وزیر ارتباطات: درحال رایزنی با سامسونگ و هواوی برای فعال‌سازی امکان تماس تصویری هستیم

وزیر ارتباطات: درحال رایزنی با سامسونگ و هواوی برای فعال‌سازی امکان تماس تصویری هستیم

اقتصاد ۱۰۰ – پیش‌تر زارع‌پور اعلام کرده بود که تنها برخی گوشی‌های اندرویدی موجود در ایران از امکان تماس تصویری پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش گروه دانش و فناوری، وزیر ارتباطات اعلام کرد درحال رایزنی با برخی سازندگان گوشی‌های اندرویدی مثل سامسونگ و هواوی هستند تا تماس تصویری را فعال کنند. این درحالی است که زارع‌پور پیش از این، این‌گونه رایزنی را وظیفه وزارت ارتباطات ندانسته بود.

اواخر فروردین‌ماه، امکان برقراری تماس تصویری بدون نیاز به نصب اپ در یکی از اپراتورها به‌صورت آزمایشی فراهم شد. «عیسی زارع‌پور» در همان زمان اعلام کرد برای راه‌اندازی این سرویس، تولیدکنندگان گوشی باید همکاری کنند و قابلیت مکالمه تصویری را فعال نمایند.

او امروز در حاشیه نشست هیئت دولت در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو گفت: «درحال رایزنی با برخی شرکت‌ها مثل سامسونگ و هواوی هستیم تا امکان تماس تصویری توسط اپراتورها را فعال کنند.»

وزیر ارتباطات با بیان اینکه تماس تصویری به‌صورت آزمایشی درحال اجرا است، گفت: «تعرفه تماس تصویری را اعلام کردیم.»

زارع‌پور درحالی از رایزنی با تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی خبر داد که پیش‌تر این امر را خارج از حوزه وظایف وزارت ارتباطات دانسته بود:

«با تولیدکنندگان گوشی هم درحال رایزنی هستیم، اما در حوزه کاری ما نیست. از سوی وزارت صمت و وزارت امور خارجه درحال پیگیری هستیم که تولیدکنندگان خارجی این مدل گوشی‌ها، این قابلیت را فعال کنند.»

موضوع تغییر ساعت‌ها در برخی گوشی‌ها و ویندوز نیز بسیاری از مردم را به دردسر انداخته است. وزیر ارتباطات این امر را نیز مرتبط با تولیدکنندگان تلفن همراه دانسته بود؛ بنابراین احتمال می‌رود در رایزنی‌ها به این موضوع نیز پرداخته شود.

گفتنی است کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سقف تعرفه یک دقیقه مکالمه ویدئویی (اعم از درون‌شبکه و برون‌شبکه) برای سیم­‌کارت­‌های دائمی و اعتباری را برابر ۱۵۰ تومان تعیین کرد.

در ماده ۲ این مصوبه به دارندگان پروانه ارائه ‌دهنده خدمات تلفن همراه اجازه داده شده است تا با رعایت مفاد این مصوبه و دیگر مقررات و شرایط مربوطه، بسته­‌های مختلف تعرفه‌­ای را متناسب با نیاز مشترکین تعریف و ارائه کنند.

انتهای پیام



منبع :

دیجیاتو



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml