وزارت ارتباطات موظف شد سیم کارت های ناشناس را مسدود کند

ظاهراً وزارت ارتباطات از سوی نمایندگان مجلس دستور مسدودسازی سیم کارت های غیرمجاز را صادر کرده است. این کار برای جلوگیری از جرائم توسط این سیم کارت ها انجام می شود.

به گزارش اخبار تایمز؛ عصر دیروز نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه کمیسیون تلفیق در برنامه هفتم توسعه به بندهایی از اصل ۸۵ رسیدند که وزارت ارتباطات را موظف به مسدودسازی سیم کارت های غیرمجاز کرده بود. ظاهرا این دستور برای جلوگیری از وقوع جرایم مختلف با این سیم کارت ها صادر شده است.

نمایندگان شورای اسلامی در دومین جلسه علنی روز یکشنبه و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه، بندهای (ز) و (ق) ماده ۸۵ این لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند «ز» ماده ۸۵ لایحه برنامه، قوه قضائیه موظف است سالانه در موارد مهم توسط نهادهای ذی ربط و در موارد مهم برای کاهش جرایم با هدف کاهش ده درصدی (۱۰%) آن برنامه ریزی و زمینه سازی کند.

بر اساس بند ش ماده ۸۵ لایحه برنامه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است به منظور جلوگیری از وقوع جرائم مربوط به سیم کارت تلفن همراه یا شناسه مخابراتی معادل آن، رأساً یا طبق اعلام قوه قضاییه سیم کارت اشخاص حقوقی متوفی، منحل شده یا بسته شده. اتباع غیرایرانی دارای اقامت موقت، در مدت اقامت در زندان به استثنای مواردی که به دستور مقام قضایی تعیین تکلیف شده است، حسب مورد تا تعیین تکلیف از سوی مالک قانونی، به صورت یکطرفه یا مسدود از کشور خارج شده اند.

مقامات دارنده اطلاعات موضوع این بند موظفند اطلاعات لازم را در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دهند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml