وام فوری ۴ درصدی بازنشستگان + نحوه دریافت وام

نعمت‌الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری جزئیات اختصاص وام ضروری و سفر به بازنشستگان را تشریح کرد.

به گزارش اخبار تایمز؛ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری جزئیات تخصیص وام فوریتی و سفر به بازنشستگان را تشریح کرد.
نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه های صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان پرداخت وام ضروری به بازنشستگان است که سال گذشته ۱۵ میلیون تومان بود. این رقم به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی در خصوص پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده هر ماه قرعه کشی از بازنشستگان متقاضی انجام می شود و معمولا بین ۳۰ تا ۳۵ هزار بازنشسته از وام ضروری ۳۰ میلیونی استفاده می کنند.

ترکی گفت: تا پایان امسال بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ۴۶۰ هزار بازنشسته از تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی وام بهره مند می شوند. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری کارمزد وام مذکور را ۴ درصد عنوان کرد و افزود: در ماه های گذشته امسال نیز در این ماه به مستمری بگیران پرداخت شده است.

ترکی در خصوص پرداخت وام سفر به بازنشستگان کشوری گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده امروز تمامی بازنشستگان از مراکز رفاهی وابسته به این صندوق در سراسر کشور بهره مند می شوند و هزینه آن را به صورت اقساط و کسر از حقوق پرداخت می کنند.

وی در این باره توضیح داد: اگر بازنشسته ای ۲۰ درصد هزینه سفر را نقداً پرداخت کند، مابقی (۸۰ درصد) به صورت اقساطی از حقوق بازنشستگان کسر می شود. و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به افزایش تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این تسهیلات نسبت به سال گذشته افزایش یافته است هرچند این هزینه اندک است اما تلاش می شود بخشی از هزینه ها حذف شود.

وی به صدور کارت اعتباری برای بازنشستگان برای خرید لوازم خانگی اشاره کرد و افزود: در این راستا بازنشستگان می توانند از تسهیلات ارائه شده در قالب این کارت اعتباری برای خرید لوازم خانگی نیز بهره مند شوند.

وام فوری 4 درصدی بازنشستگان + نحوه دریافت وام

ترکی ادامه داد: توجه به حوزه ورزش بازنشستگان از دیگر سیاست های صندوق بازنشستگی کشوری است که در این راستا ۱۳ رشته ورزشی برای بازنشستگان تعریف شده است که بازنشستگان می توانند از این فرصت استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: یکی از سیاست های صندوق بازنشستگی کشوری در این مدت و طی هفت ماه گذشته مدیریت جدید توجه به اشتغال فرزندان است و این موضوع در سال ۱۴۰۲ در اولویت قرار گرفته است. ، و در این ارتباط دو تفاهم نامه با سازمان فنی منعقد شد. و کادر تخصصی و اجرایی بنیاد حضرت امام و برکت برای استفاده از این فرصت برای بکارگیری فرزندان بازنشستگان منعقد شده است. وی به موضوع بیمه تکمیلی مستمری بگیران صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قرارداد این بیمه با آتی سازان حافظ است و تعهدات این بیمه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: طی هفت ماه گذشته اقدامات زیادی در حوزه گردشگری و استفاده از این ظرفیت برای بازنشستگان کشوری انجام شده و بازنشستگان می توانند از تورهای گردشگری و اقامتی در استان های مختلف بهره ببرند و تلاش شده است. استفاده کامل از این ظرفیت در اختیار بازنشستگان کشوری قرار گیرد.

ترکی افزود: یکی از مشکلاتی که بازنشستگان در سال های گذشته داشتند زمان پرداخت حقوق آنها بود به طوری که در این هفت ماه تلاش شده است تا حقوق بازنشستگان در یک جدول زمانی مشخص (۲۸ هر ماه) واریز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml