تذکر حق نماینده است. اما استیضاح قرار نیست مشکلات را حل کند.

میرمحمدی خطاب به نمایندگان ادامه داد: اگر وزیر کنار برود دولت مجبور است سرپرست معرفی کند که از دید نظارت شما حذف می‌شود. چه تضمینی وجود دارد که دولت فردی قوی، پاکدست و باتجربه را معرفی کند؟

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml