پردازنده های نسل چهاردهم Meteor Lake اینتل در نیمه دوم سال جاری وارد بازار خواهند شد

پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل از طراحی جدیدی استفاده می‌کنند و شامل کاشی‌های مختلفی مانند کاشی‌های محاسباتی و گرافیکی می‌شوند.

به گزارش اخبار تایمز؛ اینتل به تازگی گزارش مالی خود را برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ منتشر کرده است که نشان دهنده عملکرد ضعیف آن است. البته دلیل این امر به کاهش چشمگیر فروش کامپیوتر در این بازه زمانی مربوط می شود. همزمان با انتشار گزارش مالی، اینتل از ورود پردازنده های نسل چهاردهم خود به نام Meteor Lake در سه ماهه دوم سال جاری به بازار خبر داد.

مدت هاست که شاهد انتشار اطلاعاتی در مورد نسل بعدی پردازنده های اینتل هستیم. تراشه هایی که از طراحی جدید استفاده می کنند. اما شاید برای دسکتاپ خبری از آنها نباشد. در واقع اینتل با پردازنده های Meteor Lake لپ تاپ ها را هدف قرار داده و بر کاهش مصرف انرژی تمرکز دارد.

پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل در راهند

اینتل در گزارش مالی خود به ادامه برنامه های خود اشاره کرد و گفت که پردازنده های نسل چهاردهم خود را با اینتل نود ۴ روانه بازار خواهد کرد.

اینتل در مسیری قرار دارد که در چهار سال آینده ۵ گره داشته باشد و دو مورد از آنها تقریبا تکمیل شده است. اینتل ۷ در حال تولید انبوه است و تولید ویفرهای اینتل ۴ برای پردازنده های Meteor Lake در حال افزایش است و آماده عرضه در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ است. “گره های Intel 3، Intel 20A و ۱۸A در دست توسعه هستند.”

پردازنده های نسل چهاردهم Meteor Lake اینتل در نیمه دوم سال جاری وارد بازار خواهند شد

پردازنده‌های Meteor Lake با طراحی جدید و شامل کاشی‌های متعدد برای عملکردهای مختلف وارد بازار می‌شوند. به عنوان مثال شاهد استفاده از تراشه پردازشی (CPU) همراه با یک تراشه گرافیکی (GPU) در این پردازنده ها خواهیم بود. انتظار می رود عملکرد گرافیکی این پردازنده ها افزایش چشمگیری را تجربه کند.

این امکان وجود دارد که پردازنده های Meteor Lake به بازار دسکتاپ راه پیدا نکنند، یا حداقل امسال نتوانند. البته، سال ۲۰۲۴ سال شلوغی برای اینتل خواهد بود. زیرا به گفته وی دو معماری جدید در راه است.

اینتل می خواهد پردازنده های Arrow Lake و حتی Luna Lake را در سال آینده عرضه کند. البته هنوز باید منتظر ماند و دید آیا اینتل می تواند چنین کاری را انجام دهد یا خیر. با این حال، امسال شاهد پردازنده های Meteor Lake حداقل برای لپ تاپ ها خواهیم بود. این پردازنده ها به کش جدید Adamantine L4 مجهز شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml