پردیس تئاتر شهرزاد کجاست؟

پردیس تئاتر شهرزاد یکی از مشهورترین ساختمان‌های فرهنگی و هنری در تهران است. این ساختمان در پارک لاله زار واقع شده و دارای سه سالن اجرا با ظرفیت‌های مختلف است.

نام پردیس تئاتر شهرزاد به یاد شهرزاد، شخصیت اصلی هزار و یک شب، قصه‌های شاهنامه و… انتخاب شده است. این مجموعه این امکان را به هنردوستان می‌دهد تا به برگزاری انواع برنامه‌های هنری از جمله نمایش‌های تئاتری، کنسرت‌های موسیقی، اجرای باله و… در سه سالن مجزا و با امکاناتی نظیر صدای بسیار عالی، نورپردازی حرفه‌ای، تجهیزات صحنه و دیگر تجهیزات مربوط به برگزاری برنامه‌های هنری، دسترسی دارند.

تاریخچه و خلاصه توضیح درباره پردیس تئاتر شهرزاد

پردیس تئاتر شهرزاد  اولین وتنها پردیس تئاتر خصوصی کشور است که از آذرماه ۱۳۹۵ باطراحی و مدیریت شهرزاد جعفری مراحل ساخت آن در محل سابق بیمارستان و زایشگاه امید آغاز گردید و تیرماه سال ۱۳۹۶ فعالیت‌ خود را آغاز کرد. این پردیس دارای ۵ سالن تخصصی تئاتر با بهترین و بروزترین امکانات می باشد.

پردیس تئاتر شهرزاد کجاست؟

سالن های بلک باکس تک سویه  این مجموعه ( سالن های شماره ۱ و ۲ با ظرفیت تقریبی ۳۰۰ نفر و سالن شماره ۳ با ظرفیت ۱۱۰نفر) در پردیس تئاتر شهرزاد و فضا های جدید بانام های : سالن شماره ۴  با قابلیت اجرایی ( دو، سه و چهارسویه)  با ظرفیت تقریبی حداقل ۱۰۰ نفر و سالن اجراهای محیطی با ظرفیت متغیر نسبت به نوع نمایش و شیوه اجرایی در بوتیک تئاتر ایران ( مجموعه بهم پیوسته پردیس شهرزاد) واقع می باشند.

سالن های شماره ۴ و ۵ (سالن محیطی) در بوتیک تئاتر ایران ، فروردین سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید،در سالن محیطی، پرفورمنس و نمایش های  ویژه ای ازجمله :  حیاط ناتمام خانه ورنوسفادرانی ، ژستن ، نامه هایی بر دوش تندباد و قضات به مرحله اجرا رسیدند که با استقبال قابل توجهی روبرو شدند واین سالن بطور خاص محلی برای اجراهای آزمایشگاهی  ومتفاوت شناخته شده است . در سالن شماره ۴ نمایش های : چخوف ساد ۱ و ۲ به کارگردانی محمد رحمانیان ، شقه خون به کارگردانی مهدی محمدی و دومین دوره کارگان شمبه و…به روی صحنه رفتند.

پردیس تئاتر شهرزاد در طی بیش از ۵ سال میزبان حداقل ۲۰۰۰ نمایش، کنسرت نمایش ، نمایشنامه‌خوانی و رویداد فرهنگی (پرفورمنس/کنسرت/ویدئوآرت/نمایشگاه و …) بوده و بالغ بر ۳ میلیون بلیت‌فروشی در سایتهای : تیوال / سینماتیکت / ایران کنسرت / هنرتیکت داشته که رقم قابل توجه‌ای در چرخه اقتصاد تئاتر کشور محسوب می‌شود.

برنامه‌های تئاتری و هنری پردیس تئاتر شهرزاد در چه زمانی برگزار می‌شوند؟

 

برنامه‌های تئاتری و هنری پردیس تئاتر شهرزاد معمولا در طول سال برگزار می‌شوند. البته جدول برنامه‌ها و تاریخ اجراها هر سال ممکن است متفاوت باشد. برای اطلاعات دقیق‌تر، به سایت رسمی پردیس تئاتر شهرزاد مراجعه کنید یا با تماس با شماره تلفن‌های این مجموعه از زمان برگزاری برنامه‌ها آگاهی پیدا کنید.

 

موقعیت دقیق پردیس تئاتر شهرزاد در تهران

آدرس فعلی پردیس تئاتر شهرزاد در حال حاضر  به شرح زیر میباشد:

پردیس تئاتر شهرزاد کجاست؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml