هنوز منتظر دریافت کارت سوخت از پست هستید؟

 دلیل معطلی کارت‌ های سوخت در پست چیست و چرا به موقع به دست بسیاری از شهروندان نرسیده است؟

برای تحویل کارت سوخت شهروندان، دو بار به محل زندگی آنها مراجعه می‌شود اما اگر در محل حضور نداشته باشند، به اطلاع آنها رسانده خواهد شد تا برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پستی مراجعه کنند.

طی روزهای گذشته اعلام شد که کارت‌های سوخت جایگاهداران در حال جمع‌آوری بوده و نمایندگان مجلس نیز در مصوبه‌ای وزارت نفت را مکلف کردند که حداقل ۹۰ درصد خودروهای بنزین سوز و ۹۵ درصد خودروهای نفت گاز سوز صرفاً از کارت های سوخت مختص خودرو استفاده کنند.

به عبارتی قرار است از پایان شهریور سال جاری استفاده از کارت‌های سوخت شخصی به جای استفاده از کارت‌های آزاد جایگاه‌های سوخت الزامی شود، بنابراین مسئولان در این زمینه از مردم درخواست کردند که اگر کارت سوخت شخصی دارند حتما از آن استفاده کنند و هنگام مراجعه آن را به همراه خود داشته باشند.

هنوز منتظر دریافت کارت سوخت از پست هستید؟

این درحالی است که برخی از مالکان وسایل نقلیه کارت سوخت ندارند؛ آنها می گویند زمستان سال گذشته برای کارت سوخت ثبت نام کرده اند اما هنوز کارت سوختشان به دستشان نرسیده است. در این زمینه مدیر سامانه هوشمند سوخت می گوید کارت سوخت تمامی متقاضیانی که سال ۱۴۰۱ در دفاتر پلیس +۱۰ درخواست داده‌اند، صادر شده اما برخی کارت‌ها در مسیر پستی به مشکل برخورده است.

محمد صادقی- مدیرسامانه هوشمند سوخت- در این زمینه اعلام کرده که درحال حاضر نزدیک ۴۰۰ هزار کارت سوخت در باجه های معطله منتظر دریافت از سوی مردم هستند. برخی از شهروندان به باجه معطله شرکت ملی پست مراجعه کردند و می گویند بر روی کارت دریافتی در زمانی که درخواست می دادند پلاک ثبت نشده است و چنین مسئله‌ای سبب می شود که این شهروندان چند ماه برای دریافت کارت سوخت خود معطل شوند.

هنوز منتظر دریافت کارت سوخت از پست هستید؟

اما در این جریان برخی مشکلات دیگر هم وجود دارد؛ به طور مثال نامه‌رسان و مأمور شرکت پست، کارت سوخت را به منزل فرد درخواست کننده می‌برد اما چون وی حضور نداشته، به اجبار کارت برگردانده می‌شود. طبق گفته مدیر سامانه هوشمند سوخت یکی از راهکارها این است که متقاضیان پس از دریافت بارکد پستی از دفاتر پلیس +۱۰ آن را در سامانه رهگیری مرسولات پستی به نشانی tracking.Post.ir وارد کنند. با این کار نشانی شعبه پستی کارت سوختشان که در آن نگه‌داری می‌شود را به دست می‌آورند. این نشانی با درج مشخصات وسایل نقلیه در سامانه scs.niopdc.ir هم به دست می‌آید، همچنین سامانه‌ای که برای اطلاع از نشانی محل نگه داری کارت های سوخت مفقود شده در جایگاه های سوخت هم کاربر دارد.

اما دلیل معطلی حدود ۴۱۰ هزار کارت سوخت در شرکت ملی پست چیست؟ محمود لیائی – مدیر عامل شرکت ملی پست- در این باره از متقاضیان درخواست کرده است برای دریافت کارت سوختشان به باجه‌های معطله مراجعه کنند. او در این زمینه می‌گوید، دو بار به محل زندگی شهروندان مراجعه شده اما به دلیل اینکه حضور نداشتند، به اطلاع گیرنده رسانده می‌شود که فرد به دفتر پستی مراجعه و با ارائه رسید، کارت سوخت را دریافت و تحویل بگیرند.

لیائی افزود: توصیه‌مان به شهروندان این است با توجه به اینکه کارت‌ها در زمان خاصی فقط در باجه‌های معطله منتظر حضور گیرنده می‌ماند، سریع‌تر مراجعه کنند و به این صورت نباشد که کارت‌ها را به شرکت پخش و پالایش فراورده های نفتی مسترد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml