آریزو ۸ خودرویی پرطرفدار در راه است | آشنایی با امکانات این خودرو

خودرو آریزو ۸ یکی از خودروهای تولید شده در چین است. خودرو آریزو ۸ توسط مادیریم خودرو وارد ایران می شود. آریزو ۸ پرچمدار برند لوکس چهار در مدیران خودرو در ایران خواهد بود. این خودرو در کلاس فینیکس تیگو ۸ پرو قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری اخبار تایمز؛ Phoenix Arizo 8 در جایگاه بالاتری نسبت به دو محصول دیگر خانواده خود یعنی Phoenix Arizo 5 GT و Phoenix Arizo 6 Pro قرار گرفته است. آریزو ۸ از یک موتور ۱.۶ لیتری توربو با سیستم سوخت GDi بهره می برد که قادر به تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر از ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. در ادامه به بررسی این خودرو می پردازیم.

داخل آریزو ۸

فضای داخلی فونیکس آریزو ۸ بیشتر شبیه سایر محصولات چری است. خوشه های در هم تنیده، دکمه های پیانو و یک کنسول با طراحی نامتقارن از جمله عناصر طراحی مشترک بین کابین فینیکس آریزو ۸ و خانواده جدید تیگو از جمله تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو هستند. با این حال دستگیره های درهای فینیکس آریزو ۸ متفاوت هستند و به سبک سدان های لوکس کلاسیک طراحی شده اند تا حس لمس یک خودروی بزرگ و مجلل را به شما القا کنند.

آریزو 8

مشخصات آریزو ۸

در قسمت طراحی به خروجی های اگزوز دوگانه اشاره کردیم که در قسمت عقب دیده می شوند و واقعی هستند. وظیفه این اگزوزها ایجاد تنفس ایده آل برای موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر است که حداکثر ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور آزاد می کند. گیربکس هفت سرعته با دو کلاچ (خیس) نیز وظیفه انتقال نیرو به چرخ های جلو در فینیکس آریزو ۸ را بر عهده دارد.این مشخصات فنی با تیگو ۸ پرو مشترک است. البته مشتریان چینی می توانند آریزو ۸ را با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر (مشترک با تیگو ۷ پرو) نیز سفارش دهند که در بازار ایران عرضه نخواهد شد.

مدیران خودرو به جای ترکیب حذف شده، فینیکس آریزو ۸ را با موتور توربوشارژر دو لیتری قدرتمندتر وارد بازار ایران خواهند کرد. این موتور که اکنون در تیگو ۸ پرومکس استفاده می شود، حداکثر ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه می دهد. گیربکس جفت شده با این موتور نیز هشت سرعته اتوماتیک است که در دراز مدت پیچیدگی آن نسبت به گیربکس های دوکلاچه کمتر است. وزن فونیکس آریزو ۸ در بالاترین نسخه به ۱۴۷۱ کیلوگرم می رسد، بنابراین با موتور دو لیتری توربوشارژر نگران شتاب و کشش این خودرو نخواهید بود.

آریزو 8

امکانات و تجهیزات آریزو ۸

فینیکس آریزو ۸ گران ترین و بزرگ ترین محصول خانواده خود محسوب می شود، بنابراین خریداران انتظار دارند طیف وسیعی از امکانات ایمنی و رفاهی را در این خودرو مشاهده کنند. با توجه به شباهت این خودرو به سایر محصولات فونیکس، به احتمال زیاد شاهد امکانات رفاهی مشابه فینیکس تیگو ۸ پرو در این خودرو باشیم.

فینیکس آریزو ۸ در چین با قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دلار به فروش می رسد اما انتظار داریم قیمت نهایی این خودرو در ایران در محدوده کمتر از ۲ میلیارد تومان تعیین شود. این خودرو با سایر سدان های سایز متوسط کره ای و ژاپنی در بازار جهانی رقابت می کند. تویوتا کمری، هیوندای سوناتا و کیا K5 (کیا اپتیما) از رقبای فینیکس آریزو ۸ هستند که همگی با قیمت بالاتری به فروش می رسند.

در میان رقبای کره ای و ژاپنی فینیکس آریزو ۸، تنها کیا K5 در دور جدید واردات خودرو وارد بازار ایران می شود. بنابراین در آینده ای نه چندان دور شاهد رقابت فینیکس آریزو ۸ و کیا K5 در بازار کشورمان خواهیم بود. برنده این رقابت سخت خودرویی خواهد بود که بتواند رضایت مشتریان ایرانی را بیش از رقیب خود جلب کند. سایر شرکت های خودروسازی داخلی در حال حاضر برنامه ای برای عرضه یک سدان سایز متوسط چینی به بازار ندارند، بنابراین فینیکس آریزو ۸ تا مدت ها در بازار ایران بی رقیب خواهد بود.


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml