هشدار بازرس کل کردستان به “قشم‌ایر” و “آسمان” درباره پروازهای فرودگاه سنندج

تسنیم نوشت: بازرس کل استان کردستان با اشاره به پیگیری موضوع پروازهای فرودگاه سنندج از سوی سازمان بازرسی کشور، گفت: شرکت‌های هواپیمایی قشم‌ایر و آسمان باید ۳ پرواز در هفته در فرودگاه سنندج برقرار کنند و در صورت لغو غیرموجه پرواز، با آنها برخورد خواهد شد.

هشدار بازرس کل کردستان به "قشم‌ایر" و "آسمان" درباره پروازهای فرودگاه سنندج

عیسی هواسی از ورود سازمان بازرسی برای پیگیری و رفع مشکل پروازهای فرودگاه سنندج خبر داد و اظهار داشت: بر اساس نامه سازمان هواپیمایی کشوری شرکت هواپیمایی قشم ایر ۷ پرواز و شرکت هواپیمایی آسمان باید ۳ پرواز در طول هفته در فرودگاه سنندج برقرار کنند.

بازرس کل استان کردستان از پیگیری موضوع از طریق سازمان بازرسی کل کشور و انجام مکاتبه هشداری در این زمینه خبر داد و افزود: گزارش تحلیلی نیاز استان به این تعداد پرواز برای سازمان بازرسی کل کشور و به منظور انعکاس به سازمان هواپیمایی تهیه و ارسال شده و در صورت عدم برقراری غیرموجه پروازها توسط این شرکت‌ها، پیگیری‌ها و تعقیب‌های بعدی و قانونی پیش‌بینی می‌شود و با هرگونه قصور و تقصیر برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش تسنیم؛ اگر چه هم‌اکنون پروازهای تهران-سنندج و بالعکس در روزهای پنج‌شنبه هر هفته برقرار شده اما عملاً در یک روز سوخته است و کمک چندانی به رفع نیاز مردم برای انجام سفرهای هوایی نمی‌کند و همچنان مردمی که نیاز به انجام سفر با هواپیما دارند باید از استان‌های همجوار برای این کار استفاده کنند. این وضعیت فرودگاه سنندج در حالی است که در استان همجوار همچون کرمانشاه در ایام تعطیلات نوروز امسال جدا از پروازهای خارجی؛ ۴۴ پرواز فوق‌العاده نوروزی به تهران، مشهد، کیش و … برقرار شد که قطعا بخشی از مسافران ورودی و خروجی فرودگاه کرمانشاه مربوط به استان کردستان بوده است.

با وجود اینکه فرودگاه سنندج از مجهزترین فرودگاه‌های کشور است و تجهیزات موجود در آن شاید در سطح تجهیزات فرودگاه مهرآباد تهران باشد، اما عدم اتخاذ تصمیم درست و منطقی برای فعال‌سازی‌ آن، باعث خاک خوردن سرمایه‌ای عظیم است که در شرایط اقتصادی فعلی معطل گذاشتن چنین سرمایه‌ای به هیچ وجه درست نیست.

خبرگزاری تسنیم در گزارش‌های مختلف مطالبات موجود در زمینه برقراری پروازهای فرودگاه سنندج را از مسئولان پیگیری کرده و در ادامه هم تا رفع این مشکل به پیگیری‌های خود ادامه خواهد داد.

۴۶۲۲۰

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml